Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Knyter an lite till trÄden om plattor man skÀms för fast jag tÀnker mer pÄ att jag ibland kan höra musik som Àr sÄ pinsam att jag nÀstan inte stÄr ut. Trodde kanske att det skulle försvinna nÀr jag blev Àldre, men det kÀnns fortfarande sÄ.

Jag stÄr helt enkelt inte ut med scat

(alltsÄ jag menar inte koprofagtjosanköret nu,. öhh...inte för att jag stÄr ut med det heller)Ž

Speciellt inte Alice Babs. NÀr hon kör igÄng med "skat-bobba-diddely-boddeli bip a dippa dooo", sÄ blir jag sÄ pinsamt berörd att jag genast mÄste spola öronen med tio kilo Motörhead.

Har ocksĂ„ svĂ„rt för Lasse Berghagen. Han hade nĂ„gon lĂ„t som gick i stil med "Rittan boddebolli bittan rabba dabba doooiinng" (huh jag ryser) đŸ˜±

KÀnner ni igen kÀnslan?

Annons
Postat

hahaha!

jag kan skÀmmas om jag hör nÄgon sjunga en pretantiös lÄt falskt inför en publik.

Postat

Jag kan fĂ„ den kĂ€nslan ibland nĂ€r jag ser kort frĂ„n fotosessions med en del dödsmetalband. NĂ€r de har yxor och svĂ€rd och försöker sĂ„ jĂ€ttefarliga ut. đŸ˜±

SÄnt dÀr shohaderittandubiduuu som du nÀmnde kan ge mig kalla kÄrar ocksÄ.

Postat

Texter som:

Move your feet to the beat

Hey mister dj

Dance to the trance

och liknande stör jag mig pÄ.

För att inte tala om... Lets go get crazy, bam ba ba peeeeeh bappaah bappa deng deng. (Kanske en dÄlig tolkning av crazy frog?)

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

jag skÀms för den hÀr trÄden

dom har iaf lyckats med sin musik, tror inte dom gillar dubbelkaggar och growl heller.

Postat
jag skÀms för den hÀr trÄden

dom har iaf lyckats med sin musik, tror inte dom gillar dubbelkaggar och growl heller.

Jag skÀms för ovanstÄende inlÀgg

Vad har framgÄng med Egghuvuds personliga Äsikt att göra? tror inte jag gillar din attityd heller.

Postat

HÄller med Egghuvvet! Scat Àr ofta oÀndligt pinsamt. Mest pga sÄngare/sÄngerskor sÀllan har nÄn som helst koll pÄ sÄnt, och nÀr dom ska ge sig pÄ ett improviserat vokalsolo sÄ vill man bara sjunka ner under stolen och inte synas. StÄr man och kompar sÄ kan det ibland vara riktigt jobbigt (man fÄr börja sitta pÄ skorna sÄ ingen ser att man försöker hÄlla sig för skratt). Trumpetare och saxofonister brukar nÀstan alltid kunna fÄ till ett vokalt solo hundra gÄnger bÀttre. Sorgligt men sant.

Postat

Är det inte Du, Egghuvud, som startat upprop till förmĂ„n för Thore Skogman hĂ€r pĂ„ forumet, tillsammans med Roffe? Hur kan Du skĂ€mmas nĂ€r "Babsan" sjunger arslet av honom i hennes gamla, fina scatjams?! Jag menar, Thore Skogman, Thore "fjantbrölarÂŽn" Skogman!? Han som gav andningsfelet ett ansikte. Han och hans hemska, meningslösa "ramtillitillitillittjickatjickahumdehums"!

DÄ skÀms man!

Man skÀms ocksÄ nÀr Mariah Carey börjar waila tvÄ strofer in i en "sÄng", oavsett hur tekniskt drivet det Àr. Man vet att lÄngt dÀrinne finns det en vacker liten melodi som slits i tusen bitar av en mÀnniska som hellre Àgnar sig Ät sÄnt Àn att leverera med innerlighet och kÀnsla. TÀnk om nÄgon kunde styra upp henne och vissa andra wailare! Det skulle kunna bli nÄgot fantastiskt!

Pinsamt ocksÄ nÀr nya talanger skall framföra svÄra alster som de inte klarar. Jag har hört mÄngen god slakt av Wthitney Houstons repetoar pÄ talangtÀvlingar och "Sikta mot stjÀrnorna", "Fame Factory" etc. Varför kan ingen be dem och ta en lite, lite enklare lÄt som de, i gengÀld, skulle kunna sÀtta? MÄnga av dem har ju faktiskt en röst men en lite för svÄr lÄt. Den borde man trÀna pÄ hemma och satsa pÄ ett "sÀkert kort" under dessa pressade förhÄllanden. Jag minns ocksÄ nÄgon som försökte sig pÄ Helen Sjöholms paradnummer ur "Kristina", "Du mÄste finnas". Det gick i nÄgot tv-program för ett par Är sedan. Det var nÀr jag hörde den sÄnginsatsen som jag insÄ att det inte finns nÄgon gud!

Postat

14-Ă„ringar som spelar dödsmetall med paetiska döda texter och dito grabbar som rappar hip-hop med brytning fast Ă€r födda och uppvuxna i svergie. 😉

Det tycker jag Ă€r pinsamt! 😛

Postat

Jag mÄste erkÀnna att jag ryser och skÀms nÀr jag tvingas lyssna till innerliga, lÀtt avdankade sÄngerskor.

Ainbusk, Cajsa-Stina och Anna-Lotta.

Som Lundell, fast för kvinnor. Om ni fattar. 😉

Scat med Alice Babs tycker jag dÀremot Àr grymt.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Jag skÀms nÀr jag hör toktöntiga rappare som försöker lÄta skithÄrda. Mer fel Àn sÄ vet jag inte om det kan bli. Samma sak med rappare som har 0 flow.

Jag skÀms nÀr jag hör en mÀnniska sÀga att dom tycker att Rix FM & Mix Megapol Àr jÀttebra radiokanaler som spelar jÀttebra musik.

Postat
14-Ă„ringar som spelar dödsmetall med paetiska döda texter och dito grabbar som rappar hip-hop med brytning fast Ă€r födda och uppvuxna i svergie. 😉

Det tycker jag Ă€r pinsamt! 😄

😆

Är du född och uppvuxen i detta land?

(bara undrar eftersom du stavat "Sverige" fel)... 😉

Postat
14-Ă„ringar som spelar dödsmetall med paetiska döda texter och dito grabbar som rappar hip-hop med brytning fast Ă€r födda och uppvuxna i svergie.  😉

Det tycker jag Ă€r pinsamt!  😄

😆

Är du född och uppvuxen i detta land?

(bara undrar eftersom du stavat "Sverige" fel)... 😉

😉

Jag kanske borde kolla mina stavfel, okej? 😄

Katla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Egghuvud: HÄller med dig till 100%. För min del fÄr de gÀrna skicka all förbannad bebop, scat och trÄkig prettojazz till helvetet.

Dit kan ocksÄ lama tjoahadelittanlej texter fara tillsammans med Mariah Carey, Whitney Houston, Yngwie, fjortisrappare, 50-cent, Ainbusk, Anna-Lotta, Per Gessle, Jimmy Jansson, Darin och mycket annan skit som aldrig borde ha fÄtt se dagens ljus.

Redigerat av equinoxe
Postat

Kunde Àven sortera under "det var bÀttre förr", eller möjligen under "vem har nÄgonsin brytt sig":

Minns hur vokalist Wall Entoft pÄ den nyslÀppta storsÀljarvinylen gastade

"he's a axe victim", i stĂ€llet för det mer grammatiskt korrekta "hes AN axe victim". Han korrigerade sig senare vid liveframtrĂ€danden 😉

Finns faktiskt att avnjuta pÄ internÀtet: http://www.musicline.de/de/product/Axewitc...//4030554006179

(Glöm inte att ha lite fri spejs onkring dig Brojd, du kommer att spontanbanga till det hÀr)

Postat

NĂ€r jag hör Mats RĂ„dberg sjunga en lĂ„t som heter "Kontokorts-Kurt" sĂ„ rodnar jag av skam Ă„ Mats vĂ€gnar. Vissa lĂ„tar ÄR roliga, men i den hĂ€r lĂ„ten FÖRSÖKER han

vara rolig utan att lyckas och det Àr skit!

Postat
😉 För tusan Alice Babs Ă€r fantastisk! 😉 SĂ„g en gĂ„ng hur hon satte en urlĂ€cker stĂ€mma till FjĂ€ril Vingad pĂ„ (ok nu skĂ€ms jag lite...) SĂ„ skall det lĂ„ta. Swedanes, Duke Ellington, orkar inte rada upp mer... Jag har enorm respekt för hennes kunnande!
Postat

alice babs, gbg konserthuset hösten 2004, vilken konsert.

DÀr stÄr hon och Àr 80 Är, dÄ brukar de flesta mÀnniskor lÄta som skator men hon lÄter hur bra som helst. det var en upplevelse mÄ jag sÀga

Postat (redigerat)

MĂ„ste bara infoga att jag inte var ute efter musik som Ă€r dĂ„lig utan sĂ„dan som man verlkigen kĂ€nner skamkĂ€nslor för. Det Ă€r inget pĂ„hopp pĂ„ artister som ni mĂ„ste kĂ€nna att ni skall försvara, det var inte sĂ„ jag menade. Jag menade att det gör mig sĂ„ pinsammt berör att jag inte klarar av att se, eller höra det. 😉

Vissa av er tycks förstĂ„ vad jag menar.. 🙁

Redigerat av Egghuvud
Postat
Är det inte Du, Egghuvud, som startat upprop till förmĂ„n för Thore Skogman hĂ€r pĂ„ forumet, tillsammans med Roffe? Hur kan Du skĂ€mmas nĂ€r "Babsan" sjunger arslet av honom i hennes gamla, fina scatjams?! Jag menar, Thore Skogman, Thore "fjantbrölarÂŽn" Skogman!? Han som gav andningsfelet ett ansikte. Han och hans hemska, meningslösa "ramtillitillitillittjickatjickahumdehums"!

Fast konstigt nog fÄr jag inte alls samma kÀnsla för Thore S. Trots att jag logiskt sÀtt skulle det. Han kÀnns mer genuin pÄ nÄgot underligt sÀtt och dÄ reagerar jag inte med intensiva skamkÀnslor. (obs detta Àr inte ironi)

Postat

Det Àr/var ingen som sÄg Nordman-killen och kompani pÄ tv4 för 10 minuter sen? Hans cowboy-kompis och resten av gubbligan var faktiskt riktigt svettigt att ta sig igenom. Soffsnacket efterÄt va nÀstan vÀrre nÀr dom pratar ut om sin egen text, sina narkotikaproblem.. Och dom hÄller nog fortfarande pÄ men jag klarade inte mer sen.

Postat

"HĂ„rdrockande"medelĂ„lders karlar i brinnande ruiner med genomskinliga skelett/spöken vandrande runt omkring......hallĂ„ eller.......Skall vi leka Harry Potter?? 😉

Postat (redigerat)
MĂ„ste bara infoga att jag inte var ute efter musik som Ă€r dĂ„lig utan sĂ„dan som man verlkigen kĂ€nner skamkĂ€nslor för. Det Ă€r inget pĂ„hopp pĂ„ artister som ni mĂ„ste kĂ€nna att ni skall försvara, det var inte sĂ„ jag menade. Jag menade att det gör mig sĂ„ pinsammt berör att jag inte klarar av att se, eller höra det.  🙂

Vissa av er tycks förstĂ„ vad jag menar..  😄

Nej, det var ett hemskt pÄhopp pÄ Babbsen. SkÀmt Äsido, förstod vad du menade men ha det sÄ bra.

Redigerat av (e)qualitymusic
Postat
1. Panflöjtsporr

Jag var pÄ Liseberg med barnen. SÄ fort man kom till, oerhört vackra, planteringar hade nÄgon smugit in högtalare i dessa som faktiskt lÀt riktigt bra. Det var bara ett fel. Det som hördes ur dem var George Zamfir eller nÄgon annan panflöjtsonanist!

Hur har denna ljudkreatör/trÀdgÄrdskreatör tÀnkt? "Nu gör vi en plantering som Àr sÄ vacker det bara nÄgonsin gÄr, sen nÀr folk inte tror det kan bli bÀttre sÄ drar vi pÄ med George Zamfirs cover pÄ Titanic-klassikern My heart will go on!"

Jag stod faktiskt dÀr och skÀmdes! Om nÄgon sÄg mig vid planteringarna kunde ju de ha fÄtt för sig att jag diggade musiken.

Postat

DĂ„ kan du ju ana hur glad jag blev nĂ€r stamfiket i Ă€ngelholm togs över av ett gĂ€ng idioter som bara skulle göra om det till restaurang och hade som första Ă„tgĂ€rd att spela.. jepp, panflöjtsporr. 😉

För övrigt uppvisar jag nu oroande tendenser pÄ att skÀmmas för mindre och mindre. I mÄndags var jag och nÄgra andra pÄ malmöfestivalen och kollade pÄ bla Entombed, Beecher och Darkest Hour(och sÄ lite Laibach.. men det nÀmner vi inte).. pÄ vÀgen hem hittade jag en skiva med Svensk Gammaldans 3, endast lÄtar av Lasse Stefanz typ. Hör och hÀpna.. det va riktigt mysigt att lyssna pÄ vÀgen hem! Detta hade inte kunnat ske för ett par Är sen...

Postat

Jag har fantastiskt oerhört svÄrt för vissa artister som t.ex Carola och Mariah Carey och liknande. Jag klarar inte av weilande i ballader. Det om nÄgot gör mig illamÄende och förbannad pÄ en och samma gÄng.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.