Tormentor Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Jag kommer att få loss ca: 12.000 kr för att köpa en musikdator till jobbet. I den vill jag ha PT LE. Finns det färdiga paket att köpa inkl PT som det gör med cubase? Typ frost eller audiomaster?? Ska jag köra P powered eller M box? osv... Kom gärna med förslag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikS Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Hej! Vänd dig till din ÅF så hjälper dom dig med detta!' Mvh Fredrik Svensson 4Sound Estrad Musik Karlstad Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Jag använder PTLE i min undervisning, både M-box och DIGI002. Kan inte säga nåt om Frost eller M-powered, har tyvärr aldrig haft med dem att göra. Får Du ihop till en hyfsad dator för det priset? Å andra sidan verkar det som om det finns en återförsäljare som verkar VÄLDIGT PIGG på att få göra affär med Dig, så det kommer kanske att funka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! Dog Puffo nu? 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 (edited) NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! Dog Puffo nu? 😆 Snudd på. Jag blir lite ledsen i ena ögat varje gång någon pratar om att pumpa in pengar i DigiDesigns onda imperium. Pro Tools är säkert jättebra när det fungerar. Synd dock att det aldrig gör det. 🙂 Edited September 15, 2005 by Pluffo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiorent Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 för 12.000:- så får du ju plats med en M-box och en billigare dator. Ett alt. till PC är ju en Mac mini som en kompis kör till sin Digirack 002:a. Mattias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ORCACHRIS Posted September 15, 2005 Share Posted September 15, 2005 Pro Tools M-powerd med M-Audio Solo samt en Mac Mini. Klappat och klart. Allt fixat med stil och funktion, klart under 12000kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProTools Posted September 16, 2005 Share Posted September 16, 2005 NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!! Dog Puffo nu? 😆 Snudd på. Jag blir lite ledsen i ena ögat varje gång någon pratar om att pumpa in pengar i DigiDesigns onda imperium. Pro Tools är säkert jättebra när det fungerar. Synd dock att det aldrig gör det. 😆 ...konstigt... det har lirat klockrent i 4 år hos mig...? Jag ger samma tips som någon ovan gjorde; Mac MINI + Mbox 2 Här ser du vad som lirar med Mbox 2 på mac http://www.digidesign.com/compato/osx/mbox2/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
wonderboy Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 för 12.000:- så får du ju plats med en M-box och en billigare dator. Ett alt. till PC är ju en Mac mini som en kompis kör till sin Digirack 002:a. Mattias Vad säger Du, Uffe? DEt var väl ungefär ett sånt setup Du hade? Kan Du ge några sköna råd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted September 17, 2005 Share Posted September 17, 2005 för 12.000:- så får du ju plats med en M-box och en billigare dator. Ett alt. till PC är ju en Mac mini som en kompis kör till sin Digirack 002:a. Mattias Vad säger Du, Uffe? DEt var väl ungefär ett sånt setup Du hade? Kan Du ge några sköna råd? Ja, ha inga vassa föremål i närheten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts