Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Börjar det inte bli dags för en presentation? Jag har ju hÀngt med hÀr pÄ forumet ett tag men har aldrig presenterat mig, sÄ hÀr kommer ett tappert försök.

Jag kallas för Majken men heter egentligen Markus Höglund. Och lÄt mig fördjupa det, mÄnga tycks ha missat det men Majken Àr ett kvinnonamn. Det Àr alltsÄ ungefÀr som att Dan skulle kallas för Doris eller Claes skulle kallas för Klara, jaja.. Ni förstÄr.

FrÄn början kommer jag frÄn JÀmtland, men flyttade för nÄgra Är sedan till Haparanda för att studera ljudteknik efter att musikintresset helt tagit över mitt liv. DÀr bodde jag i tvÄ Är och trÀffade massvis med trevligt folk. Sedan flyttade jag tillbaka till JÀmtland för att jobba pÄ Sveriges Radio. Under tiden som jag jobbade pÄ radion startade jag Àven en nybörjarkurs i Cubase pÄ distans. Det ena ledde till det andra och till slut började jag frilansa lite för Studio.

Nu har tiden rullat pÄ och för nÄgra veckor sedan flyttade jag till stockholm. SÄ hÀr sitter jag plötsligt pÄ Studios redaktion med titeln nyhetsredaktör och trivs vansinnigt bra. Tack Mats, Björn men Àven Peter (den hemlige killen som gör alla snygga layouter till tidningen). Min flickvÀn Ida har pÄ nÄgot underligt sÀtt stÄtt ut med mina tokiga idéer och sena nattjobb och bor nu med mig ute i en tvÄa i HÀgerstensÄsen.

För att slÄ ihjÀl lite dötid brukar jag Àven pyssla lite med SynthEdit och bygga smÄ effekter och syntar. Riktigt lÀrorikt om man Àr intresserad av att lÀra sig mer om syntesmetoder, rekommenderas varmt. De pluggar jag gjort hittar ni pÄ - http://www.majken.se/vst (SedÀrja, kunde man smyga in lite reklam ocksÄ!)

Utöver musik sÄ Àr jag Àven filmfantast och gillar allt frÄn gamla sci-fi b-rullar som "2019 After The Fall Of New York" till episka filmer som "Dune" men Àven italiensk skrÀck som "Suspiria" eller varför inte koreanska filmer som "My Sassy Girl" eller larviga komedier som "Biodome".

Jag Àr Àven lite av en spelnörd Àven om jag kan tycka att det tar för mycket tid. Gamla favoriter Àr Colonel's Bequest, Kings Quest 4, Phantasy Star serien och Shining Force/Ark/Darkness serien. Men Àven nya spel som Max Payne, Powerstone och Baldurs Gate kan ibland stjÀla lite tid.

NÄja jag skall inte babbla pÄ mer, frÄga en frÄga om ni vill veta nÄt för böveln. Hur som helst kommer ni förmodligen se mer av mig i tidningen framöver och lÀser inte tidningen sÄ fÄr ni inga julklappar!

HÀr Àr en bild ocksÄ:

post-1-1191929560_thumb.jpg

Den förstĂ€ller mig nĂ€r jag försöker tĂ€nda eld i en kamin. Som förresten sitter pĂ„ ett badkar som min flickvĂ€ns hĂ€ndige pappa snickrat ihop. JĂ€mtland Ă€r helt bedrövligt fint pĂ„ sommaren förresten 🙂

/Majken

Annons
Postat

VĂ€lkommen Majken! 🙂

Jag hoppas du kommer att trivas pĂ„ forumet, och var inte blyg för att frĂ„ga om det Ă€r nĂ„t du inte förstĂ„r. 🙂

Postat (redigerat)

Dom har hittat rĂ€tt man för jobbet att döma av senaste numret (som Ă€r riktigt bra i övrigt ocksĂ„)! 😉

Edit:

VĂ€lkommen Majken!  🙂

Jag hoppas du kommer att trivas pĂ„ forumet, och var inte blyg för att frĂ„ga om det Ă€r nĂ„t du inte förstĂ„r.  😛

🙂

Redigerat av Jocke
Postat

BĂ€ttre sent Ă€n aldrig 🙂

VĂ€lkommen i efterskott...

JĂ€mtland Ă€r helt bedrövligt fint pĂ„ sommaren förresten 😉

Det kan jag mkt vĂ€l tĂ€nka mig... Ă€r det knottigt o myggigt ocksĂ„? 🙂

.Viktor

Postat (redigerat)

VĂ€lkommen till forumet! 😉 (Men vadĂ„ "vĂ€lkommen", han har ju varit medlem hĂ€r sen 12 December 2003. Skit sam! VĂ€lkommen i alla fall! 😆 )

Redigerat av Danabacken
Postat
Börjar det inte bli dags för en presentation?

Hoppas du kommer trivas hĂ€r. 😆

DÄ vÀntar jag bara pÄ Björn och Mats presentationer dÄ...

Postat

Njae, nĂ„gra mirakel skall vi nog inte hoppas pĂ„ 😆

/Majken

Postat

Njae, nĂ„gra mirakel skall vi nog inte hoppas pĂ„ 😆

/Majken

_300742_whitney_carey_ap_300.jpg

"There can be miracles..."

Postat
varför inte photoshoppa ihop nĂ„got skoj med utgĂ„ngspunkt i Majkens badtunnebild? 😆

majken_brandman.gif

NĂ„t sĂ„nt? 😛

Fast speciellt skoj blev den inte...

Postat
varför inte photoshoppa ihop nĂ„got skoj med utgĂ„ngspunkt i Majkens badtunnebild? 😛

majken_brandman.gif

NĂ„t sĂ„nt? 😆

Fast speciellt skoj blev den inte...

😆😉😛

😛

Postat

VĂ€lkommen Majken!

Tror du kommer att tillföra tidningen jÀttemÄnga nya trevliga saker nu nÀr du Àr fast stationerad pÄ redaktionen.

Ser fram emot att lĂ€ra mig Ă€nnu mer roliga grejer av dig. 😛

MVh / djonas

Postat

😛

.. KÀnns lite en ANING konstigt för mig att skriva vÀlkommen.

.. trevligt med en presentation iallafall 😆

/Daniel

Postat

Hejhej!

Najs badkar 🙁

Alltid spÀnnande att se vilka genialiska tricks du har att delge oss nybörjare i tidningen, keep it up!

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Hej, hoppas du ska trivas pÄ vÄrt forum!

Postat

Grattis Majken!..och vÀlkommen!

Passar pÄ att tacka för allt du redan skrivit hÀr pÄ forumet plus till din kanonbraiga sida om cubase! den fÄr man ju inte missa!....http://www.majken.se

😕

Postat
Min flickvÀn Ida har pÄ nÄgot underligt sÀtt stÄtt ut med mina tokiga idéer och sena nattjobb och bor nu med mig ute i en tvÄa i HÀgerstensÄsen.

NÀmen vÀlkommen grannen!

SjĂ€lv bor jag i Axelsberg 😼

Postat

Grattis till nya jobbet, Majken! 🙂

Och grattis till att du har en flickvĂ€n som förstĂ„r vĂ€rdet av en nörd nog för att följa med upp. 🙂

Ska erkĂ€nna att ditt nick förvillade mig i början (för lÀÀÀnge sen alltsĂ„). NĂ€r jag hade första kontakten med dig ang distanskurs i Cubase trodde jag helt klart att du var en tjej. 😼

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

VĂ€lkommen.

Jag som hela tiden trodde att Majken var en tant i 45-ÄrsÄldern, men av bilden att döma sÄ ser jag ju nu att det Àr en tjej i 25-ÄrsÄldern. UrsÀkta!

😼

:musik

Postat (redigerat)
men av bilden att döma sÄ ser jag ju nu att det Àr en tjej i 25-ÄrsÄldern.

ninjaforce.gif

Redigerat av Drik
Postat

Blev ocksÄ förvirrad av "Majken" i början...

Min mormor heter Majken sÄ det Àr ju definitivt ett kvinnonamn.

Postat

Ett lite försenat vĂ€lkomnande frĂ„n mig. Lycka till pĂ„ ditt nya jobb, och hoppas du kommer fortsĂ€tta trivas hĂ€r! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.