Jump to content
Annons

Rädda signeringen


aka_Basse

Recommended Posts

Har ett litet problem...

Fick guran signerad av steve vai häromdan, och otaktiskt så bad jag honom signera på plektrumskyddet. Snyggt som fan blev det, men mag märkte när jag lirade idag att det redan börjar suddas ut (har knappt börjat, men det kommer ju förstöras ganska duktigt om jag fortsätter 😆 ) såååå, vad gör man?

finns det nåt sorts plastskydd man kan typ stryka på eller så? Har ni några idéer?

sign.jpg

Redigerat av aka_Basse
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har ett litet problem...

Fick guran signerad av steve vai häromdan, och otaktiskt så bad jag honom signera på plektrumskyddet. Snyggt som fan blev det, men mag märkte när jag lirade idag att det redan börjar suddas ut (har knappt börjat, men det kommer ju förstöras ganska duktigt om jag fortsätter 😮 ) såååå, vad gör man?

finns det nåt sorts plastskydd man kan typ stryka på eller så? Har ni några idéer?

sign.jpg

Sett plasttejp över? kanske 2-3 lager, och förstärk med tejp 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Gå till Panduro så har de säkert nåt lack du kan stryka på  🙁

Haha ja det är ju en idé, frågan är ifall det inte ser konstigt och ojämnt ut när man har gjort det...

Sett plasttejp över? kanske 2-3 lager, och förstärk med tejp

haha det lär ju iallfall synas rätt duktigt att man har varit framme

Byt ut det och spara tills du ska kränga guran.

hehe nja asså det är bara för personligt värde den sitter där 😮

vill kunna lira på den med autografen där samtidigt

tack för förslagen, nån annan som har nån strålande idé?

Redigerat av aka_Basse
Link to comment
Dela på andra sajter

Försök hitta en klarlack av expoxytyp.. Den blöter inte upp tushet heller. Men testa på nåt annat plastföremål med tushtext på först..

Alternativt.. Skaffa tunn genomskinlig plexiglas att fästa över pletrumskyddet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast du ska väl inte vara nån Vai-wannabe.... 😮

Har du den på kommer folk bara tänka att "-'int fan spelar han ens i likhet med Vai, va nördigt".

Den enda anledning jag kan tänka mig att ha hans autograf på guran är när jag ska sälja den. Det borde inbringa några kronor mer för plankan (kanske).

Edit: Om du vill så kan jag signera ditt ersättningsskydd

/H

Redigerat av Procedomani
Link to comment
Dela på andra sajter

Risken finns att lacken löser upp tuschet.

Kolla först som sagt.

Annars finns det flytande, vattenlöslig plast att måla på.

Kanske en idé?

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Om du vill så kan jag signera ditt ersättningsskydd

haha faan va sjysst!! 😮

Nee men det får ju nästan bli till att köpa nytt plektrumskydd... jag lär nog aldrig sälja gitarren, men när man blir pensionär kan man byta tillbaka och hänga upp den på väggen och skryta lite 🙁

Fan kommer inte klara att inte spela på den tills jag köpt nytt, gaaah!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Nu har jag vart och köpt klarlackspray och provat lite på några cdskivor jag kladdat med permanentpenna på...

på vissa smetades texten ut lite, men på andra blev det rätt ok, beroende på hur man sprayar

Vågar man spraya plektrumskyddet?? 🙂

edit: Kommer lacken att gulna? "alcro servalack spray, högbland, klarlack"

Redigerat av aka_Basse
Link to comment
Dela på andra sajter

Lack brukar oftast gulna vid tjocka lager. Kör hellre flera gånger tunnt tunnt. Får du blåsor på lagret så ta ultasupertunnt slippapper (180-200 kanske?!?!) och sudda försiktigt ut dom innan nästa lager.

Men annars; det är ju bara Vai's autograf, inte så noga. Hade det däremot varit Lasse Berghagens då hade jag rekommenderat dig att gå till en lackeringsfirma. ☺️

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

aka Basse! Vad häftigt!! Han var på jam idag va? Tyvärr han jag inte dit, eftersom jag skulle jobba. Men det bästa tipset kan jag bidra med!

När man skriver ut på cd-r och dvd-r med bläckstråleskrivare, så finns det en del sprayer man kan spraya på dessa skivor för säkerhets skull så att de inte ska smeta vid ett senare tillfälle, om det kommer typ någon väta på skivorna någon gång. Jag tror bestämt att ett sådant spray kan vara idé att beställa på Nätet nånstans. Sök i google på "Printable cdr", så kan du nog hitta något företag som säljer dylika sprayburkar. Jag har aldrig själv provat så jag kan inte garantera något, men fråga företaget du hittar.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...