Jump to content
Annons

Staplegun - Some


Recommended Posts

Knåpade ihop denna för ett tag sedan, hade varit kul att höra vad ni tycker.

LÅTNAMN: Some

ARTIST/GRUPP: Staplegun

GENRE: Melodisk trance

LÅTLÄNGD: 4:05

KOMPOSITÖR: Mikael Nilsson

PRODUCENT: Mikael Nilsson

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 5,6 MB

STATUS: Färdig demo

Redigerat av Staplegun
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
låter ganska bra... låter lite '95-98 dock 😏 jävligt nice piano! är inte så mycket för minimalistiskt dock...

va har du för inspirationskällor?

95-98 😄 Kan det vara på grund av 303:an.

Jag lyssnade mycket på

Energy 52 - Café del mar och

Clapton Meets Bowlen - Elements.

Den senare lär för övrigt vara en av dom bästa trancelåtarna någonsin.

Dj:at på housegolv sen 94 - där plockar man väl upp en hel del också.

Minimalistiskt vet jag inte om jag håller med om?!

Link to comment
Dela på andra sajter

St.Jonas (oregistrerad)

"sång" synten som du kör med passar inte riktigt in. iallafall tycker jag det, skulle låta mycket bättre om du tog bort den lr så man har pianot mera 😄 och Acid ljud är så ute, låter inte bra heller men annars låtar det bra 😏

Redigerat av St.Jonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis som St.Jonas sa så tycker jag att "sång"-synthen inte passar in, där skulle det passa bättre med en synth som har mer rund ton, den här låter alldeles för krämigt tycker jag.

Tycker du har jobbat bra med djupet! Melodin ligger dock en aning för långt bak.

Det är en sjysst låt och jag gillar det grova rave-ljudet! 🙂

.:Fnykis

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt blip ljud, vad det från? 🙂

Bra 303:a. Saknar lite mer percussion i låten dock, skulle må bra av att jobba lite mer på den delen, typ closed och open hihat, eller någon breakbeat som ligger ihop med den delen.

Lite mer stråkar skulle va nice vid breaket eller bara generella atmosfäriska ljud.

Bra melodi run 70% av låten, men som sagt, skulle må bra av lite mer bakgrundsatmosfär.

Schysst jobbat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt blip ljud, vad det från? 😄

Bra 303:a. Saknar lite mer percussion i låten dock, skulle må bra av att jobba lite mer på den delen, typ closed och open hihat, eller någon breakbeat som ligger ihop med den delen.

Lite mer stråkar skulle va nice vid breaket eller bara generella atmosfäriska ljud.

Bra melodi run 70% av låten, men som sagt, skulle må bra av lite mer bakgrundsatmosfär.

Schysst jobbat! 😠

Blip-ljudet har jag skruvat själv i Subtractorn.

Skall testa lägga till lite mer trummor.

Tack! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den lät bra, sen lyssnar jag mest på trance och liknande till vardags så det spelar nog en liten roll också.

Rätt bra upbyggt, tycker dock låten var lite för clean på något sätt, skulle gärna dragit på lite reverb på main leaden samt dragit till med lite strings för att få lite mer "rymd" känsla om du fattar.

Bra jobbat! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...