Jump to content
Annons

Dagon presenterar sig


Dagon

Recommended Posts

Jag är 25 och spelar sträng- och klaviaturinstrument, men även egna samplingar. Har min bakgrund i 12 års piano på musikskola, och har precis tagit upp det igen efter några år utan eget piano. Annars spelar jag mest gitarr och bas med mycket dist. Har även tagit några års privatlektioner i harmonilära och har precis börjat peta i det igen.

För närvarande är jag mest aktiv i Hidden som spelar rytmfokuserad ambient metal med tydliga riff och svensk sång/mässande. Texterna utgår från H.P Lovecraft och vi släppte precis ifrån oss "Sånger ur avgrunden" med 5 spår. Den är inspelad i våra respektive Cubasebaserade hemstudios. Stora delar spelades in två gånger för att dra nytta av ny utrustning och lärdomar från första inspelningen 😎

Forumet här på Studio är min favorit då övriga medlemmar ger ett professionellt intryck samtidigt som det är mycket aktivitet. Kul kombination.

Min hemstudio består av en P4 maskin, M-Audio 2496 kort, Cubasis VST 5, lite pluggar, bra mick, preamp och diverse instrument. Bland annat min eminenta lo-fi elgitarr 😉

/Dagon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen!

Ja, här är vi alla proffs 😎 eller kanske inte. Men stämmningen är god och folket trevligt. Hoppas att du kommer trivas!

Du får gärna lägga upp något alster senare så vi kan lyssna på vad det är du pysslar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för välkomnandet!

Här finns två låtar från Hiddens "Sånger ur avgrunden":

"Insikt" - en huvudsakligen instrumental låt som snabbt ger en uppfattning om vårat sound.

http://www.utb.hb.se/~bh00049/Insikt.mp3

"På upptäcktsfärd i avgrunden" - Låt med lo-fi gitarr som ger en uppfattning om hur vi processar våra röstinspelningar 🙂

http://www.utb.hb.se/~bh00049/uppt.mp3

Eftersom vi gjort allt från att skriva låtarna till att slutligen mastra dem så är alla sorters synpunkter välkomna - från produktion till val av harmonier. Storleken på låtarna ligger kring 3 Mb och omslagsbild finns med.

Mina privata alster låter något annorlunda, men tvyärr har jag inget uppe på nätet för tillfället. Det kommer väl så småningom 🙂

/Dagon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...