Jump to content
Annons

Pwayne avslöjar...


pwayne

Recommended Posts

Dax för en liten presentation.

Har vandrat runt här sedan maj och det har blivit litet av ett gift; beroendeframkallande.

Från början tog jag hjälp av forumet för att införskaffa min nya pc och det är jag glad för. Många goda råd har nu materialiserat sig till en kalasburk!

Under hand började jag sedan kolla in de andra "underforumen" och demohörnan blev ju snabbt "vardagsfavon". Jag har hunnit lägga upp några alster.

Detta är en kanon site 😄

Namnet Pwayne? Förkortning av ett tidigare nick som jag använder ibland: Psychowayne. Vid något mer seriöst tillfälle tyckte jag att det lät lite väl "psycho " så jag kortade ner det. Psycho kommer från mitt yrke (psykolog) 🙂 och wayne är anglofieringen av mitt namn (Weine) 😛 .

Musikalisk bakgrund?

Spelade egen musik i egna band från 76 till 92 därefter har det inte blivit så mkt live (förrutom en del trubadurliknande gigs).

Influenser/favoriter : Väldigt mkt olika. Eftersom jag varit med sen 60-talet (??!!) så har jag speciella favoriter från alla årtionden sedan dess. För att kasta ut några namn:

Beatles, Hendrix, Bob Dylan (!), John Mayall, Leonard Cohen,

Ten years after, The Band, Doors, Mikael Ramel, Humble Pie, David Bowie, Mott the Hoople, Greenslade, King Crimson, Yes, Genesis (med P.G!), Gentle Giant,

Passport, Weather Report, John McLaughlin, Bob Marley,

Clash, Ebba och Imperiet, Kai Martin&Stick, tidiga Simple minds och U2, Echo & the Bunnymen, The Sound (med Adrian Borland) New Musik,

Midnight oil, Nirvana Pearl Jam, Dinsaur Jr, Afghan Whigs (!!), Smashing Pumpkins,

Motorpsycho, Jeff Buckley, Zwans....och en massa som jag glömt i skrivande stund

Kul att vara här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

welcome pwayne till detta utomordentligt fina forum...men det har du ju redan upptäckt....Det är en diger lista på influenser och kan väl själv skriva under till 90%.... som sagt varmt välkommen och posta gärna lie fler höjdarlåtar på demosidan 😉😎 kul att du är här

/"karl"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
MittiPrick (oregistrerad)

har haft lyckan att stifta bekantskap med dig lite sådär via demo sajten, och tycker att det so far är väldigt trevligt! alltså, välkommen! från en som är ännu mer nykomling!!!!

Mitti so far............................................. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen,

Eftersom du gillar Beatles (fast det ska väl vara de senare plattorna med ljud som spelas upp baklänges, stråkar mm.) och deras tidiga låtar så ska du kolla upp The Kaisers, band från Skottland som släppt 4-5 plattor senaste 10 åren.

Dom är skitbra, låter precis som Beatles lät i början och skriver eget material i samma stil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen,

Eftersom du gillar Beatles (fast det ska väl vara de senare plattorna med ljud som spelas upp baklänges, stråkar mm.) och deras tidiga låtar så ska du kolla upp The Kaisers, band från Skottland som släppt 4-5 plattor senaste 10 åren.

Dom är skitbra, låter precis som Beatles lät i början och skriver eget material i samma stil.

Ju mer åren gått ju mer förskjuts uppskattningen mot de tidigare Beatles. Men jag satt på barndommens gunga och sjöng(?) "lafto jä, jä, jä" med dom andra ungarna på gården...Skall kolla The Kaisers...tror att jag kanske stött på dem... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det finns ett gäng "goa gubbar" här på forumet med många gemensamma influenser. Kanske gillar du också Camel, Ani DiFranco, Marc Cohn, John B Sebastian, Paul Simon, Van Morrison, Jackson Browne, Ry Cooder, Dave Grusin, Joni Mitchell, Tom Waits, Warren Zevon, Wiehe, Magnell m fl? Dylan, ja, alltid intressant men urtråkig i perioder och så blixtrar han till med Time out of mind och en fantastisk självbiografi. Väntar ivrigt på del 2. Välkommen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Dylan, ja, alltid intressant men urtråkig i perioder och så blixtrar han till med Time out of mind och en fantastisk självbiografi. Väntar ivrigt på del 2. Välkommen! 🙂

Ja den självbiografin var grym. Köpte den och sångboken och se´n gjorde jag en komplett (nåja det officiellt utgivna) cd -box med 55 cd-skivor och gav den och textboken inklusive AMG's presentation av alla plattor till en kompis i födelsedagspresent...hon blev eh...glad kan man väl säga 😄

Många av de du nämner har funnits med genom åren som Camel och Cooder och Mitchell och ...och många fler

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...