Jump to content
Annons

Störningar från adepter


vortex

Recommended Posts

Äntligen semester. Den skall tillbringas in the middle of nowhere. Hela hemstudion är medtransporterad och uppmonterad i en friggebod. Här skall man nu äntligen kunna sitta i lugn och ro och greja.

Och då hör jag plötsligt hysteriska störningar i monitorerna; jag hör hur hårddisken surrar. Om jag flyttar på musen hör jag detta i högtalarna! Det är inga diskreta störningar. Nej, det är så kraftigt att det är omöjligt att använda utrustningen! Efter att ha felsökt kommer jag på att det är adeptern till laptopen (Dell Latitude D800) som är boven i dramat. Om jag drar ur adeptern funkar allt hur perfekt som helst. Det är ju bara det, att jag kan inte sitta så länge innan acken är tom. Och då måste jag vänta ett par timmar tills den är laddad igen innan jag kan fortsätta. Extremt frustrerande!

Tilläggas kan, att det är jordade kontakter (även om jag inte vet om det verkligen är jordat) och jag har provat att dra en kabel från ett annat hus (med garanterat jordad kontakt), men detta har inte gjort någon skillnad.

Är det någon som har en förklaring till fenomenet och/eller ett tips om hur jag kan komma runt problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

detta problem har varit på tapeten innan på forumet. Då vill jag minnas att det löste sig. Sök reda på tråden vettja! 🙂

och är det adepter som stör så kicka ut dom när du spelar in 🙂 *host*

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...