Jump to content
Annons

Analog feeling


Swell

Recommended Posts

Om jag förstått saken rätt så har både Magneto och Vintagewarmer till uppgift att putsa bort den digitala ljudproduktens skarpa kanter. Rätt?

Har någon av er testat dem båda och vad är era omdömen?

Finns det andra bra pluggar med denna funktion?

/Swell :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har använt MAGNETO konstant i ett par år. Ligger förberedd på master-regeln från början. Jag tycker den är skitbra...eller tyckte i alla fall. Den är fortfarande bra och jag använder den fortfarande, men min entusiasm har mattats lite. Vintagewarmer tycker jag är lite FÖR mycket. Den låter för mycket som en effekt och förändrar grundljudet på ett otrevligt sätt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
nattvaktaren (oregistrerad)

Jag gillar magneto men har svårt för att ratta vintage warmer rätt.

Magneto är kanske inte så flexibel, men låter ganska bra från början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ole (oregistrerad)

Kolla in Voxengos plugins! Låter transparent och jättebra!! Warmifier o Lampthruster kan tex vara nåt att kolla in. Sen låter de andra pluggarna snorbra! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Vintage-warmer och magneto i all ära, men dom här pluggarna lovar absolut för mycket ,dessutom är dom så pass populära att man inte längre kan tala om redskap för att skapa ett unikt personligt sound, just för att dom är så vanliga.

Inte för att jag vill ´gnälla i onödan, men det finns sätt att få betydligt mer homogenare och "äkta" rör eller tape värme än med digitala emuleringar. Tips : Det finns många analoga rullbandare att få tag på för väldigt bra pris , den kan agera som ett mellansteg till bränningen av CD:n.

Man kan spela in sitt alster på rullbandaren och spela av den med lite Eq , kompressor eller vad man behagar till bränningen.

Det är bara ett tips i raden av många. Personligen tycker jag det är viktigt att unvika modeflugor för man gör sig själv en otjänst i längden, våga vara annorlunda !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bara ett tips i raden av många. Personligen tycker jag det är viktigt att unvika modeflugor för man gör sig själv en otjänst i längden, våga vara annorlunda !

detta med modefllugor ...

jag kan hålla med om att dom 2 nämda kan vara distinkta nog för att upptäckas om dom står själva i en mix.

men handlar det inte lite om vad du gör med dom, och vad som används på eller under dom, i effektväg alltså 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...