waatani Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Om man vill göra en singalongversion av en befintlig mp3:a - finns det då något tillvägagångssätt i Logic att kort o gott tvätta bort valda delar ur en originalfil i Logic? (kör 7.1) Link to comment Share on other sites More sharing options...
VacUm Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Nej. I alla fall inte så det blir bra. Det är planka musiken som gäller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest maxmaxmax Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 https://www.studio.se/index.php?showtopic=117&hl= Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 (edited) Som tidigare sagts.. Det finns vocal removers men dom funkar inget vidare.. Dom sabbar mycket av musiken... Sången MÅSTE vara panorerad i mitten.. Är det dessutom reverb (stereo) på sången så kommer det inte heller att funka nåt vidare. Sen är det det viktigt att resten av instrumenten (musiken) har en bred panorering.. På en monofil funkar det alltså inte heller (då gröper man bara ur det frekvensregister sången ligger i). En lösning som jag själv tycker är den bästa är att försöka hitta en karaokee-version av låten.. Eller t.o.m en MIDI fil om man har bra syntar/samplers i sin DAW. Edited October 23, 2005 by hegobald Link to comment Share on other sites More sharing options...
waatani Posted October 23, 2005 Author Share Posted October 23, 2005 Jag vet att vissa dans-skolor har CDspelare med en liten knapp som filtrerar bort sången på vilken platta som helst - för att dansen skall fungera oavsett vad sången handlar om. Nåt proffs på forumet som vet hur den apparaten funkar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timegroove Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 (edited) Jag vet att vissa dans-skolor har CDspelare med en liten knapp som filtrerar bort sången på vilken platta som helst - för att dansen skall fungera oavsett vad sången handlar om. Nåt proffs på forumet som vet hur den apparaten funkar? Antagligen fasvänder den ena kanalen. Edited October 23, 2005 by Timegroove Link to comment Share on other sites More sharing options...
hegobald Posted October 23, 2005 Share Posted October 23, 2005 Jag vet att vissa dans-skolor har CDspelare med en liten knapp som filtrerar bort sången på vilken platta som helst - för att dansen skall fungera oavsett vad sången handlar om. Nåt proffs på forumet som vet hur den apparaten funkar? Läs och begrunda själv hur man gör.. http://www.ethanwiner.com/novocals.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts