Jump to content
Annons

Trassel med Digital Mixdown


Viktor

Recommended Posts

Jag har ett gäng klippta ljudfiler som jag vill klistra ihop till en, för att göra det översiktligt i arrangeringsfönstret och för att lätt kunna ta med mig ljudfilerna och mixa på annan plats. Problemet är att när jag försöker klistra ihop, eller ta Digital Mixdown, och säger åt den att skapa en ny fil så får jag meddelandet...

Memory Full

Result Code -108

... vilket jag finner måttligt irriterande. Visst kan jag sitta och bounca varje spår för sig men tacka vet jag den med sånt omänskligt tålamod. Någon som vet om det finns en lösning på den här buggen (?), eller om det är en inställning som måste ses över?

För övrigt används en PC med 5.5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ifall filerna ligger på en och samma kanal så kan du pröva med att klistra ihop dom.

Det bör skapa en ny Audiofil.(i logic pro 7 ) i alla fall.

Fungerar inte det kan du markera den kanalen du vill " Bounca " och välje

Convert regions into individual Audiofiles.

Då skapas en NY audio fil ihopklistrad med dina diverse tagningar/Ljud .

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet vad som var problemet nu. Tydligen så krånglar äldre pc-versioner av logic om man har mer än 1gb RAM. 😄

Så jag plockade helt enkelt ut lite och då fungerade det klockrent. Idiotisk bugg egentligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet vad som var problemet nu. Tydligen så krånglar äldre pc-versioner av logic om man har mer än 1gb RAM. 😄

Så jag plockade helt enkelt ut lite och då fungerade det klockrent. Idiotisk bugg egentligen.

Jag har fått samma meddelande när jag bara hade 256 Mb i RAM så jag vete f-n om det är det som är problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast då var det väl sant i det fallet, du hade för lite minne. Eftersom det faktiskt fungerar nu när jag slaktat min dator så borde det ju vara så. Har även läst på flera ställen om folk som löst det på detta sätt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...