Majken Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Börjar det inte bli dags för en presentation? Jag har ju hĂ€ngt med hĂ€r pĂ„ forumet ett tag men har aldrig presenterat mig, sĂ„ hĂ€r kommer ett tappert försök. Jag kallas för Majken men heter egentligen Markus Höglund. Och lĂ„t mig fördjupa det, mĂ„nga tycks ha missat det men Majken Ă€r ett kvinnonamn. Det Ă€r alltsĂ„ ungefĂ€r som att Dan skulle kallas för Doris eller Claes skulle kallas för Klara, jaja.. Ni förstĂ„r. FrĂ„n början kommer jag frĂ„n JĂ€mtland, men flyttade för nĂ„gra Ă„r sedan till Haparanda för att studera ljudteknik efter att musikintresset helt tagit över mitt liv. DĂ€r bodde jag i tvĂ„ Ă„r och trĂ€ffade massvis med trevligt folk. Sedan flyttade jag tillbaka till JĂ€mtland för att jobba pĂ„ Sveriges Radio. Under tiden som jag jobbade pĂ„ radion startade jag Ă€ven en nybörjarkurs i Cubase pĂ„ distans. Det ena ledde till det andra och till slut började jag frilansa lite för Studio. Nu har tiden rullat pĂ„ och för nĂ„gra veckor sedan flyttade jag till stockholm. SĂ„ hĂ€r sitter jag plötsligt pĂ„ Studios redaktion med titeln nyhetsredaktör och trivs vansinnigt bra. Tack Mats, Björn men Ă€ven Peter (den hemlige killen som gör alla snygga layouter till tidningen). Min flickvĂ€n Ida har pĂ„ nĂ„got underligt sĂ€tt stĂ„tt ut med mina tokiga idĂ©er och sena nattjobb och bor nu med mig ute i en tvĂ„a i HĂ€gerstensĂ„sen. För att slĂ„ ihjĂ€l lite dötid brukar jag Ă€ven pyssla lite med SynthEdit och bygga smĂ„ effekter och syntar. Riktigt lĂ€rorikt om man Ă€r intresserad av att lĂ€ra sig mer om syntesmetoder, rekommenderas varmt. De pluggar jag gjort hittar ni pĂ„ - http://www.majken.se/vst (SedĂ€rja, kunde man smyga in lite reklam ocksĂ„!) Utöver musik sĂ„ Ă€r jag Ă€ven filmfantast och gillar allt frĂ„n gamla sci-fi b-rullar som "2019 After The Fall Of New York" till episka filmer som "Dune" men Ă€ven italiensk skrĂ€ck som "Suspiria" eller varför inte koreanska filmer som "My Sassy Girl" eller larviga komedier som "Biodome". Jag Ă€r Ă€ven lite av en spelnörd Ă€ven om jag kan tycka att det tar för mycket tid. Gamla favoriter Ă€r Colonel's Bequest, Kings Quest 4, Phantasy Star serien och Shining Force/Ark/Darkness serien. Men Ă€ven nya spel som Max Payne, Powerstone och Baldurs Gate kan ibland stjĂ€la lite tid. NĂ„ja jag skall inte babbla pĂ„ mer, frĂ„ga en frĂ„ga om ni vill veta nĂ„t för böveln. Hur som helst kommer ni förmodligen se mer av mig i tidningen framöver och lĂ€ser inte tidningen sĂ„ fĂ„r ni inga julklappar! HĂ€r Ă€r en bild ocksĂ„: Den förstĂ€ller mig nĂ€r jag försöker tĂ€nda eld i en kamin. Som förresten sitter pĂ„ ett badkar som min flickvĂ€ns hĂ€ndige pappa snickrat ihop. JĂ€mtland Ă€r helt bedrövligt fint pĂ„ sommaren förresten đ /Majken
Björn Olsberg Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 VÀlkommen till redaktionen, Majken!
nkai Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Ja se vĂ€lkommen dĂ„. Hoppas du ska trivas. đ
Gote Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 VĂ€lkommen Majken! đ Jag hoppas du kommer att trivas pĂ„ forumet, och var inte blyg för att frĂ„ga om det Ă€r nĂ„t du inte förstĂ„r. đ
Jocke Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) Dom har hittat rĂ€tt man för jobbet att döma av senaste numret (som Ă€r riktigt bra i övrigt ocksĂ„)! đ Edit: VĂ€lkommen Majken! đ Jag hoppas du kommer att trivas pĂ„ forumet, och var inte blyg för att frĂ„ga om det Ă€r nĂ„t du inte förstĂ„r. đ đ Redigerat 23 september 2005 av Jocke
ViktorDenStore Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 BĂ€ttre sent Ă€n aldrig đ VĂ€lkommen i efterskott... JĂ€mtland Ă€r helt bedrövligt fint pĂ„ sommaren förresten đ Det kan jag mkt vĂ€l tĂ€nka mig... Ă€r det knottigt o myggigt ocksĂ„? đ .Viktor
Danabacken Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) VĂ€lkommen till forumet! đ (Men vadĂ„ "vĂ€lkommen", han har ju varit medlem hĂ€r sen 12 December 2003. Skit sam! VĂ€lkommen i alla fall! đ ) Redigerat 23 september 2005 av Danabacken
Linus Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Börjar det inte bli dags för en presentation? Hoppas du kommer trivas hĂ€r. đ DĂ„ vĂ€ntar jag bara pĂ„ Björn och Mats presentationer dĂ„...
Majken Postat 23 september 2005 TrĂ„dstartare Postat 23 september 2005 DĂ„ vĂ€ntar jag bara pĂ„ Björn och Mats presentationer dĂ„... Njae, nĂ„gra mirakel skall vi nog inte hoppas pĂ„ đ /Majken
Linus Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 DĂ„ vĂ€ntar jag bara pĂ„ Björn och Mats presentationer dĂ„... Njae, nĂ„gra mirakel skall vi nog inte hoppas pĂ„ đ /Majken "There can be miracles..."
Mats StĂ„lbröst Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Ett litet tips förresten, om ni inte har nĂ„got bĂ€ttre för er, varför inte photoshoppa ihop nĂ„got skoj med utgĂ„ngspunkt i Majkens badtunnebild? đ /Mats
Linus Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 varför inte photoshoppa ihop nĂ„got skoj med utgĂ„ngspunkt i Majkens badtunnebild? đ NĂ„t sĂ„nt? đ Fast speciellt skoj blev den inte...
Pluffo Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 varför inte photoshoppa ihop nĂ„got skoj med utgĂ„ngspunkt i Majkens badtunnebild? đ NĂ„t sĂ„nt? đ Fast speciellt skoj blev den inte... đđđ đ
djonas Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 VĂ€lkommen Majken! Tror du kommer att tillföra tidningen jĂ€ttemĂ„nga nya trevliga saker nu nĂ€r du Ă€r fast stationerad pĂ„ redaktionen. Ser fram emot att lĂ€ra mig Ă€nnu mer roliga grejer av dig. đ MVh / djonas
Jocke Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 HÀr kan ni avnjuta Ànnu en bild pÄ Majken in action.
D Vibe Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 đ .. KĂ€nns lite en ANING konstigt för mig att skriva vĂ€lkommen. .. trevligt med en presentation iallafall đ /Daniel
Bunga Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Hejhej! Najs badkar đ Alltid spĂ€nnande att se vilka genialiska tricks du har att delge oss nybörjare i tidningen, keep it up!
Stinkey (oregistrerad) Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Hej, hoppas du ska trivas pÄ vÄrt forum!
Valdez Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Grattis Majken!..och vĂ€lkommen! Passar pĂ„ att tacka för allt du redan skrivit hĂ€r pĂ„ forumet plus till din kanonbraiga sida om cubase! den fĂ„r man ju inte missa!....http://www.majken.se đ
lavrell Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Min flickvĂ€n Ida har pĂ„ nĂ„got underligt sĂ€tt stĂ„tt ut med mina tokiga idĂ©er och sena nattjobb och bor nu med mig ute i en tvĂ„a i HĂ€gerstensĂ„sen. NĂ€men vĂ€lkommen grannen! SjĂ€lv bor jag i Axelsberg đź
hackeman Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Grattis till nya jobbet, Majken! đ Och grattis till att du har en flickvĂ€n som förstĂ„r vĂ€rdet av en nörd nog för att följa med upp. đ Ska erkĂ€nna att ditt nick förvillade mig i början (för lÀÀÀnge sen alltsĂ„). NĂ€r jag hade första kontakten med dig ang distanskurs i Cubase trodde jag helt klart att du var en tjej. đź
musik (oregistrerad) Postat 25 september 2005 Postat 25 september 2005 Hej! VĂ€lkommen. Jag som hela tiden trodde att Majken var en tant i 45-Ă„rsĂ„ldern, men av bilden att döma sĂ„ ser jag ju nu att det Ă€r en tjej i 25-Ă„rsĂ„ldern. UrsĂ€kta! đź :musik
Drik Postat 26 september 2005 Postat 26 september 2005 (redigerat) men av bilden att döma sÄ ser jag ju nu att det Àr en tjej i 25-ÄrsÄldern. Redigerat 26 september 2005 av Drik
Stolle Postat 26 september 2005 Postat 26 september 2005 Blev ocksÄ förvirrad av "Majken" i början... Min mormor heter Majken sÄ det Àr ju definitivt ett kvinnonamn.
Neko Postat 26 september 2005 Postat 26 september 2005 Ett lite försenat vĂ€lkomnande frĂ„n mig. Lycka till pĂ„ ditt nya jobb, och hoppas du kommer fortsĂ€tta trivas hĂ€r! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.