Jump to content
Annons

hififolket tar priset ännu en gång


ChrioN

Recommended Posts

Annons
  • Svar 76
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

Bilskojare och HIFIskojare lägger jag i samma kattlåda....  🙂

...eller nej. JAG lägger inte sånt i en kattlåda....  🙂

Nej, men det här ser ut som något katten släpat in.

http://www.jormadesign.com/bildbank/Hallo03.jpg

Totempålar hjälpte inte ens indianerna till slut. Kan det verkligen hjälpa audiofilerna i stället...? Den som lever får se... 😲😆

Link to comment
Dela på andra sajter

.. tror jag ska ut i naturen och leta rätt på en gråsten att lägga på min mixer nu 😲

Är det inte bättre att samla in en farlig massa gråsten och sälja till de lättlurade audiofilerna för en hisklig summa under något fantasifullt namn, något som folk tydligen redan gör om man får tro diskussionen i det där audiofil-forumet... 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, jag som trodde på allt sånt här och så var det bara båg. Nån som vill köpa en bättre beg. cd-svarv?

När vi hade storstädning på jobbet skulle det slängas bort några nätfilter (TransiPress). Jag tog naturligtvis till vara dessa och testade hemmavid. Den enda ljudmässiga skillnaden bestod av ett klassisk nätbrum från dessa "filter". Men satan vilken ren ström jag hade!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilskojare och HIFIskojare lägger jag i samma kattlåda....  🙂

...eller nej. JAG lägger inte sånt i en kattlåda....  😕

Nej, men det här ser ut som något katten släpat in.

http://www.jormadesign.com/bildbank/Hallo03.jpg

Totempålar hjälpte inte ens indianerna till slut. Kan det verkligen hjälpa audiofilerna i stället...? Den som lever får se... 😄😄

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag trodde att gränsen var nådd i och med Hallografen, men icke. Läs denna fantastiska sida om Shun Mook (små skivor av ebenholts som läggs på stereon i bästa Shakti-stil). Rekommenderar särskilt artikeln"Shun Mook Explained", som kan få vilken astrolog eller tarot-spådam som helst att blekna av avund.

"The Shun Mook disc is like a musical instrument, receiving sound energy from the speaker and then being excited, resonates and releases a sympathetic resonance of

a musical character to its surrounding."

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Fantastisk tråd som jag måste ha missat:

"Jag måste hålla med CHA angående blindtest. Erkännas ska att jag var en smula skeptisk till dessa stenar först men det tog inte lång stund att bli övertygad. Jag blundade och lyssnade till en skiva som jag inte ens "kunde" medan ägaren lyfte och sänkte 😐 Störst skillnad blev det när stenarna lyftes bort, bredd och djup blev mindre. När de kom på plats var inte lika lätt att höra, det tog några sekunder innan jag konstaterade; -Jo, nu är det som det ska igen 🙂"

"vad jag upplevde hos Björn var att just röster blev mer naturliga o avslappnade...

Shaktistenarna gör definitivt nytta på en S1'a..även mitt Krellförsteg mådde bra av en dos Shakti..på min Wadia däremot är jag mer tveksam.."

Och som pricken över i:et:

EitanLyssning02.JPG

Undrar hur han har tänkt med placeringen av element, matta, cd-fodral och annat? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Ser väl gemytligt ut, men jag tror att fönster bakom stereon går bort!

Shakti = Den kvinnliga skapande gnistan, The Divine Mother.

Vad får de allt ifrån? HiFi-sökarna alltså.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
http://www.ljudmakarn.se/default.asp?getpa...D244%26menu%3D1

Finns det verkligen folk som köper CD-spelare för över 17000?! Det verkar helt bisarrt!

Tyvärr finns det parallella universa där det finns människor som har mer pengar än de någonsin kan göra av med. Tänk bara på all konst som auktioneras.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

17000? Vad är det för nåt? Jag har en kompis som köpte en för 45000 kr härförleden. Han undrar när jag ska göra mig av med min (enligt honom alltså) skrattretande billiga budgetspelare för 11 papp... Själv tycker jag den var svindyr!

Det finns ju dem som köper 2 olika enheter för att spela audio-cd bara, en drivenhet och en da-omvandlare. Läste om en amerikan som var lite missnöjd med sin drivenhet han nyss skaffat för 55000 kr... För ett par år sedan läste jag om en annan som hade tre enheter bara för att kunna spela upp sina cd; en drivenhet, en da-omvandlarlåda och en strömförsörjningsenhet - allt kopplat i serie och väl isolerat från varann för att eliminera störningar.

Lär ju finnas cd-spelare för en bra bit över 100000 kr.

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

De som förstår sig på det säger ju att det finns någon gyllene gräns vid 30-35 tusen kronor, över det hör de flesta ingen skillnad.

🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
17000? Vad är det för nåt? Jag har en kompis som köpte en för 45000 kr härförleden. Han undrar när jag ska göra mig av med min (enligt honom alltså) skrattretande billiga budgetspelare för 11 papp... Själv tycker jag den var svindyr!

Det finns ju dem som köper 2 olika enheter för att spela audio-cd bara, en drivenhet och en da-omvandlare. Läste om en amerikan som var lite missnöjd med sin drivenhet han nyss skaffat för 55000 kr... För ett par år sedan läste jag om en annan som hade tre enheter bara för att kunna spela upp sina cd; en drivenhet, en da-omvandlarlåda och en strömförsörjningsenhet - allt kopplat i serie och väl isolerat från varann för att eliminera störningar.

Lär ju finnas cd-spelare för en bra bit över 100000 kr.

☺️

:musik

Då är musiken helt förlorad och det gäller nåt helt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

17000? Vad är det för nåt? Jag har en kompis som köpte en för 45000 kr härförleden. Han undrar när jag ska göra mig av med min (enligt honom alltså) skrattretande billiga budgetspelare för 11 papp... Själv tycker jag den var svindyr!

Det finns ju dem som köper 2 olika enheter för att spela audio-cd bara, en drivenhet och en da-omvandlare. Läste om en amerikan som var lite missnöjd med sin drivenhet han nyss skaffat för 55000 kr... För ett par år sedan läste jag om en annan som hade tre enheter bara för att kunna spela upp sina cd; en drivenhet, en da-omvandlarlåda och en strömförsörjningsenhet - allt kopplat i serie och väl isolerat från varann för att eliminera störningar.

Lär ju finnas cd-spelare för en bra bit över 100000 kr.

☺️

:musik

Då är musiken helt förlorad och det gäller nåt helt annat.

Kanske inte förlorad. Men kraftigt underordnad...

Utan musiken har du ju ingen nytta av prylarna..

Men musiken är INTE det viktiga, utan prylarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...