Jump to content
Annons

Big n Tiny / Tomaz productions Rnb Demo


Piccazzo

Recommended Posts

* LÅTNAMN: A little goes a long way ?

* ARTIST/GRUPP: Big n Tiny / Tomaz Productions

* GENRE: Rnb Pop

* LÅTLÄNGD: 3:38

* KOMPOSITÖR:Big n Tiny

* PRODUCENT: Big n Tiny / Tomaz Productions

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5 mb

* STATUS: Färdig demo , saknar sång

Detta är en färdig låt som vi skulle vilja ha sång på för inspelning till

Artist knuten till ett förlag.

Så chansen att låten släpps ärv relativt stor då förlag bara väntar på att få in

bra låtar till denna sångerska.

SÅ om någon känner att dom skulle kunna skriva en bra och kommersiell text och sång på denna låt är ni varmt välkommna att ge det ett försök.

Vi skulle ha gjort det själva men har inte riktigt tid med det p.g.a andra inspelningar som måste färdigställas,mixas före.

Tyvärr skulle låten då bli liggandes i ett par månader innan vi hinner koncentrera oss på den.

Vi har även ett flertal liknande låtar liggandes som väntar på sång så

om någon lyckas prestera tillfreställande så finns det fler låtar att jobba på.

Givetvis kommer vald text/sång-skrivare att få sin del av låtskrivararvodet.

Med vänliga hälsningar

Tuomas

Tomaz Productions

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

schysst... påminner dock väldigt mycket om "roumers" med Linsey Lohan.

Bryggan med stråkarna har jag svårt för (om det nu är bryggan). Låter lite mycket midi. Där skulle man vilja ha riktiga stråkar 😲 men det blir ju jobbigt. Fast jag tycker att du ska lägga ner mer tid på att få dom att låta bättre.

Annars kompetent och bra hantverk... 😮

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker precis som "pennudd", förutom att jag tycker att stråkarna låter bra. Låter kanske liiiiiite väl "triggade" men helt ok..

Förövrigt så tycker jag att det är fantasilöst och ganska tråkigt

Men nu när jag tänker efter så skiter ni fullständigt i vad JAG tycker om er låt efter som ni inte vill ha kritik....

Jag önskar er väl!

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

schysst... påminner dock väldigt mycket om "roumers" med Linsey Lohan.

😕 Hade aldrig hört låten innan du nämde den och måste hålla med om

att llikheter finns ju.

Framför allt i Trummor och Gitarr.

Men jag tar det som en komplimang i och med att jag inte hört låten tidigare.

Nu får man bara akta sig så att inte sången blir lik annars skulle man kunna kalla det för en låtstöld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stort o tungt!..men det känns nästan som om det saknas något element? ( förutom sång )

Men du kanske tänkt dig en wall of voices.. mycket UH!! och lite AH!! 😉

Annars låter mixen ganska rå i sin nuvarande skepnad så det är väl ingen mening att lägga ner för mycket kritik på detaljer.. som stråkarna t.e.x 😛

Skulle vara kul att höra det här i färdig form med någon duktig kompetent sångerska .. eller sångare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du kanske tänkt dig en wall of voices.. mycket UH!! och lite AH!! 😄

Vill inte pilla på den mer innan jag fått på sången.

Jag har tänkt mig mycket sång med Dubbar och körer så dom kommer ju ta

mycket av utrymmet i låten.

Men några örongodiseffekter ska vi nog kunna baka in innan den är klar.

En massa Uh AH och stön ska det vara , och en lite Telefonsex aktigt röst kanske ? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror Tom Jones hade kunnat göra något riktigt snuskigt med detta!

Edit: Skulle kunna tänka mig att själv sjunga in en liten halvgayversion. Skulle nog aldrig kunna "mä" att lägga ut den. Så poängen är obefintlig! 😉

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att komma på nån bra melodi på ref.. men vill se att Eternal ger låten en go!! Kom igen, mannen.. tror på dig! 😛 Tror på kill-sång i a f!

Kom på att jag tycker även att refrängen saknar det där lilla extra som gör att det flyger iväg, skulle vilja ha den ännu fetare!

Men låter grymt proffsigt och bra, potential finnes verkligen! 😄

Redigerat av Richie76
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag tänker Justin.. DET är bra!!

Han skulle göra denna som handen i handsken!! Jag gör gärna ett försök.. men lägger inte görna ut här.. det kan ni få göra sen om ni vill.. men skickar det privat isf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att komma på nån bra melodi på ref.. men vill se att Eternal ger låten en go!! Kom igen, mannen.. tror på dig! 😛 Tror på kill-sång i a f!

Skitroligt att jag har ditt stöd! 🙂

Men jag förstår faktiskt inte vad du grundar det på!? Vad har jag gjort som övertyfar dig? 😕

Men måste säga att ditt förtroende (även om det inte är genuint) eggar mig att sjunga in låten!

Jag har kommit på en riktigt simpel melodi till refrängen men den kan funka... Texten är det svårare med. Det lilla jag har gjort handlar mycket om desire, pleasure och (and) lust.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla Ideer är varmt välkommna gällande sång och text.

Alla som bidragit med ideer som vi behåller kommer att

bjudas på ett par bira och sin andel av Låtskrivar Royalties... 🙂

Givetvis kommen alla inblandade att få höra låten INNAN den postas här igen

så att alla känner att detta är något vi kan stå för ..

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

eftersom jag sågade er latinolåt måste jag ju kommentera denna lite också, för att "nollställa" läget lite.....

gillar den fett, speciellt stråkarna i "bryggan"(de skriker dock till lite för mkt om man pumpar låten högt) samt det som händer i refrängen....dock tycker jag det är ALDELES för lite tryck i virveln....! Detta lade jag dock inte märke till förns jag lysnade på den i studion.....med bra lyssning med andra ord...

Jag nämner det här igen....langa den till förlaget och be dom fiska efter en topliner eller kränga den till en artist som vill skriva själv...det finns GOOOTTT om såna....för den här beaten har deffinitivt potential! 😆😱

Link to comment
Dela på andra sajter

gillar den fett, speciellt stråkarna i "bryggan"(de skriker dock till lite för mkt om man pumpar låten högt) samt det som händer i refrängen....dock tycker jag det är ALDELES för lite tryck i virveln....! Detta lade jag dock inte märke till förns jag lysnade på den i studion.....med bra lyssning med andra ord...

Tackar för inputen.

Låten är egentligen bara mixad medans vi har skrivit den så någon direkt energi har vi inte lagt på den delen än.

När dock låten är klar skickar jag gärna den till dig för kontroll lyssning så att du oxå kan kolla att nivåerna stämmer osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...