Jump to content
Annons

Crumble Zone - Right now


Fidden

Recommended Posts

LÅTNAMN: Right now

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone

GENRE: Har inte bestämt mig...

LÅTLÄNGD: 4:26

KOMPOSITÖR: Fredrik J

PRODUCENT: Fredrik J

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,08

STATUS: Skiss

Vad gör man bäst under snöovädret? Jo, man leker. Jag bollade med lite trumsamplingar som jag hittade, och så bidde det en låt av det. Nämnda trummor är knappt kvar längre dock, men ändå.

Frågan är hur illa de kvarvarande trummorna låter. Ville få det att låta lite skräpigt, så jag la på lite dist, men jag är kluven.

Samma sak gäller med leadsången.

Vad tycker ni, ska disten bort? Låter det okej?

/Fredrik

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det blir ju lite fel när man lyssnar efter något speciellt. Alltså jag kanske inte hade reagerat på trummorna så mycket om du inte sa något. Fått för mig att när man distar något så blir ljudet mer spetsigt och sticker då ut mer. Tycker dock distningen passar bra till den övriga ljudbilden. Virveln känns lite dov kanske.

Du har ju lyckats med det du ville och sedan skall man ju bestämma om det verkligen var så man ville :rolleyes: .

Jag vet egentligen inte heller vad jag tycker, men att jag tycker det är en bra och helcool låt det vet jag i alla fall 😎 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jakkz (oregistrerad)

Tycker det låter kanon! tycker dock att hihat borde bytas ut till mer passande i genren... och cymbaler skippas helt tack 😱

Disten är OK... kanske dämpas en aning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jätte trevlig låt måste jag säga. Dock skulle nog virveln vara lite tydligare, disten var ett riktigt bra inslag. Diggar basen.

Vet inte varför men jag kommer plötsligt att tänka på NIN när jag hör den. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

elektronika är bra. grym låt! fast hitta nån annan som sjunger den. det låter inge vidare.

Elektronika funkar bra, det kör vi på. hade glömt att det fanns 😎

Sånginsatsen är kass, det håller jag med om, men det är och förblir ett enmansprojekt och jag tänkte ligga lågt en vecka och sen försöka igen. Även om låten är väldigt svår för mig att sjunga, så vet jag att jag kan göra det bättre. Speciellt om halsen blir helt frisk.

Tycker det låter kanon! tycker dock att hihat borde bytas ut till mer passande i genren... och cymbaler skippas helt tack 

Disten är OK... kanske dämpas en aning.

Jo det är mycket möjligt att hihaten är fel för genren, men tanken var att det skulle vara ett "riktigt" trumset som brakade loss tillsammans med gitarrerna, vilket också ger cymbalerna. Disten ska dock justeras.

Jätte trevlig låt måste jag säga. Dock skulle nog virveln vara lite tydligare, disten var ett riktigt bra inslag. Diggar basen.

Vet inte varför men jag kommer plötsligt att tänka på NIN när jag hör den..

Sant, virveln kommer bort. Ska försöka få fram den lite. Att du kommer att tänka på NIN kan bero på att det enda jag egentligen lyssnat på i genren är just NIN 😉. Tar det som en fetstor komplimang.

Skitkul att ni som kommenterat gillar låten, vill tacka för alla omdömen, åsikter och vänliga ord. Det verkar som detta är en låt att jobba vidare på 😉

/fredrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...