Jump to content
Annons

Bygge utav Rackhylla!


Erik

Recommended Posts

Tja!

Ska bygga en rackhylla en liknande den under (lånad bild)

studio7.jpg

Hade tänkt att bygga utav 20mm fyrkantsrör.

Men istället för att svettsa ihop hörnen så har jag sett att det finns Hörnkonsoller som man sticker in i rören.

Frågan är vart köper jag sådana konsoller/kopplingar/beslag?

Är tacksam för svar

Mvh Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Personligen skulle jag ha byggt ramen av trä och sen skruvat fast rackskenor (finns på clas ohlson) direkt i träet. Tilläggas bör då att jag inte har några som helst svetskunskaper.

Sen en fundering... varför är det så vanligt att studiomöbler, eller liknande lösningar som på bilden ovan, har dataskärmen placerad ovanpå rackhyllan? Min nacke säger Aj direkt om skärmen är sådär högt upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

spandaux (oregistrerad)

Det är nog för att spara skrivbordsyta. I mina senaste två lösningar har jag haft skärmen högt upp. och det är ju inte särskilt trevligt. Det bästa är väl egentligen att ha monitorer på stativ och skärm på skrivbordet, förutsatt att man har plats. http://www.jbmusik.se/ kan man ju bli inspirerad av. Hutlöst dyrt och inte så snyggt, men praktiskt..!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, dom där humfrees verkar ju riktigt bra att ha. Mest impad blev jag ändå av den rackmonterbara hörlurshängaren, måste inhandlas direkt! Har alltid svurit över att lurarna ligger ivägen och dräller på skrivbordet!

Mjo, självklart står dataskärmar på rackhyllor för att spara plats. Själv skulle jag dock föredra två små rackskåp och skärmen mittemellan än ett stort och brett med monitorn ovanpå.

En annan efterlängtad sak från min sida är dubbla utdragbara hyllor, en för tangentbordet och en annan för klaviaturet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...