Jump to content
Annons

What if (I loose you)


Recommended Posts

Annons
sorry, skrev att låten var drygt 2 min. den är 4:09...

Tryck på Ändra uppe i hörnet på ditt förra inlägg, och fixa det då! :rolleyes: (ist för att dubbelposta)

😉

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Och låten då:

Känns som det är en väldans otakt här, gubben lilla! Speciellt med bongotrummorna! Sköna gitarrer dock! 🙂

Helt ok låt, om man bortser från otakterna! 😎

Edit: oj, nu dubbelpostade ju JAG! :rolleyes:😉

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, gud vad "hoppigt" det var! Otakt som Danabacken skriver! Men låten har ett rätt gött "go"! Fixa till rytmsektionen så kan det bli riktikt bra! Sången är kanon i alla fall.

Jag kommenterar sällan ljudbilden då jag inte är så bra själv 😉 Enligt mina öron låter det helt ok!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok mange_andersson 😉 ..bra brittisk gitarr-pop..med mycket intressant rytmarrangemang :rolleyes: ..trummorna lyfter låten så ha kvar dem..men..som sagt var jobba lite med trummorna/takt så får du en riktig bra låt 😎..

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena !

Ja, vad är det som har hänt ????

Det låter som ett bra band, med en bra låt som fått nån dyngrak gammal snubbe på trummor & nått påtänt afro på bongo .... !

Blir verkligen förvånad när jag hör sånt här ...

För bövelen fixa trumspåren alt släng ut fyllot, så kan låten bli kanon.

Låten har helt klart potential !

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

😉

Det här det mest otighta jag någonsin har hört.

Har lyssnat flera gånger nu, det måste vara nån som skojar...

Fillsen, för helvete, FILLSEN!

"What if i fail biology, what if i fail geography and math?"

Ja, du får nog ta extrakurser, eller nåt.

Tycker du inte själv att detta är otight?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nu har jag hört detta tre gånger. Brittisk pop? Ånej, denna genre heter "På gränsen".

Positivt:

* Bra inledning

* Bra avslut

* Ger mig déjà vu-upplevelser

* Bra ljud på den akustiska gitarren

* Bra claves

Negativt:

* Som nämnts att trummorna i otakt! Speciellt vers 1 (eller handlar det mer om att vänja sig därefter). Trumfillsen fyller inte i, om du förstår...

Det känns som om trummorna spelar en helt annan låt!

Allt kan väl inte skyllas på latency-fel?

* Sånginsatsen är dålig. Inte rösten i sig kanske, den är ok, men sättet som texten framförs på! Det verkar som om ni har en text, som ni sedan bara vill liksom sjunga på något sätt inom de där fyra minuterna. Helt ogenomtänkt, när det gäller om det ska vara en sångmelodi och hur den ska gå. Det bästa när man skriver just pop är nog att först och främst ha en sångmelodi och sedan låta den mer eller mindre styra låten. "Tyvärr" är det ju så att sångmelodin är det som folk lyssnar på främst när de ska hitta nya låtar att uppskatta. Det är svårt här! Detta påminner en del om hur kompisen lät i knattebandet för 25 år sedan...

* Vilka bongos då? Höj upp volymen på dem.

Styr upp trummorna men framförallt: skriv en sångmelodi och håll er till den.

Då kan jag vara beredd att höja från 2- till 4 (av 5).

wienerkam//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodin på sången och gittarkompet var helt okej men vad i hela friden har hänt med trummorna. Låter väldigt osynkade på nåt sätt. (om det inte nu är nåt annat som går i otakt) Ta bort trummorna och lägg ett mer rakt poppigt trumsound så blir det både bättre och mer lättlyssnat!

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Läser ett par inlägg här från vissa som ger stenhård kritik till mange.

Bl a ges det kritik om bongotrummor som skulle finnas med i låten.haha

och ni verkar tro att ni är några musikrecensenter á la Rolling Stone Magazine.

Vem som helst hör väl att mange använder handklapp och inte bongotrummor.

Hem och plugga på nu fyllon,

Som ja skrev tidigare mange, tycker låten är klockren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Som ja skrev tidigare mange, tycker låten är klockren.

Det säger ju mer om dig än om oss Rolling Stone Magazine-wannabees.

Om du tycker att den här är klockren så har du nog ingenting att göra på et musikerforum.

Link to comment
Dela på andra sajter

väldigt krävande musik. Första låten jag hört på forumet med så avancerade hundratjugoåttondelstriolskänsla i rytmsektionen. Själv är jag mer för svängigt komp med högst sextondelar - annars krävs det så mycket av lyssnaren. Jag är också mer för den vedertagna temporerade skalan än för egna alternerande skalor.

"what if you"-breaken gillar jag inte alls. Tar du bort dom och spelar in låten ordentligt så kanske den går att lyssna på fler gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså många typiska musiker brukar vara emot att klippa till sina ljud, lägga autotune på rösten och programmera trummorna själv... :rolleyes:

varför inte bara spela in olika trumlkomp och sätta ut dom där dom ska vara som tex helt normal radiopop är idag?

din svaghet är tyvärr tajthet...

Det man kan lära sig av det är att klippa klippa klippa... jag tycker quantisering är ett faktum. Det männskliga örat diggar quantiserade grejjor... även i rock.. det behöver inte vara vrålquantiserat utan det ska vara tajt helt enkelt.

okey man kanske inte bör quantisera ett solo med du hajjar vad jag menar?

Men jag tycker det här kunde ha varit en bra låt om inte det hade varit så otajt.. för det är helt oacceptabelt.

och sedan tycker jag att varken låten eller texten är särskilt spännande eller interessant i övrigt heller. 🥰

fast däremot tycker jag tex att gitarrerna låter bra, och om du bara får till tajtheten i framtiden + skriva lite mer tuffare texter/melodier så kommer du säkert göra en riktigt bra låt en dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall man säga då? Instämmer med de flesta som svarat.

Har ingen lust att vara taskig, Du har nog gjort så gott Du kunnat.

Men om Du vill ha hjälp med lite pekpinnar så får Du bättra på rytmiken,

vara mer lyhörd med sången (ruskigt surt ibland) - stundtals funkar den fint, men partivis sjunger Du så illa att jag ryser. Hör Du inte det själv?? Det är inte ens falskt, det är fel toner. (typ 03.30-03.33)

Men...det finns något charmigt över alltsammans, refrängharmisarna är ovanliga och kaxiga, sånt gillar jag. Jobba på, det skulle vara intressant att höra vad som

kommer ut av det hela. :rolleyes:

Trevlig helg,

Nad

Edit: Tidsangivelse.

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Danny Cort:

Som sagt, jag hör skillnad på bongotrummor och handklapp.

Så frågan är ju vem som inte hör hemma här!

Jag hör också skillnad på bongotrummor & handklapp.

Jag har inte skrivit någonting om handklapp eller bongos så jag fattar inte varför du kommer med det här svaret...

Jag har däremot skrivit att det här är det otightaste jag har hört på demoforumet & om du tycker att låten är "klockren" så bör du allvarligt se över dina referenser.

Den här låten är skitdålig på alla vis. Både rent låtmässigt & det viset den framförs på vittnar om total brist på talang.

& du hör inte ens skillnad på bra & helt värdelös musik.

Jag hör hemma här, för jag skriver bara hits & jag kan massor om musikbranschen.

Dessutom är jag guldskivecertifierad, det är inte du.

Ha ryggen fri nästa gång du tänker svara emot. Don't mess with the vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ska ni bråka får ni göra det någon annanstans. Håller ett öga på tråden.

Felåt.

EDIT; men det är en värdelös låt & Pezzzzzzzzzzzzzzzon har ingen koll...

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Vanligtvis ogillar jag Danny Cort för att han är så stöddig, och ibland inte kan erkänna när han har fel, men på den här punkten håller jag med honom. Det här var inget att hänga i julgranen.

Och varför är man homosexuell för att man inte gillar er musik? Är du homofob eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort:

Som sagt, jag hör skillnad på bongotrummor och handklapp.

Så frågan är ju vem som inte hör hemma här!

Jag hör också skillnad på bongotrummor & handklapp.

Jag har inte skrivit någonting om handklapp eller bongos så jag fattar inte varför du kommer med det här svaret...

Jag har däremot skrivit att det här är det otightaste jag har hört på demoforumet & om du tycker att låten är "klockren" så bör du allvarligt se över dina referenser.

Den här låten är skitdålig på alla vis. Både rent låtmässigt & det viset den framförs på vittnar om total brist på talang.

& du hör inte ens skillnad på bra & helt värdelös musik.

Jag hör hemma här, för jag skriver bara hits & jag kan massor om musikbranschen.

Dessutom är jag guldskivecertifierad, det är inte du.

Ha ryggen fri nästa gång du tänker svara emot. Don't mess with the vet.

Varför kan vi alla inte bara vara vänner? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlora heter "lose", inte "loose". Påfallande vanligt, men enormt störande, fel.

Det här var väl inte min bag direkt, men bitvis var melodin småtrevlig. Schysst gitarrljud. Dock väldigt otajt och rejält surt ibland.

Kör hårt, jobba vidare, men skippa homohetsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...