DrHans Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Hej vad anvÀnder ni för delaypluggar. Skulle villja pröva nÄgra andra Àn dom Àr med i cubase. NÄn som har testat nÄn som Àr bra. TÀnkte anvÀnda den till sÄng. Men Àven till gitarr och annat.
Humor Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 http://www.kjaerhusaudio.com/ har ett mycket trevligt delay. Classicserien Àr gratis (Goldserien har jag ej provat men classic lÄter grymt bra) ps.De flesta pluggar dÀrifrÄn lÄter bra.ds. /Filip
DrHans Postat 26 december 2005 TrÄdstartare Postat 26 december 2005 à h gratis... Vad kul. Ska testa.. tack skall du ha
Signert Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 Jag Ă€lskar đ e-phonics Retrodelay. Ett emulerat bandeko, med inbyggd dist och fjĂ€derreverb och stora möjligheter till "tweakning". Och den Ă€r gratis! Finns hĂ€r.
Claes Holmerup Postat 26 december 2005 Postat 26 december 2005 PSP har ett par mycket trevliga delaypluggar. đ
Giannis Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 SpinAudio gör en hel del bra pluggar vilket inkluderar ett vÀldigt anvÀndbart delay. Jag anvÀnder pluggen SpinDelay flitigt för slagekon bl a.
Antevante Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 Ultrafunks delay Ă€r nice. Heter nog inte sĂ„ nu lĂ€ngre, Sonitus kanske.. Sen hĂ„ller jag med om att PSP Ă€r riktigt bra... đ
Pluffo Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 Hur misslyckas man med en delayeffekt egentligen?
Fredrikmo Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 En lÀttskött och bra samling pluggar tycker jag Àr Somoma Fireworks. Delaypluggen Àr den fyrhjulsdrivna jeepen (4x4 heter den).
Fredrikmo Postat 27 december 2005 Postat 27 december 2005 PSP har ett par mycket trevliga delaypluggar. đČ Ja, PSP Ă€r ocksĂ„ jĂ€ttebra. Skall man göra nĂ„got "extra" vill jag rekommendera GRM Tools. De kommer frĂ„n elektroakustiska musikforskningscentret som passande nog ligger vid Pompidou-centret i Paris. Kan köpas direkt dĂ€rifrĂ„n eller frĂ„n guldgruvan Electronic Music Foundation
Threshold Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Smart Electronix AnalogDelay - donationware med inbyggt lĂ„gpassfilter för att göra det Ă€nnu porrigare. Ăven en "maxdelay" dĂ€r du kan stĂ€lla hur mĂ„nga ekon du vill höra đ±
Casado Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Det jag andvÀnder i alla produktioner by default Àr "dB-T Delay" dÄ du sÀtter bpm pÄ den och sen har du andra kontrollers men du har alltid rÀtt tempo pÄ ditt delay
BaldByChoice Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Om du ska anvĂ€nda delayet framför allt till sĂ„ng sĂ„ tycker jag att detta Ă€r oslagbart: Smart Electronix MdspDuckDelay Det Ă€r gratis ocksĂ„! đ
android Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Oooh, trevligt! Mycket gratisgodis hĂ€r... đł
wonderboy Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Vad jag förstÄr sÄ kan Du vÀlja vilken plugg Du vill eftersom de flesta dras med delay eller latency med ett finare ord.
BaldByChoice Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Vad jag förstĂ„r sĂ„ kan Du vĂ€lja vilken plugg Du vill eftersom de flesta dras med delay eller latency med ett finare ord. đđ
DrHans Postat 18 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 18 januari 2006 Vad jag förstĂ„r sĂ„ kan Du vĂ€lja vilken plugg Du vill eftersom de flesta dras med delay eller latency med ett finare ord. đđđđđđđđ
wonderboy Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Jaa, skratta Ni! Det Àr i alla fall mycket roligare med latency Àn med gitarrister som spelar med tonkontrollen satt pÄ annat vÀrde Àn tio!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.