Jump to content
Annons

Staplegun - Pinot Noir


Recommended Posts

Improviserad houselåt med jazzkänsla.

# LÅTNAMN: Pinot Noir

# ARTIST/GRUPP: Staplegun

# GENRE: House

# LÅTLÄNGD: 3:46

# KOMPOSITÖR: Mikael Nilsson

# PRODUCENT: Mikael Nilsson

# INSPELNINGSÅR: 2005

# FORMAT: mp3

# STORLEK: 5,17 MB

# STATUS: Färdig demo

Redigerat av Staplegun
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Japp detta var min kopp kaffe 🙂 ..snyggt..o bra uppbyggt..gör du mer av detta..posta det i så fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Ok. Here we go again:

Positivt:

* Ingen text att reta sig på.

* Schysst mix.

* Bra ljudkvalitet.

* Bra pianoljud.

* Bra basfiolljud.

Negativt:

* Lite för tunn och låg bas.

* Inget som fastnar. Syfte? (obs jag vet knappt vad house är, en del säger att det är en livsstil och inte en musikinriktning, men...). Låten liksom bara går förbi om jag minns inget.

* Tona ned shakern.

3 av 5.

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Tummen upp, skönt gung!

Fila lita på nivåerna, skär som sagt ned ett par decibel av shakern, och ta fram virveln/kantslagen mer. Kanske låta pianot ljuda lite torrare. Är det äkta eller samplat? Det låter verkligen piano med karaktär, inte det gamla vanliga samplebank-flygel-ljudet...nice!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tummen upp, skönt gung!

Fila lita på nivåerna, skär som sagt ned ett par decibel av shakern, och ta fram virveln/kantslagen mer. Kanske låta pianot ljuda lite torrare. Är det äkta eller samplat? Det låter verkligen piano med karaktär, inte det gamla vanliga samplebank-flygel-ljudet...nice!

Samplat + reason.

Link to comment
Dela på andra sajter

coolt. Bra gung.

Basen låter programmerad i en del räkor, lite "för tajt" tycker jag.

Det låter som att kicken och kontran krockar ibland. Kicken skull jag vilja ha mer som en ordentlig botten, nu låter den för träig i min smak. Träet kan kontran ta hand om..

Shakern skulle kunna tas ner lite lite i volym..

Annars soft akustiskt piano och elpiano, verkligen skön känsla i låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jamenvafan !

Detta var grymt ....

Ska spela upp den för farsan, han kommer att freaka loss ordentligt.

Vi är båda älskare av jazz typ Dave Weckl, Chick Corea mfl.

Hatten Av För Dig & Tack för en störtskön avslutning på den här kvällen, nu pluggar jag ur ...

// Jens 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Extremt välgjord!!! Jösses vad bra detta är. Gillar verkligen allt det improviserade! Önskar att man kunde vara så skicklig på sånt!

Trummorna och hats/kongas är helt perfekta! Finns inte nåttt att klaga på. Skulle lätt spelas i min house/lounge klubb om jag hade någon!

//Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar inte som att märklig house är så uppskattat på detta forum  😛

Du får ursäkta, men detta är varken "märkligt" eller speciellt mycket house. 🙂

Bra spelat, duktigt och så. Men varför så hårt kvantiserat? Det blir sterilt och kliniskt.

Din mix sätter pianolicksen i fokus, när det borde vara beatsen - kicken hörs knappt.

Jag tror du måste räkna med en betydligt större arbetsinsats om du vill att det ska låta house. Att loopa samma drums i en hel låt håller inte.

Ursäkta den strama kritiken - hoppas dock att du tar det på rätt sätt och jobbar på, ditt lir är ju jättebra. Fixa nu bara en spännande punchig produktion (kompressor är nyckelordet! 🙂) så blir det nog bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är hemskt ledsen att behöva säga det här, men låten är ju inte din! Den här har du ju snott rakt av från Athletic Dance DeLuxe! Det är ju han som har gjort den här låten, han är för övrigt en av de bästa reasonartisterna på sidan www.ReasonStation.net. Förklara dig! Så, så länge du inte bor i Barcelona och även kallar dig Doctor Bobo, undrar jag vad grejen är med det här. Du har även tagit bort en vokalsampling som finns i originalet. Till saken hör även att han ofta postar i .rns som är lätt att modifiera och exportera. Är det den här som egentligen heter "hippies 66"?

Jag är hemskt ledsen om jag misstar mig, och du faktiskt är han, men jag kan inte låta bli att säga att det här luktar lite unket.. 😄

http://www.reasonstation.net/songs/songinfo.php?song=38295

http://www.reasonstation.net/users/usersng.php?user=6518

Redigerat av teknodrom
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, alla är ju väldigt ärliga på internet.  🙂  Jag måste ju bo i Barcelona.

?? ? 🙂 Märklig inställning...

får du ut nåt av att posta andras låtar och få respons på det? Jag bara undrar...

Heder åt teknodrom som verkar ha koll på saker och ting.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat den 30 October 2005, 15:16

  Ja, alla är ju väldigt ärliga på internet.  Jag måste ju bo i Barcelona. 

Ja, oavsett var du bor är du iallafall en hejare på spanska, det kan man ju se i alla recensioner du gjort genom åren: http://www.reasonstation.net/users/userrvw.php?user=6518

Även intressant att läsa de gånger du addresserar dig som "Pedro".

Jag kanske är lite långsam, men jag får inte ut någonting av ditt svar.

Än en gång jag ber om ursäkt om jag har fel, men så länge du inte bevisar motsatsen vet jag inte vad jag ska tro.

F.ö. är jag verkligen ingen rättshaverist och jag avskyr flametrådar men jag kan inte låta bli att reagera på det här. Du dyker upp i slutet av augusti och postar en låt som varit klar sen i april, som dessutom skiljer sig markant mot övriga produktioner du lagt upp.

Om du har lust kan du skicka ett priv. message till mig på reasonstation, mitt alias är "maanster". Det borde du väl kunna göra eftersom du är registrerad där? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...