Jump to content
Annons

Tvätta bort sång i Logic 7?


waatani

Recommended Posts

Annons

Som tidigare sagts.. Det finns vocal removers men dom funkar inget vidare.. Dom sabbar mycket av musiken... Sången MÅSTE vara panorerad i mitten.. Är det dessutom reverb (stereo) på sången så kommer det inte heller att funka nåt vidare. Sen är det det viktigt att resten av instrumenten (musiken) har en bred panorering.. På en monofil funkar det alltså inte heller (då gröper man bara ur det frekvensregister sången ligger i).

En lösning som jag själv tycker är den bästa är att försöka hitta en karaokee-version av låten.. Eller t.o.m en MIDI fil om man har bra syntar/samplers i sin DAW.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att vissa dans-skolor har CDspelare med en liten knapp som filtrerar bort sången på vilken platta som helst - för att dansen skall fungera oavsett vad sången handlar om. Nåt proffs på forumet som vet hur den apparaten funkar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att vissa dans-skolor har CDspelare med en liten knapp som filtrerar bort sången på vilken platta som helst - för att dansen skall fungera oavsett vad sången handlar om. Nåt proffs på forumet som vet hur den apparaten funkar?

Antagligen fasvänder den ena kanalen.

Redigerat av Timegroove
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att vissa dans-skolor har CDspelare med en liten knapp som filtrerar bort sången på vilken platta som helst - för att dansen skall fungera oavsett vad sången handlar om. Nåt proffs på forumet som vet hur den apparaten funkar?

Läs och begrunda själv hur man gör..

http://www.ethanwiner.com/novocals.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...