Jump to content
Annons

Muffinfestival Del 1


Pluffo

Recommended Posts

Muffinfestival Del 1

Hej,

Nu har det varit en hel del tjat om muffins hit och dit på forumet och därför tycker jag inte att det finns något annat att göra än att dra igång ett äkta muffinsbattle och ta reda på vad som är skryt och vad som är äkta. 😆

Utförande:

Tävlingen går ut på att utse vem som kan baka de godaste/uppfinningsrikaste/finaste/fluffigaste (listan kan göras hur lång som helst) muffins.

Regler:

När man gör muffins används vanlig sockerkaksrecept i grunden men utöver det är det fritt att exprimentera och lägga till hur man vill.

Röstning:

Deltagaren tar ett kort på sin/sina muffins och lägger sedan upp den i en röstningstråd.

Tid:

Söndagen den 30:e Maj måste muffinsarna vara bakade och redo för allmänt beskådande.

Pris:

Äran och titeln "bästa i hela universum" 😆

Recept, information och övrig kuriosa:

Dagens muffin

Muffin films

Adjö, herr Muffin

Tips:

Försök att sätta en personlig och unik "touch" på dina muffins. Tänk bortom dina normala uppfattningar av muffins och försök att skapa något helt nytt.

Deltagare: ( anmäl er här i tråden )

Pluffo

Sepejens

Rockfart

...

...

...

Speciella undantagsregler:

Om Grahn deltar så måste han baka med händerna bakbundna för att ge oss andra en chans. 😄

"Make the best bake win"

/Pluffo, Lekledare och Tyrann

Fotnot: Den här tråden var mest menat som en liten skojfriskt parodi på Studiofestivalen men finns det intresse så hell yeah! 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Nej alltså så här går det till. Det vinnande bidraget postar sina muffins vakuum-förpackade till

Dance Bitches Dance productions

Box 136

222 00 Lund

Och detta för att jag aldrig bakat en muffin i hela mitt liv, och därför varken kan deltaga eller njuta. Jag behöver muffins. OBS. Vinnaren betalar portot. Ev. vinstskatt tillkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vadå inte några bidrag? Jag åt upp alla mina muffins innan jag hann fota dem 😎 Härmäd öppnar jag tävlingen och låter alla posta sina muffins fritt i den här tråden. Jag har insett att det ändå inte går att tävla i bakning 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Alltså, dagens muffin-sidan var ju helt underbar. Hittade ett recept på After Eight-muffins. Kan ni tänka er något smaskigare? Jag är alldeles mållös. Nu måste jag springa och köpa alla ingredienser som behövs...

Redigerat av mornel
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Härmäd öppnar jag tävlingen och låter alla posta sina muffins fritt i den här tråden. Jag har insett att det ändå inte går att tävla i bakning  😕

Här kommer mitt bidrag - en muffinklassiker: Russinmuffins 😉

linus_russinmuffins.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...