Jump to content
Annons

Staplegun - Pinot Noir


Recommended Posts

Skulle inte kunna vara så att man samarbetar med folk?

Skulle heller inte kunna vara så att man klyddar med en låt länge?

Edit: Jag har mailat mr. bobo 😉 Han skickar ett PM till dig på Reasonstation så blir du nöjd. 🙂

Redigerat av Staplegun
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ok, då väntar jag på det så länge. Kan ändå inte låta bli att undra varför du inte nämnde samarbetet med ADL(dr. bobo) från början eftersom din låt är till 90% lik hans(samt varför låtlänken mystiskt försvann) men om det nu är så som du säger, då får jag väl stämma in i gladsången och säga grattis till en svängig låt! Jag har alltid gillat den, sen jag hörde den första gången, även om jag tycker att "friends" är hans bästa.

/teknodrom

Link to comment
Dela på andra sajter

hm... hur är det nu? Förklara dig! Och var tog låten vägen? Ska vi sitta och ödsla tid på att lyssna och kommentera på låtar som inte är dina? Riktigt jävla lågt i sådana fall, man blir grymt besviken! Här sitter man och försöker ge seriösa omdömmen o så håller du på så här! eller? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag plockade bort alla mina låtlänkar, så slipper ni slösa tid!

Staplegun Feat. Sanna-låten är också stulen - det är egentligen en låt av Ulf Lundell där jag har rippat rösten och byggt om den till samplad rödbeta. Grävt ner den och återvunnit den som tändare.

Ursäkta om detta inlägg slösar er värdefulla tid.

Redigerat av Staplegun
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag plockade bort alla mina låtlänkar, så slipper ni slösa tid!

Staplegun Feat. Sanna-låten är också stulen - det är egentligen en låt av Ulf Lundell där jag har rippat rösten och byggt om den till samplad rödbeta. Grävt ner den och återvunnit den som tändare.

Ursäkta om detta inlägg slösar er värdefulla tid.

Bra snackat... 😉 ? galaxen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är helt enkelt så jävla busted. Ingen av dina så kallade förklaringar håller.

Jag har inte fått något PM, däremot, nu när länken är borta finns låten att lyssna på h ä r.

Vad håller du på med? Kan du inte åtminstone säga som det är? Du gör ju bara bort dig mer. Pinsamt..

Postat den 31 October 2005, 10:43

  Jag plockade bort alla mina låtlänkar, så slipper ni slösa tid!

Staplegun Feat. Sanna-låten är också stulen - det är egentligen en låt av Ulf Lundell där jag har rippat rösten och byggt om den till samplad rödbeta. Grävt ner den och återvunnit den som tändare.

Ursäkta om detta inlägg slösar er värdefulla tid. 

Jag antar att du menar det du säger?

edit:Det kanske var ADL som snodde låten av dig för mer än ett halvår sen?

edit2: Förlåt! Jag hade fel! Låten är egentligen från oktober 2004, dvs. ett år gammal, och finns i sin helhet, dvs. exakt som du postade den, här! den jag länkade till först är en omarbetning från 2005. Enda problemet är ju att det inte står att du har medverkat på något sätt alls!

Och du missade sax och vokalsamplingen, kan hålla med om att det inte är låtens starka sida.

Redigerat av teknodrom
Link to comment
Dela på andra sajter

BigDawg (oregistrerad)

Dags att lägga mig i diskussionen.

Jag har samarbetat med Staplegun länge över nätet och han har skickat låten till mig för länge sedan, innan den blev klar.

Tror att det var i Juli 2004 eller liknande.

Förstår inte varför ni hoppar på honom innan ni vet vad som är sanning. 😆

Guilty until proven innocent eller innocent until proven guilty?

Tycker att det är lågt och jag förstår om han inte slösar

sin värdefulla tid på denna tråden mer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att lägga mig i diskussionen.

Jag har samarbetat med Staplegun länge över nätet och han har skickat låten till mig för länge sedan, innan den blev klar.

Tror att det var i Juli 2004 eller liknande.

Förstår inte varför ni hoppar på honom innan ni vet vad som är sanning. 😆

Guilty until proven innocent eller innocent until proven guilty?

Tycker att det är lågt och jag förstår om han inte slösar

sin värdefulla tid på denna tråden mer!

Nu är jag ju ingen expert, men om man trycker på "Find All Posts by BigDawg" så ser man att du registrerade dig strax efter Staplegun och i princip bara skrivit i Stapleguns demotrådar.

Eftersom jag är konspiratoriskt lagd misstänker jag att du och Staplegun är en och samma person, och att du postar kommentarer i dina egna trådar eftersom ingen annan gör det. Men vad vet jag?

Nu har du fått dina femton minuter, låt vara på grund av en pinsam bluff, men ändå.

Då är du väl nöjd nu?

Låten du snattat är medioker. Släpp quantize - det låter dataspel. Trummorna är direkt usla, inget bett och inget driv.

Gör om, gör rätt - gör själv!. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Dags att lägga mig i diskussionen.

Jag har samarbetat med Staplegun länge över nätet och han har skickat låten till mig för länge sedan, innan den blev klar.

Tror att det var i Juli 2004 eller liknande.

Förstår inte varför ni hoppar på honom innan ni vet vad som är sanning. dry.gif

Guilty until proven innocent eller innocent until proven guilty?

Tycker att det är lågt och jag förstår om han inte slösar

sin värdefulla tid på denna tråden mer!

Intressant att du kommer från ingenstans och fäller denna klockrena kommentar, precis i linje med Stapleguns ordval.

Jag har följt ADL:s postningar på reasonstation långt innan denna låt, aldrig har jag hört ett knyst om samarbete med någon annan, allra minst staplegun.

Menar du att ADL har snott låten från Staplegun? Det låter väldigt, väldigt osannolikt med tanke på vilken musikalisk kompetens han visar upp(så tillvida han inte snott VARJE låt han postat på reasonstation sedan ca. 2002)

Det här var ett osannolikt sätt att lägga locket på. Jag kan bara inte förstå hur du så kapitalt kan misslyckas med att komma med en vettig förklaring, om du nu producerat den här låten så hederligt som du påstår.

Hoppas jag inte överreagerar, det är bara så att ADL länge varit en stor inspirationskälla för mig. Att ta åt sig äran för något en annan begåvad musiker har gjort kan ju inte vara helt ok.

Snälla, bevisa motsatsen om det är så att jag har fel. Möjligheten finns ju också att jag skickar ett PM till Athletic Dance Delux och frågar hur det ligger till. Det vore kanske bra, då får vi ju reda på om det faktiskt är han som har tagit din låt, och då får ju du upprättelse!

F.ö., Värdefull tid är väl om något att göra rätt för sig och visa att de här anklagelserna är helt felaktiga? Jag förstår inte.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Staplegun: Du har redigerat bort samtliga låtlänkar i alla demopostningar du har gjort.
Jag plockade bort alla mina låtlänkar, så slipper ni slösa tid!

Bra att du hänger med!

Jag orkar inte längre. Tro vad ni vill, det spelar ingen roll för mig.

Varför inte starta en tråd i OT-forumet som heter hata Staplegun och fortsätta förföljelsen där?

Bara en tanke.

Redigerat av Staplegun
Link to comment
Dela på andra sajter

Staplegun: Du har redigerat bort samtliga låtlänkar i alla demopostningar du har gjort.
Jag plockade bort alla mina låtlänkar, så slipper ni slösa tid!

Bra att du hänger med!

Jag orkar inte längre. Tro vad ni vill, det spelar ingen roll för mig.

Varför inte starta en tråd i OT-forumet som heter hata Staplegun och fortsätta förföljelsen där?

Bara en tanke.

Det var inte mycket till livskraft du hade om du inte ens med enkla medel orkar visa på att det är du eller tillsammans med någon annan som gjort låten! Och varför tar du bort låten om den nu är din???? (går bortom mitt förstånd!)

Om någon skulle anklaga mig för att ha snott en hel låt så skulle det bli hus i helvetet, jag skulle göra allt jag kunde för att visa att hycklarna hade fel... men det enda du gör är att komma med lama slingringar om att du är trött...

Du kan tycka synd om dig själv o kalla dig förföljd men du gör ju inget för att förbättra din sits! Jag med flera är grymt besvikna :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inget i forumloggarna som tyder på att Staplegun och BigDawg är samma person, så det är spekulation. Dra inga slutsatser av det.

Utvecklingen av tråden är kanske befogad, kanske oerhört olycklig. Om läget är det tidigare så är en läxa lärd vid det här laget och jag låser tråden innan mer skada sker åt något håll.

Kommer det fram uppgifter som visar på att upphovsmannen är den rätta (till exempel om du teknodrum får ett PM av ADL) så öppnar jag tråden igen. Skicka mig gärna ett PM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...