Jump to content
Annons

Tung skitig fuzzad bluesrock..


Rix

Recommended Posts

Väldigt bra i mitt tycke och retrokänslan är både rätt och skön 😳 Jag tycker att det är lite synd på produktionen - hade varit kul att höra hur det hade låtit om ni spelat in i en studio istället med lite tightare produktion/utförande. Menm jag kanske inte skall klaga eftersom det ju handlar om en replokalsinspelning och låter som en bra sådan. (Jag har många gamla sådana som låter mycket sämre! 😳 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan väl börja rabbla vad vi är inspirerade av.. ..

Cream, Led Zeppelin, Deep Purple, The Who, Free, BeckBogertAppice, Cactus, Vanilla Fudge, etc..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul med med lite "real-live" :rolleyes:

Skitbra sång och bra sväng! Åker hem till sjuttitalet med Humble Pie, Cactus, Free och många fler 😄

Ljudmässigt: Ljudet är egentligen helt ok men i fel rum.....eller ljudet finns där men kommer inte ut, blir lite monokänsla....men sketet och bra.

Helt OK!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljudbilden och mixen är ju helt rätt! Om det är arkaisk hårdrock som ni är ute efter har ni ju fått det exakt. Skulle lätt kunna va nån obskyr, halvt bortglömd platta med några långhåriga grabbar i fett utsvängda jeans från 1971-73.

Klart tufft!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Wow, tack tack.. Ärligt är nog ordet, det är såhär det låter i replokalen, därav det något instängda soundet. Dock ett skoj experiment att köra in allt på en gång.

Vi har skaffat oss en ny favoritmic på gurastärkare och virvel; Sennheiser e906. Transparent och fin!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...