Jump to content
Annons

Erfarenheter från CD-presserier / duplicering


teddawid

Recommended Posts

Hej på er, alla som frågar efter info i denna tråd, välkommen att testa min nya cd-robot anläggning som jag gjort reklam för alldeles nyss-om ni går i utgivnings/demotankar, här får ni hjälp med allt vare sig det handlar om ISRC koder eller typsnitt/layout och prisvärda kostnadsförslag som slår konkurrenterna på fingrarna, ja jag vill ju faktiskt ha en del jobb till mig nu när jag investerat i fin och dyr utrustning för detta och då får man lägga sig lägre prismässigt, men med samma kvalitét!!!

Jag trycker bara på de bästa skivorna från Taiyo Yuden som givetvis funkar överallt, använder bara det bästa i trycksaksväg-bläck och papper etc, try it you´ll like it*

fråga på...

camelotstudios@hotmail.com

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons
  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
Gillemard (oregistrerad)
Skulle vilja rekomendera http://www.co-print.com/

Jag har aldrig använt dem ska erkännas men ahde tänkt göras inom kort då priserna är riktigt bra.

1000 pressade skivor med 4färgstryck med digipack samt inplastning = 12 500 plus moms =)

Nån som testat dem och vet om det var bra eller inte?

Jag har aldrig testat dem, själv brukar jag göra mina hos Disc Sky AB sedan 2006 och är mycket nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...
Ingen som känner till något företag utomlands som pressar till bra priser?

Well ... inte den som brukar göra reklam för sig själv men i detta fall så är vi en tillverkare i Asien med

svenska delägare som har bra kvalitetsprodukter när det gäller CD o DVD tillverkning och bränning

och tror vi slår de flesta priser i Europa. Ibland får man tänka på frakt och importkostnader bara tyvärr

som kan vara som en nål i ögat både för oss och de kunder som letar efter billiga o bra alternativ.

Av erfarenhet är det bra att kunna byta ut Jewelcase omslag mot lite lättare varianter som pappfickor med

flertalet flikar som ser ut och fungerar som Digipak. Då kan man nästintill halvera produktionskostnaden!

Hoppas detta var ett informativt svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Musichelp (oregistrerad)
Vore det inte bra om man i denna tråd kunde dela med sig av sina erfarenheter från olika CD-presserier, eller snarare de som kopierar CDr? Det verkar ju vara mest efterlysning på små upplagor.

Jag är nyfiken på om någon har använt sig av t.ex. Pregal, ea-prod, A-ljud och alla de andra företagens tjänster.

Skulle vara bra med priser också, om nån har gjort 300-500 CDr i Jewelcase t.ex., såg trycket proffessionellt ut? Spelar skivorna bra, låter det bra? Vad kostade det?

En hel del folk i den här tråden rekommenderar DCM. DCM bytte namn till Dicentia för flera år sedan, samt att de gick i konkurs för några veckor sedan och har väldigt svårt att få fram något. Ska man göra en upplaga på 200 till 300 så kan du likaväl gå upp till 500. Det är billigast att pressa då. Egentligen finns det en bra regel här. Bränna och printa kan man göra upp till 100 -150 över det så lönar det sig att göra 500 oftast är det till och med billigare att göra 1000.

Printställena som folk pratar om kostar ungefär samma som att pressa 500 eller 1000 på Musichelp.se

Det printställena ofta "glömmer" är att man måste NCB anmäla så fort upplagan går över 50 ex, få av dessa ställen är NCB anslutna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musichelp (oregistrerad)
Skulle vilja rekomendera http://www.co-print.com/

Jag har aldrig använt dem ska erkännas men ahde tänkt göras inom kort då priserna är riktigt bra.

1000 pressade skivor med 4färgstryck med digipack samt inplastning = 12 500 plus moms =)

Nån som testat dem och vet om det var bra eller inte?

Jag har sett mycket från Co-print. De trycket i Östeuropa och en hel del saker är sämre kvalité än de som kommer från väst Europa. Om man kollar på deras pappfickor t.ex så är de inte helvita utan har råpapper på insidan så det gör att slutfinishen inte är den bästa.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jag har sett mycket från Co-print. De trycket i Östeuropa och en hel del saker är sämre kvalité än de som kommer från väst Europa. Om man kollar på deras pappfickor t.ex så är de inte helvita utan har råpapper på insidan så det gör att slutfinishen inte är den bästa.

CO-print här

Ska man yttra sig negativt om kollegor i branschen är det ju en fördel att inhämta faktainformation först.

CO-print levererar CD/DVD med ett utbud av mer än 400 olika fodralvarianter. Produktionen sker i centraleuropas största presseri med ca 500 anställda. Kunder är bla Disney och Microsoft vilket innebär mycket högt ställda krav på kvalitet. Produktionen är också kvalitets och miljöcertifierad.

Alla fodral kan tryckas på ett antal olika papperskvaliteer och med olika typer av ytbehandling. Eftersom pappfickor ofta väljs som ett lågprisalternativ har vi ett alternativ med grå insida som ger ca 300 kr lägre pris vid 1000 st än med vit insida.

Priserna på de vanligaste standardprodukterna och med olika tillval finns ju på vår hemsida. En ytterligare fördel för privatkunder är ju att vi säljer med 18% moms samt har låg fraktkostnad. Här tjänar man som kund hos CO-print ytterligare ca 1350 kr vid en order på 10.000 kr jämfört med Musichelp.

CO-print skickar alltid produktprover och provtryck på begäran. Som kund kan man alltså ha full kontroll på vilken kvalitet man kan förvänta sig.

Mats Lagerqvist/CO-print

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...