Egghuvud Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Knyter an lite till trĂ„den om plattor man skĂ€ms för fast jag tĂ€nker mer pĂ„ att jag ibland kan höra musik som Ă€r sĂ„ pinsam att jag nĂ€stan inte stĂ„r ut. Trodde kanske att det skulle försvinna nĂ€r jag blev Ă€ldre, men det kĂ€nns fortfarande sĂ„. Jag stĂ„r helt enkelt inte ut med scat (alltsĂ„ jag menar inte koprofagtjosanköret nu,. öhh...inte för att jag stĂ„r ut med det heller)ÂŽ Speciellt inte Alice Babs. NĂ€r hon kör igĂ„ng med "skat-bobba-diddely-boddeli bip a dippa dooo", sĂ„ blir jag sĂ„ pinsamt berörd att jag genast mĂ„ste spola öronen med tio kilo Motörhead. Har ocksĂ„ svĂ„rt för Lasse Berghagen. Han hade nĂ„gon lĂ„t som gick i stil med "Rittan boddebolli bittan rabba dabba doooiinng" (huh jag ryser) đ± KĂ€nner ni igen kĂ€nslan?
MusicGene Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 hahaha! jag kan skÀmmas om jag hör nÄgon sjunga en pretantiös lÄt falskt inför en publik.
Tophe Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Jag kan fĂ„ den kĂ€nslan ibland nĂ€r jag ser kort frĂ„n fotosessions med en del dödsmetalband. NĂ€r de har yxor och svĂ€rd och försöker sĂ„ jĂ€ttefarliga ut. đ± SĂ„nt dĂ€r shohaderittandubiduuu som du nĂ€mnde kan ge mig kalla kĂ„rar ocksĂ„.
TonyHEX Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Texter som: Move your feet to the beat Hey mister dj Dance to the trance och liknande stör jag mig pÄ. För att inte tala om... Lets go get crazy, bam ba ba peeeeeh bappaah bappa deng deng. (Kanske en dÄlig tolkning av crazy frog?)
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 jag skÀms för den hÀr trÄden dom har iaf lyckats med sin musik, tror inte dom gillar dubbelkaggar och growl heller.
brojd Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 jag skÀms för den hÀr trÄden dom har iaf lyckats med sin musik, tror inte dom gillar dubbelkaggar och growl heller. Jag skÀms för ovanstÄende inlÀgg Vad har framgÄng med Egghuvuds personliga Äsikt att göra? tror inte jag gillar din attityd heller.
VacUm Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 HÄller med Egghuvvet! Scat Àr ofta oÀndligt pinsamt. Mest pga sÄngare/sÄngerskor sÀllan har nÄn som helst koll pÄ sÄnt, och nÀr dom ska ge sig pÄ ett improviserat vokalsolo sÄ vill man bara sjunka ner under stolen och inte synas. StÄr man och kompar sÄ kan det ibland vara riktigt jobbigt (man fÄr börja sitta pÄ skorna sÄ ingen ser att man försöker hÄlla sig för skratt). Trumpetare och saxofonister brukar nÀstan alltid kunna fÄ till ett vokalt solo hundra gÄnger bÀttre. Sorgligt men sant.
wonderboy Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Ăr det inte Du, Egghuvud, som startat upprop till förmĂ„n för Thore Skogman hĂ€r pĂ„ forumet, tillsammans med Roffe? Hur kan Du skĂ€mmas nĂ€r "Babsan" sjunger arslet av honom i hennes gamla, fina scatjams?! Jag menar, Thore Skogman, Thore "fjantbrölarÂŽn" Skogman!? Han som gav andningsfelet ett ansikte. Han och hans hemska, meningslösa "ramtillitillitillittjickatjickahumdehums"! DĂ„ skĂ€ms man! Man skĂ€ms ocksĂ„ nĂ€r Mariah Carey börjar waila tvĂ„ strofer in i en "sĂ„ng", oavsett hur tekniskt drivet det Ă€r. Man vet att lĂ„ngt dĂ€rinne finns det en vacker liten melodi som slits i tusen bitar av en mĂ€nniska som hellre Ă€gnar sig Ă„t sĂ„nt Ă€n att leverera med innerlighet och kĂ€nsla. TĂ€nk om nĂ„gon kunde styra upp henne och vissa andra wailare! Det skulle kunna bli nĂ„got fantastiskt! Pinsamt ocksĂ„ nĂ€r nya talanger skall framföra svĂ„ra alster som de inte klarar. Jag har hört mĂ„ngen god slakt av Wthitney Houstons repetoar pĂ„ talangtĂ€vlingar och "Sikta mot stjĂ€rnorna", "Fame Factory" etc. Varför kan ingen be dem och ta en lite, lite enklare lĂ„t som de, i gengĂ€ld, skulle kunna sĂ€tta? MĂ„nga av dem har ju faktiskt en röst men en lite för svĂ„r lĂ„t. Den borde man trĂ€na pĂ„ hemma och satsa pĂ„ ett "sĂ€kert kort" under dessa pressade förhĂ„llanden. Jag minns ocksĂ„ nĂ„gon som försökte sig pĂ„ Helen Sjöholms paradnummer ur "Kristina", "Du mĂ„ste finnas". Det gick i nĂ„got tv-program för ett par Ă„r sedan. Det var nĂ€r jag hörde den sĂ„nginsatsen som jag insĂ„ att det inte finns nĂ„gon gud!
Morta Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 14-Ă„ringar som spelar dödsmetall med paetiska döda texter och dito grabbar som rappar hip-hop med brytning fast Ă€r födda och uppvuxna i svergie. đ Det tycker jag Ă€r pinsamt! đ
Lindeberg Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Jag mĂ„ste erkĂ€nna att jag ryser och skĂ€ms nĂ€r jag tvingas lyssna till innerliga, lĂ€tt avdankade sĂ„ngerskor. Ainbusk, Cajsa-Stina och Anna-Lotta. Som Lundell, fast för kvinnor. Om ni fattar. đ Scat med Alice Babs tycker jag dĂ€remot Ă€r grymt.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Jag skÀms nÀr jag hör toktöntiga rappare som försöker lÄta skithÄrda. Mer fel Àn sÄ vet jag inte om det kan bli. Samma sak med rappare som har 0 flow. Jag skÀms nÀr jag hör en mÀnniska sÀga att dom tycker att Rix FM & Mix Megapol Àr jÀttebra radiokanaler som spelar jÀttebra musik.
tomazopantera Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Eller vad sÀgs om Marilyn Monroes: - happy birthday mister president -
brojd Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 14-Ă„ringar som spelar dödsmetall med paetiska döda texter och dito grabbar som rappar hip-hop med brytning fast Ă€r födda och uppvuxna i svergie. đ Det tycker jag Ă€r pinsamt! đ đ Ăr du född och uppvuxen i detta land? (bara undrar eftersom du stavat "Sverige" fel)... đ
Morta Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 14-Ă„ringar som spelar dödsmetall med paetiska döda texter och dito grabbar som rappar hip-hop med brytning fast Ă€r födda och uppvuxna i svergie. đ Det tycker jag Ă€r pinsamt! đ đ Ăr du född och uppvuxen i detta land? (bara undrar eftersom du stavat "Sverige" fel)... đ đ Jag kanske borde kolla mina stavfel, okej? đ
Cloudsurfer Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 jag skĂ€mms nĂ€r jag hör musik sĂ„som Eddie Medusa och Joddla Med Siv. tycker det Ă€r pinsamt dĂ„ligt đ
BaldByChoice Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 (redigerat) Eddie dĂ„lig?! Du skĂ€mta med mig aprillo? đ đ Redigerat 22 augusti 2005 av BaldByChoice
Katla (oregistrerad) Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 (redigerat) Egghuvud: HÄller med dig till 100%. För min del fÄr de gÀrna skicka all förbannad bebop, scat och trÄkig prettojazz till helvetet. Dit kan ocksÄ lama tjoahadelittanlej texter fara tillsammans med Mariah Carey, Whitney Houston, Yngwie, fjortisrappare, 50-cent, Ainbusk, Anna-Lotta, Per Gessle, Jimmy Jansson, Darin och mycket annan skit som aldrig borde ha fÄtt se dagens ljus. Redigerat 22 augusti 2005 av equinoxe
Vallhagen Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Kunde Ă€ven sortera under "det var bĂ€ttre förr", eller möjligen under "vem har nĂ„gonsin brytt sig": Minns hur vokalist Wall Entoft pĂ„ den nyslĂ€ppta storsĂ€ljarvinylen gastade "he's a axe victim", i stĂ€llet för det mer grammatiskt korrekta "hes AN axe victim". Han korrigerade sig senare vid liveframtrĂ€danden đ Finns faktiskt att avnjuta pĂ„ internĂ€tet: http://www.musicline.de/de/product/Axewitc...//4030554006179 (Glöm inte att ha lite fri spejs onkring dig Brojd, du kommer att spontanbanga till det hĂ€r)
Bebopkeys Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 NĂ€r jag hör Mats RĂ„dberg sjunga en lĂ„t som heter "Kontokorts-Kurt" sĂ„ rodnar jag av skam Ă„ Mats vĂ€gnar. Vissa lĂ„tar ĂR roliga, men i den hĂ€r lĂ„ten FĂRSĂKER han vara rolig utan att lyckas och det Ă€r skit!
equality Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 đ För tusan Alice Babs Ă€r fantastisk! đ SĂ„g en gĂ„ng hur hon satte en urlĂ€cker stĂ€mma till FjĂ€ril Vingad pĂ„ (ok nu skĂ€ms jag lite...) SĂ„ skall det lĂ„ta. Swedanes, Duke Ellington, orkar inte rada upp mer... Jag har enorm respekt för hennes kunnande!
dancedancedance Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 alice babs, gbg konserthuset hösten 2004, vilken konsert. DÀr stÄr hon och Àr 80 Är, dÄ brukar de flesta mÀnniskor lÄta som skator men hon lÄter hur bra som helst. det var en upplevelse mÄ jag sÀga
Egghuvud Postat 23 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 23 augusti 2005 (redigerat) MĂ„ste bara infoga att jag inte var ute efter musik som Ă€r dĂ„lig utan sĂ„dan som man verlkigen kĂ€nner skamkĂ€nslor för. Det Ă€r inget pĂ„hopp pĂ„ artister som ni mĂ„ste kĂ€nna att ni skall försvara, det var inte sĂ„ jag menade. Jag menade att det gör mig sĂ„ pinsammt berör att jag inte klarar av att se, eller höra det. đ Vissa av er tycks förstĂ„ vad jag menar.. đ Redigerat 23 augusti 2005 av Egghuvud
Egghuvud Postat 23 augusti 2005 TrĂ„dstartare Postat 23 augusti 2005 Ăr det inte Du, Egghuvud, som startat upprop till förmĂ„n för Thore Skogman hĂ€r pĂ„ forumet, tillsammans med Roffe? Hur kan Du skĂ€mmas nĂ€r "Babsan" sjunger arslet av honom i hennes gamla, fina scatjams?! Jag menar, Thore Skogman, Thore "fjantbrölarÂŽn" Skogman!? Han som gav andningsfelet ett ansikte. Han och hans hemska, meningslösa "ramtillitillitillittjickatjickahumdehums"! Fast konstigt nog fĂ„r jag inte alls samma kĂ€nsla för Thore S. Trots att jag logiskt sĂ€tt skulle det. Han kĂ€nns mer genuin pĂ„ nĂ„got underligt sĂ€tt och dĂ„ reagerar jag inte med intensiva skamkĂ€nslor. (obs detta Ă€r inte ironi)
VacUm Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 Det Àr/var ingen som sÄg Nordman-killen och kompani pÄ tv4 för 10 minuter sen? Hans cowboy-kompis och resten av gubbligan var faktiskt riktigt svettigt att ta sig igenom. Soffsnacket efterÄt va nÀstan vÀrre nÀr dom pratar ut om sin egen text, sina narkotikaproblem.. Och dom hÄller nog fortfarande pÄ men jag klarade inte mer sen.
pwayne Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 "HĂ„rdrockande"medelĂ„lders karlar i brinnande ruiner med genomskinliga skelett/spöken vandrande runt omkring......hallĂ„ eller.......Skall vi leka Harry Potter?? đ
equality Postat 23 augusti 2005 Postat 23 augusti 2005 (redigerat) MĂ„ste bara infoga att jag inte var ute efter musik som Ă€r dĂ„lig utan sĂ„dan som man verlkigen kĂ€nner skamkĂ€nslor för. Det Ă€r inget pĂ„hopp pĂ„ artister som ni mĂ„ste kĂ€nna att ni skall försvara, det var inte sĂ„ jag menade. Jag menade att det gör mig sĂ„ pinsammt berör att jag inte klarar av att se, eller höra det. đ Vissa av er tycks förstĂ„ vad jag menar.. đ Nej, det var ett hemskt pĂ„hopp pĂ„ Babbsen. SkĂ€mt Ă„sido, förstod vad du menade men ha det sĂ„ bra. Redigerat 23 augusti 2005 av (e)qualitymusic
wonderboy Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 1. Panflöjtsporr Jag var pÄ Liseberg med barnen. SÄ fort man kom till, oerhört vackra, planteringar hade nÄgon smugit in högtalare i dessa som faktiskt lÀt riktigt bra. Det var bara ett fel. Det som hördes ur dem var George Zamfir eller nÄgon annan panflöjtsonanist! Hur har denna ljudkreatör/trÀdgÄrdskreatör tÀnkt? "Nu gör vi en plantering som Àr sÄ vacker det bara nÄgonsin gÄr, sen nÀr folk inte tror det kan bli bÀttre sÄ drar vi pÄ med George Zamfirs cover pÄ Titanic-klassikern My heart will go on!" Jag stod faktiskt dÀr och skÀmdes! Om nÄgon sÄg mig vid planteringarna kunde ju de ha fÄtt för sig att jag diggade musiken.
Murdock Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 DĂ„ kan du ju ana hur glad jag blev nĂ€r stamfiket i Ă€ngelholm togs över av ett gĂ€ng idioter som bara skulle göra om det till restaurang och hade som första Ă„tgĂ€rd att spela.. jepp, panflöjtsporr. đ För övrigt uppvisar jag nu oroande tendenser pĂ„ att skĂ€mmas för mindre och mindre. I mĂ„ndags var jag och nĂ„gra andra pĂ„ malmöfestivalen och kollade pĂ„ bla Entombed, Beecher och Darkest Hour(och sĂ„ lite Laibach.. men det nĂ€mner vi inte).. pĂ„ vĂ€gen hem hittade jag en skiva med Svensk Gammaldans 3, endast lĂ„tar av Lasse Stefanz typ. Hör och hĂ€pna.. det va riktigt mysigt att lyssna pĂ„ vĂ€gen hem! Detta hade inte kunnat ske för ett par Ă„r sen...
L3vity Postat 25 augusti 2005 Postat 25 augusti 2005 Jag har fantastiskt oerhört svÄrt för vissa artister som t.ex Carola och Mariah Carey och liknande. Jag klarar inte av weilande i ballader. Det om nÄgot gör mig illamÄende och förbannad pÄ en och samma gÄng.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.