Jump to content
Annons

Idiot förklarad


TheQuo

Recommended Posts

Annons
Jag har blivit idiotförklarad i dom flesta sammanhang 😄😄 ....ibland med all rätt....ibland från ingenstans.

Vad har hänt? 😮😛

Man blir det ofta när man spekulerar kring saker som man inte har någon koll på, eller just bara lite koll på.

Då brukar man få saker bakom framfoten, och då sitter man där röd i trynet.

Men ingen sorg, shit happens som jag sa i någon annan tråd. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

fast det är skillnad på att "bli idiotförklarad", och "att känna sig som en idiot".....idiotförklarad kan man ju bli även om man faktiskt har helt rätt i en fråga. Det hela hänger på vem som är motpart och hur han/hon/dom argumenterar och beter sig.

Känna sig som en idiot gör man oftast bara när man fått upptryckt i snoken hur fel man hade....(eller när man blir dissad av en tjej på krogen.... fast värst är det nog när man vaknar upp morgonen efter och fortfarande minns hur patetisk man var kvällen innan....) 🙂😕😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen j**el har vågat idiotförklara mig trots att jag ofta är en spydig besservisser... 😕

Men helt klart så har man väl känt sig som en idiot i bland men jag har haft turen att jobba med så pass likasinnade människor att med mesta har löst med lite kreativ dialog. Sen måste man få göra bort sig nån gång också för annars lär man sig ju inget.

Det finns ett arabiskt uttryck som jag gillar.. Fundera det på det ett tag 🙂 "Ingen sparkar på en död hund"

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, klart man har fått idiot-stämplen ett par gånger 🙂

Som när jag jobbade med en gammal gubbe i somras, gjorde en liten felmätning och han bara stog o kollade på mig sen flinade han, helvete vad jag ville svinga rörtången mot hans ansikte. Folk måste börja förstå att man inte blir världsmästare på en vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång jag promenerar in i en musikaffär för att fråga något eller köpa något, ibland så gruvar jag mig ordentligt innan jag går in. Hua vad otrevliga de kan vara, eller skumma.

Jag fattar inte hur musikaffärer överlever överhuvudtaget.

.. fast det är en annan historia. 😄

.. idiotförklarad i musiksammanhang?! Hmm, känner inte riktigt igen situationen.. Skulle det vara i rena faktafrågor då eller? För om folk inte gillar musiken jag lyssnar på skiter jag fullständigt i 😆

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång jag skickat en låt till ett förlag eller skivbolag!!!!!

Fast det kanske handlar mer om självförnedring än att bli idiotförklarad?

Jobbar fortfarande med idén att starta förlag själv en dag 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Varje gång jag gjort fel när jag sänt radio om nu det kan räknas som musiksammanhang. Sätter igång fel spår typ och sen tar det tre dagar att komma över, kan vakna mitt i natten och tänka 'helvete!' osv. Ett misstag pajar självförtroendet i nästan en vecka.. fast alla gör misstag så det är bara att suga ner det.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag får stämplar ere alltid missförstånd. En gång när jag va på en fest, så hörde en tjej fel när jag sa något till henne. De jag sa va helt oskyldigt, men det hon trodde jag sa va betydligt grövre. Då börja hon slå på mig, då fick jag stå som en idiot å bara ta emot, för hon vägrade lyssna på mig. Nästa dag kom festägarens mamma och skällde ut mig för min brist på respekt för kvinnor i hennes hus. Sen så va alla hennes tjejpolare sura och griniga mot mig i en hel vecka tills dom slutligen fattade att jag egentligen inte hade sagt något alls allvarligt. MEN! då hade en av tjejens kompisar vart lite högljud och elak, så jag hade ju självklart blitt sur tilbaka och käftat lite tills allt uppdagades en vecka senare. Då trodde jag att allt va peachy och underbart tills jag nu för några veckor sen fick höra att tjejens kompis vart sur på mig i typ tre fyra år och gått och sagt till folk att jag e en skit. (Trots att de va hon som började jävlas med mig på grund av ett missförstånd som hon inte hade med å göra)

:rolleyes: haleluja. de finns fler sånna helt sjuka missförstånd som jag fått stå pall för.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag får stämplar ere alltid missförstånd. En gång när jag va på en fest, så hörde en tjej fel när jag sa något till henne. De jag sa va helt oskyldigt, men det hon trodde jag sa va betydligt grövre. Då börja hon slå på mig, då fick jag stå som en idiot å bara ta emot, för hon vägrade lyssna på mig. Nästa dag kom festägarens mamma och skällde ut mig för min brist på respekt för kvinnor i hennes hus. Sen så va alla hennes tjejpolare sura och griniga mot mig i en hel vecka tills dom slutligen fattade att jag egentligen inte hade sagt något alls allvarligt. MEN! då hade en av tjejens kompisar vart lite högljud och elak, så jag hade ju självklart blitt sur tilbaka och käftat lite tills allt uppdagades en vecka senare. Då trodde jag att allt va peachy och underbart tills jag nu för några veckor sen fick höra att tjejens kompis vart sur på mig i typ tre fyra år och gått och sagt till folk att jag e en skit. (Trots att de va hon som började jävlas med mig på grund av ett missförstånd som hon inte hade med å göra)

:rolleyes: haleluja. de finns fler sånna helt sjuka missförstånd som jag fått stå pall för.

Oj oj oj! 😛

Men berätta de smaskiga detaljerna! Vad sa du och vad trodde hon att du sa?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog blivit idiotförklarad för alla stavfel och sär skrivningar 😉 i mina texter av en och annan språksnut.

Men om man blir miljoänr på sin musik så är ju bara exentrisk och inte en idiot. Eller?!

Ja, fast inte t.ex Limp Bizkit, som är idioter.. Så nu vet ni skilnaden. Men man skall ju inte underskatta "the power of stupidity" David Hasselhoff har ju också tjänat pengar på musik. *brrrr* 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej...

1. Jag gjorde en intervju engång då intervjuaren ville att jag skulle säga att jag var en komplett idiot.

Efter ordentlig övertalning sade jag det där och det visades på den lokala TVstationen.

2. Gjorde bort mig i en radiointervju angående disskriminering & trender inom musikbranschen.

Hade jag fått avsluta vad jag börjat och inte blivit avbuten av en rädd programledare så hade det aldrig blivit så.

Detta var Sveriges Radio så jag åkte hem och mådde jäkligt dåligt.

Mancan

Link to comment
Dela på andra sajter

David Hasselhoff har ju också tjänat pengar på musik. *brrrr*

Hmm, vi kanske ska säga såhär: alla som blivit miljonärer på sin musik är inte idioter, förutom om man har tjänat pengarna på sin tyska publik, för då är både artisten och publiken idioter? 😮

/Henning - som undrar om detta kan räknas som "hets mot folkgrupp" alt. "hets mot knightrider-stjärna"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...