Jump to content
Annons

Ge mig 10 st gitarrsolon så gör jag en låt på dem!


djonas

Recommended Posts

Förresten, jag och Djonas förstår varann. Han kommer säkert att slänga in något av mina förslag eftersom han kommer att finna dem genialiska, till skillnad från t ex Uli Roth-gegga. Mallkragen, om världen hade behövt mer av Ull-Rötan, hade han sålt mer skivor!

Förstår och förstår varann ... Jag noterar i senare trådar din vurm för svensk SCHLAGER och sedan DEPECHE MODE. Med sådana referenser PundPojken, förstår jag din okänsla för riktigt gitarrspel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 66
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Förresten, jag och Djonas förstår varann. Han kommer säkert att slänga in något av mina förslag eftersom han kommer att finna dem genialiska, till skillnad från t ex Uli Roth-gegga. Mallkragen, om världen hade behövt mer av Ull-Rötan, hade han sålt mer skivor!

Förstår och förstår varann ... Jag noterar i senare trådar din vurm för svensk SCHLAGER och sedan DEPECHE MODE. Med sådana referenser PundPojken, förstår jag din okänsla för riktigt gitarrspel.

HörDu, Runkhuggen! Att man kan gilla annat än Twisted Sister och vad det nu är du gillar är säkert en nyhet för vissa. Sen kan det också vara så att man lägger ut info om sådant man själv inte diggar stenhårt enbart för att man råkar veta att det ev kan intressera andra forumister. Jag bidrager t ex med mina excellenta kunskaper till mindre vetande basspekulanter så att de inte skall råka illa ut. Det är en hård värld där utanför cyberspace. Om lilla, ödmjuka och varma jag kan dela med mig av mina kunskaper och min uppskattade humor för att lätta upp dagen för Dig och andra, ser jag det som min medmänskliga skyldighet. Det kan Du ta till banken, Vallängen!

Link to comment
Dela på andra sajter

baloo (oregistrerad)

har du inte med maggot brain med funnkadelic... då.. dåå.. då vet jag inte vad.. 😆😄 Det är essensen av alla gitarsolons vilja att existera, det ultimata, det defenitiva, den enda solon som räknas... 😎

... nästa gång man ska placera folk på månen är det bara att återkalla Eddie Hazel's ande och koppla in det i det fetaste marshall riggen du någonsin har sett och vi har en kapabel maskin att spränga nordnorge i luften!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt spännande idé detta! Hur går det, Djonas? 🥰 Jag är väldigt nyfiken på resultatet! 😎

Jag har nu kommit mer än halvvägs med låten!

Har plankat de flesta solona samt spelat in dem, håller på lite med kompet nu för att få flyt på arrangemanget (d.v.s. korta ner låten så mkt det går). 😛

Hoppas kunna slänga upp låten nån gång nu i veckan. 😎

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt spännande idé detta! Hur går det, Djonas?  🥰 Jag är väldigt nyfiken på resultatet! 😎

Jag har nu kommit mer än halvvägs med låten!

Har plankat de flesta solona samt spelat in dem, håller på lite med kompet nu för att få flyt på arrangemanget (d.v.s. korta ner låten så mkt det går). 😎

Hoppas kunna slänga upp låten nån gång nu i veckan. 😎

Mvh / djonas

Jag frågade innan. Fick du använda punch in? Eller ska du göra allt i en enda tagning.? 😛

Just kidding! (stenåldersuttryck, pappa, O´boy)

Hörs!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt spännande idé detta! Hur går det, Djonas?  🥰 Jag är väldigt nyfiken på resultatet! 😎

Jag har nu kommit mer än halvvägs med låten!

Har plankat de flesta solona samt spelat in dem, håller på lite med kompet nu för att få flyt på arrangemanget (d.v.s. korta ner låten så mkt det går). 😛

Hoppas kunna slänga upp låten nån gång nu i veckan. 😎

Mvh / djonas

Bästa nyheten på länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt spännande idé detta! Hur går det, Djonas?  :rolleyes: Jag är väldigt nyfiken på resultatet! 🙂

Jag har nu kommit mer än halvvägs med låten!

Har plankat de flesta solona samt spelat in dem, håller på lite med kompet nu för att få flyt på arrangemanget (d.v.s. korta ner låten så mkt det går). 😉

Hoppas kunna slänga upp låten nån gång nu i veckan. 🙂

Mvh / djonas

Om vi bara kunde omsätta din produktivitet i växthuseffektsproblemet eller något så skulle vi nog vara på det torra nu 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ruskigt spännande idé detta! Hur går det, Djonas?  :rolleyes: Jag är väldigt nyfiken på resultatet! 🙂

Jag har nu kommit mer än halvvägs med låten!

Har plankat de flesta solona samt spelat in dem, håller på lite med kompet nu för att få flyt på arrangemanget (d.v.s. korta ner låten så mkt det går). 😉

Hoppas kunna slänga upp låten nån gång nu i veckan. 🙂

Mvh / djonas

Jag frågade innan. Fick du använda punch in? Eller ska du göra allt i en enda tagning.? 😆

Just kidding! (stenåldersuttryck, pappa, O´boy)

Hörs!!

Hehe yeah right...det hade ju varit nåt det eller hur...? 😉😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sent ska syndaren vakna...🙂 

Din hemsida funkar förresten inte.

Så sant så sant! 😎

Yes jag märkte att den inte funkade igår heller...hmm tror bara servern ligger nere för tillfället...hoppas jag. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, själv satte jag mig bilen 06:45....har inte vaknat ännu. 🥰

Mvh / djonas

Vad gjorde du i bilen kl 6:45?? Du kan ju knappast ha varit på väg till jobbet!!

I den takten du spätter ut låtar kan du omöjligt ha nått mer än en 5% deltidsanställning 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, själv satte jag mig bilen 06:45....har inte vaknat ännu. 😕

Mvh / djonas

Vad gjorde du i bilen kl 6:45?? Du kan ju knappast ha varit på väg till jobbet!!

I den takten du spätter ut låtar kan du omöjligt ha nått mer än en 5% deltidsanställning 🙂

Hehe jag var faktiskt på väg till jobbet. 😆 och 😆

Jag är snart klar med låten!

Bara ett solo återstår att spelas in, nämligen Pat Metheny solot. "Problemet" är bara låten är redan nu 8-9 min lång och Pat Metheny´s solo är det längsta av alla. Funderar på att bara ta med en inledning så att det blir 10 solon som det var tänkt från början men så att låten inte blir en 12 minutare. 😆

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...