Jump to content
Annons

tattle on a crummy matter


Betyg?  

7 röster

  1. 1. Betyg?

    • MVG
      0
    • VG
      6
    • G
      1
    • IG
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: tattle on a crummy matter (Clase remix)

ARTIST/GRUPP: Daniel Mass & co-ed

GENRE: småhård syntpop

LÅTLÄNGD: 4 min

KOMPOSITÖR: Distortion Girl/Oskar Clase

PRODUCENT: Oskar Clase med en del hjälp av Janne G:son Berg

MEDVERKANDE: Distortion Girl (sång)

TEXT: Daniel Mass

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 5 mb

STATUS: färdig demo

LÅTLÄNK: http://www.cheshirecat.se/remixes/crumbs-clase-rmx-1.mp3

Vi har just släppt en DIY cdr-ep. Detta är en remix av förstaspåret.

Tyck och rösta gärna. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok sisältää 😠 ..det här var riktigt bra..trevlig basgång med trevliga syntar som ploppar runt..fick starka retro-vibbar av gruppen Data..om du har hört dem!?..kanske lyfta fram rösten lite mer..o gör den starkare..tycker jag iaf.. 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var riktigt schysst! Bra tyngd i låten, i alla fall i mina hörlurar. Tidpunkten tillåter väl inte riktigt att jag låter mina högtalare jobba på högvarv fast jag får bra lust när jag hör den här låten :rolleyes: Variationen i låten var väl inte så där jättestor men det känns som det hör till den här genren på något sätt. Stämningen i låten är i alla fall väldigt bra. Sången är lite sådär småskum och skön, kanske borde lyftas fram en aning, den har en tendens att drunkna lite i musiken. Det känns lite som att sången kompar låten och inte tvärtom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg mix! Bra sång och väldigt speciell! Låter riktigt bra.. Det här måste jag tipsa min flickvän om.. helt säkert hennes typ av musik! 🙂

Kom på att det var snyggt med delayet som kom in ibland ex mella 00:18 - 00:20 😏

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var finfint. Tungt och fylligt ljud. Gillar den bräckliga känslan i sången.

Monotonin i basen är fin i versen. I ref känns det som att den kunde vara lite mer varierad så att den samspelar lite mer med den höga synten. Vet inte hur jag ska förklara...det bara känns lite knepigt. Antar att det är jag som är trångsynt 😏

Starkt jobbat iaf!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Medryckande, mörkt och mysigt!

Den lite aviga, drömska sångmelodin växer efter ett par lyssningar. Först tyckte jag att den var lite blek, men den är nog rätt fin ändå.

Gillar verkligen ljuden rakt igenom. Och den svängiga känslan i låten. Betydligt mindre stelt än mycket annat i genren, tycker jag.

Fin sång.

Har alltså inte så mycket konstruktivt att bidra med, vid närmare eftertanke. Men jag blev inspirerad att göra nåt själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack. Bra tankar och mycket positiva åsikter, kul. :rolleyes: Jag kan hålla med om att rösten hade kunnat vara lite högre i volym. Ska förmedla det till remixaren. Originallåten är karg, kal och avig i jämförelse, ett helt annat stuk. De som vill inhadla ett billigt ex av ep:n kan med fördel pm:a mig.

Med flit toppar den här låten inte riktigt men skulle den ändå kunna fungera på klubb, tror ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl fånigt att tycka att det låter lite Björk om detta. Sångstilen är lite lik. Jag tycker det är snyggt. Har nog inget att tillägga vad gäller mixen. Är däremot lite skeptisk till arrangemanget. Tycker att det är märkligt tunnt. (eg en smaksak)

Samtidigt så är det fräckt på något sätt. Skulle vilja att det var lite mer på något sätt.

Pukorna är riktigt smaskiga. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Shysst... speciellt mixen är bra tycker jag. Bra tryck i trummorna.

Gillar inte dock produktionen allt för mycket, men det är bara min persoliga smak. Har fått nog av åttiotals retro prylen...

Men annars är det jättebra.

Skulle vilja ha sången lite närmare, dvs mindre reverb så blir det mer känsla. Speciellt i en sån här sparsmakad produktion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla. Bra, detaljerade förslag. 🙂

Liksom vad det gäller svårigheten för remixaren att lägga till en hook tror jag det hade låtit konstigt om låten hade toppat mot slutet fast sången inte gör det. I så fall hade Distortion Girl fått sjunga in en ny tagning och det hade blivit något helt annat, gissar jag. Jag förstår känslan av att inte bli förlöst, dock. Men alla låtar kan inte sluta med ett brak. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...