Jump to content
Annons

Hej jag heter Majken...


Majken

Recommended Posts

Börjar det inte bli dags för en presentation? Jag har ju hängt med här på forumet ett tag men har aldrig presenterat mig, så här kommer ett tappert försök.

Jag kallas för Majken men heter egentligen Markus Höglund. Och låt mig fördjupa det, många tycks ha missat det men Majken är ett kvinnonamn. Det är alltså ungefär som att Dan skulle kallas för Doris eller Claes skulle kallas för Klara, jaja.. Ni förstår.

Från början kommer jag från Jämtland, men flyttade för några år sedan till Haparanda för att studera ljudteknik efter att musikintresset helt tagit över mitt liv. Där bodde jag i två år och träffade massvis med trevligt folk. Sedan flyttade jag tillbaka till Jämtland för att jobba på Sveriges Radio. Under tiden som jag jobbade på radion startade jag även en nybörjarkurs i Cubase på distans. Det ena ledde till det andra och till slut började jag frilansa lite för Studio.

Nu har tiden rullat på och för några veckor sedan flyttade jag till stockholm. Så här sitter jag plötsligt på Studios redaktion med titeln nyhetsredaktör och trivs vansinnigt bra. Tack Mats, Björn men även Peter (den hemlige killen som gör alla snygga layouter till tidningen). Min flickvän Ida har på något underligt sätt stått ut med mina tokiga idéer och sena nattjobb och bor nu med mig ute i en tvåa i Hägerstensåsen.

För att slå ihjäl lite dötid brukar jag även pyssla lite med SynthEdit och bygga små effekter och syntar. Riktigt lärorikt om man är intresserad av att lära sig mer om syntesmetoder, rekommenderas varmt. De pluggar jag gjort hittar ni på - http://www.majken.se/vst (Sedärja, kunde man smyga in lite reklam också!)

Utöver musik så är jag även filmfantast och gillar allt från gamla sci-fi b-rullar som "2019 After The Fall Of New York" till episka filmer som "Dune" men även italiensk skräck som "Suspiria" eller varför inte koreanska filmer som "My Sassy Girl" eller larviga komedier som "Biodome".

Jag är även lite av en spelnörd även om jag kan tycka att det tar för mycket tid. Gamla favoriter är Colonel's Bequest, Kings Quest 4, Phantasy Star serien och Shining Force/Ark/Darkness serien. Men även nya spel som Max Payne, Powerstone och Baldurs Gate kan ibland stjäla lite tid.

Nåja jag skall inte babbla på mer, fråga en fråga om ni vill veta nåt för böveln. Hur som helst kommer ni förmodligen se mer av mig i tidningen framöver och läser inte tidningen så får ni inga julklappar!

Här är en bild också:

post-1-1191929560_thumb.jpg

Den förställer mig när jag försöker tända eld i en kamin. Som förresten sitter på ett badkar som min flickväns händige pappa snickrat ihop. Jämtland är helt bedrövligt fint på sommaren förresten 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dom har hittat rätt man för jobbet att döma av senaste numret (som är riktigt bra i övrigt också)! 😉

Edit:

Välkommen Majken!  🙂

Jag hoppas du kommer att trivas på forumet, och var inte blyg för att fråga om det är nåt du inte förstår.  😛

🙂

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till nya jobbet, Majken! 🙂

Och grattis till att du har en flickvän som förstår värdet av en nörd nog för att följa med upp. 🙂

Ska erkänna att ditt nick förvillade mig i början (för lääänge sen alltså). När jag hade första kontakten med dig ang distanskurs i Cubase trodde jag helt klart att du var en tjej. 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Välkommen.

Jag som hela tiden trodde att Majken var en tant i 45-årsåldern, men av bilden att döma så ser jag ju nu att det är en tjej i 25-årsåldern. Ursäkta!

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...