Jump to content
Annons

jazzman - skirt


Jazzman

vad tycker du?  

24 röster

  1. 1. vad tycker du?

    • grym!
      9
    • mycket bra
      4
    • bra
      6
    • okej då
      1
    • dålig
      0


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Skirt

* ARTIST/GRUPP: jazzman

* GENRE: funk

* LÅTLÄNGD: 3 min

* KOMPOSITÖR: jazzman

* PRODUCENT: jazzman

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4 MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: här

mer funk. Har lagt era gamla kommentarer i huvet under tiden jag gjort den 🙁

Lite större band denna gång. Tar gärna kommentarer om allt, mix, arr, ljud, muffins..

edit: uppdaterat stick med gitarr

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Levity, jo mer blås skulle det va. Var rädd att blåsljudet skulle bli för sunkigt..du vet, blås är alltid svårt att få till :rolleyes:

karl, :rolleyes: kul att du gillar den!

Jo blås är det svåraste att få bra. Tyvärr... Men du skulle nog kunna få dem att låta bättre än orgelljudet du har (brrrrr 🙂). Vore kul å höra hur det skulle låta live!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gud vad skönt! Det är nästan att man hör blåsarna även när man inte hör dem!! 😄

Väldigt skön bas. Jag tycker att leadsen på elpianot låter lite stel och syntetisk men faaaaan vad det svänger!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter råproffsigt och coolt.

Dock ställer jag mig lite frågande till hela konceptet. Varför göra en mjukvarusimulerad jazzlåt? Annat än för övningens skull alltså. Vill man lyssna på jazz så lyssnar man nog hellre på liveinspelningar. Du kan väl utnyttja den digitala tekniken lite? Inte begränsa dig till vad som låter "verkligt".

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter råproffsigt och coolt.

Dock ställer jag mig lite frågande till hela konceptet. Varför göra en mjukvarusimulerad jazzlåt? Annat än för övningens skull alltså. Vill man lyssna på jazz så lyssnar man nog hellre på liveinspelningar. Du kan väl utnyttja den digitala tekniken lite? Inte begränsa dig till vad som låter "verkligt".

Jazz?! 😄

Get the funk outta here!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit bra lirat, skönt ljud och allt sånt, men jag tycker på nåt sätt att det låter tråkigt och trist..

Långtråkigt, du kanske kan panorera instrumenten mera så det låter lite live band över det hela.

//Anders

myrli, tack för lyssningen! Tanken var inte liveband direkt, kanske till nästa gång 🙁

skitcoolt enligt mig .

Har aldrig begripit mig på denna genren,

måste fan va bland det svåraste man kan ge sig på?

hhee

/Perrra

tackar perra..det e fan nåt av det roligaste man kan ge sej in på i alla fall 😳

Helgrymt. Super.

Vad är det för trummljud du användt? Orgeln?

/johan

haha..tack så mycket johan! Värmande kommentar 😱 ..

trummor, Dfh superior

orgel, B4 Native instruments

Gud vad skönt! Det är nästan att man hör blåsarna även när man inte hör dem!! 😄

Väldigt skön bas. Jag tycker att leadsen på elpianot låter lite stel och syntetisk men faaaaan vad det svänger!

grymt att du tycker om det ldb 😮

Låter råproffsigt och coolt.

Dock ställer jag mig lite frågande till hela konceptet. Varför göra en mjukvarusimulerad jazzlåt? Annat än för övningens skull alltså. Vill man lyssna på jazz så lyssnar man nog hellre på liveinspelningar. Du kan väl utnyttja den digitala tekniken lite? Inte begränsa dig till vad som låter "verkligt".

men visst finns det en massa bra studioinspelad jazz..

tanken är att få låten och ljudet så bra som möjligt, och då fick längre blåsslingor va denna gång. Jag har nog inte nåt syfte med "konceptet" 😲..det är bara jävligt kul att göra, och målet är att det ska va kul å lyssna på också 😄 .

Skitcoolt ju🙂Här svänger det! Släng på lite james brown skrik vettja.

Måste också berömma triolerna, dom var vilda.

vafan..rasar ju in svar här, hinner inte med 😳

tack som tusan johahl! James brownskrik va ingen dum idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Levity, jo mer blås skulle det va. Var rädd att blåsljudet skulle bli för sunkigt..du vet, blås är alltid svårt att få till 😳

karl, 😳 kul att du gillar den!

Jo blås är det svåraste att få bra. Tyvärr... Men du skulle nog kunna få dem att låta bättre än orgelljudet du har (brrrrr 😱). Vore kul å höra hur det skulle låta live!

hur menar du? Att orgeln kan låta bättre, eller blåset? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj... det tar sig, sa pyromanen 😮

Detta va betydligt bättre 😳 Snygga trummor. Låter lite för laidback i största allmänhet. Få det lite mer vasst, lite tuffare. Kul, med tempoförändringarna 😄

Lite mer reverb på "baaa-pa-blåset", ett väldigt svagt delay kan även gå bra att lägga till.

Slutet är väl konstigare än snyggt kanske.

Helhet: Jäkligt mkt bättre än Chicken-covern 😱

Keep on funking... 😳 Eller nåt..! 😲

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för lyssningen viktor..

kan du utveckla laidback i detta sammanhang?

kul att du tycker om det i alla fall 🙂 !

Jag menar bara att det inte är nånting som dominerar, som tar för sig. 🙂

Lite hårdare o vassare. Skulle behöva en tydligare tråd lixom 😎

.Viktor

Vet inte om jag lyckades förklara det bättre nu, men men... jag tror du förstår... ungefär 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Coooolt! Bra sväng, fräck orgel. Mer blås som legat och riffat på ett par ställen hade varit gött speciellt när du går in i sticket. Orgel hade varit ännu bättre om den legat och rytmiserat mer. Lite percussionaktigt. LITE för smörig melodi för min smak. Anars toppen bra! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Kul, mer sånt här på forumet, diggar stenhårt. Tycker precis som egget att trumbreaket vid 2 minuter kan skippas. I övrigt låter det väldigt bra, gott hantverk.

Det är dock något som saknas för högsta betyg, lite svårt att sätta fingret på.

Gitarrerna är ev. lite tunna, hålls kanske väl långt bak i mixen.

Har du testat att göra nån låt med funkig clavinet? Tror att det skulle smaka mums...

Fortsätt jobba mannen.

Link to comment
Dela på andra sajter

pazo, tack för lyssningen!

grannen, kul att du tycker om den 😆 ska tänka på orgeln nästa gång, bra tanke.

egghuvet, grymt att du tycker det låter bra..det ser jag som bra betyg 🙂

selm, yeahh 😎 B)

starboy, tack så mycket! Om du lyssnar noga så ligger det faktiskt en clavinet bakom melodislingan, svagt panad åt höger. Kul att du gillar!

tack för lyssningarna! Fortsätt gärna lyssna..behöver ännu mer konstruktivt..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...