Jump to content
Annons

Sologitarr!


Vallhagen

Recommended Posts

Tjena!

Märklig annons kanske någon tycker, som främst känner mig som gitarrist.

MEN jag har kört fast, och jag fixar inte själv det jag vill ha. Och samarbeten är ju kul. Som följer:

Jag håller på med en enkel rak snabb metalldänga (192 BPM) som jag vill ha lite gitarrbludder/onani på. Ett intensivt spontansolande över ett enkelt riff helt enkelt.

Nånstans emellan Glenn Tipton och ... äh, vemsomhelst...

Skrik till om ni är sugna / nyfikna.

****

JA jag ska lägga upp en länk med ett kort klipp, men nån har hällt SIRAP i min internetuppkoppling så det skiter sig hela tiden.

PM-a eller svara i tråden

Tjing

Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hade gärna försökt, men 192 bpm?! Sorry, mina träpinnar till fingrar skulle inte ha en chans. Sen hade det blivit med tonkontrollen på 10 hela tiden och det är jag inte säker på att Du uppskattar. Sista spiken i kistan blir ju när man ser att Djonas "Den femtonfingrade" har sagt att han kan vräka loss. Det skulle vara musikaliskt självmord att försöka lägga nåt då! Det finns dock en till som lägger görsköna räkor - Wicked S. Tänk ett solobattle mellan dessa två herrar á la Tipton & Downing! Ujujuj! All Hail The Metal Gods!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

PM:a en länk så fixar jag det

EDIT: haha

EDIT2: ok, jag är seriös.

EDIT3: haha

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för glada tillrop gossar!

Som antytts i tråden har jag fått gitarristnapp. Fan det blir inte så tokigt det här.

Med mitt skapelsetempo tror jag på ett resultat presenterbart på demosidorna åtminstone innan jul 🙁

***

Du ska inte göra armhävningar på fingertopparna Wonderboy! Man blir fingerstel av det!

Vad Max^3 egentligen menar kan ju få förbli en gåta 😆 ... Den förvirrade konfyskänslan är alltid gosig.

tjolahopp

Beng1

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, han kanske har ett liv utanför internet  😳

Satans jävlar 😆 ! Mitt hemmainternet är nere...tjafs och strul... så jag får sitta på jobbet utan lyssningsmöjlighet...

But i'll be back. Var så säkra!

/Bengan

Vad har du för ISP?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, han kanske har ett liv utanför internet  😄

Satans jävlar 😄 ! Mitt hemmainternet är nere...tjafs och strul... så jag får sitta på jobbet utan lyssningsmöjlighet...

But i'll be back. Var så säkra!

/Bengan

Ja skynda på nu. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, han kanske har ett liv utanför internet  🙂

Satans jävlar 🙂 ! Mitt hemmainternet är nere...tjafs och strul... så jag får sitta på jobbet utan lyssningsmöjlighet...

But i'll be back. Var så säkra!

/Bengan

Vad har du för ISP?

ISP? Nej, jag har en Ibanez och en gammal Tokai.

Ursäkta gubbskämtet.

Vad är en ISP?

***

Och var är djonas, nu när jag är online :rolleyes: !!!!

tjolahopp

Bengone

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var är djonas, nu när jag är online 😄  !!!!

Tjena, hehe har varit och repat med Cullooden. 😮

Vi går verkligen om varandra hela tiden. :rolleyes:

Men nu ligger låten tillfälligt på min hemsida så du kan lyssna lite i alla fall.

Mvh / djonas

Edit: Jaha...så var man veteran för andra gången dårå. 😉

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

bassdude (oregistrerad)

förresten... "10-ackordslåten!" är jääävligt ball. vem sjunger? å varför i helvete spelar inte jag bas på den? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Internet Service provider?

Telia, Comhem, Bredbandsbolaget (bbb) osv

Ah. "Internetleverantör" alltså.

Telia. Jag snyltar på grannens trådlösa, och han/dom håller på att uppgradera till snabbare tjofräs. Från 8 till 24 MBit/sek tror jag. Nya burkar och strul. Det senaste tipset är att det inbyggda trådlösbluetoothet (typ), i min laptop inte harmonierar med routern. Jag får mycket flashbacks från tidigare PC-strul... Orkar knappt bli ilsken över att "inget funkar" längre. Just NU prövar jag med ett instickskort och det verkar eventuellt funka bättre.

***

Gott folk...var inte för snabba med att tanka hem prelversionen från djonas... Den är junte färdig än 😱 Den som väntar på nåt gott väntar på metallisk SÅNG oxå. Nån som vill bidra med ett nödrim? Jag funderar på nåt Spinal Tap / Manowar-inspirerat. "Killed by the Hellion of Steel" kanske. Annars kan man ju skriva en bra text 😮

Planen är att lägga sång nu i helgen.

Keep on wokin

/Beng1

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...