Jump to content
Annons

TV produktionsbolag


hackeman

Recommended Posts

Har en programidé jag för en gångs skull tänkte gå längre med än att bara låta det rinna ut i sanden.

Vilka är egentligen de (någorlunda) stora produktionsbolagen som agerar underleverantörer* till SVT, TV3, TV4 och Kanal 5?

Jag kan komma på:

http://www.meterfilm.se

http://www.jarowskij.se

http://www.strix.se

Mer?

edit: *underleverantörer var väl egentligen inte korrekt term... men ni förstår vad jag menar. 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Danny Cort (oregistrerad)

Hacke.

Om din promgramidé är grym så kan jag hjälpa dig att sälja in den.

Min bästa polare är ju en av Sveriges hetaste programledare, remember?

Dessutom har han eget produktionsbolag.

Han är skyldig mig ett gäng tjänster, så det här grejar vi lätt.

Som tack för hjälpen vill jag bara åka med i din Cab.

Annars kan jag nämna MTV (inte att förväxla med musikkanalen),Spaderknekt & Baluba sålänge.

Hörs snart!

//Danny Helrör

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju en uppsjö av engelska /europeiska som vi köpt massor av program utav. Alla mot en, kvitt eller dubbelt, diggiloo och sådana liknande program. Robinson var dock svensk va? Vilka gjorde den? De sålde iallafall idén vidare ut i europa.

Använd Danny, kompisar ska utnyttjas! Och appropå utnyttja, jag vill också vara med i cabben och dricka öl och vissla på brudar 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Studio dockysåpa.

Intrig: Ett gäng killar och tjejer sitter och skriver inlägg på ett forum

kärlek, vänskap, kunnande, sarkasmer, hat och bittra känslor. Pakter och allianser bildas kring de mest triviala ämnen som t ex Thore Skogman

Tävlingar: De anordnar nördiga tävlingar i vem som gör den bästa treminuters dansbandslåten

Utslagning: Varje vecka röstas en medlem ut efter att ha postat alltför fåniga trådar, eller gjort allför usla låtar i demoforum.

Vissa medlemmar väljer att lämna forumet i förtid.

En evighetsdocky som pågår just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack bojs!

Robinson kommer från Strix.

Min programidé är ingen dokusåpa eller reality-show. Fick jag en sån idé skulle jag begrava den i mitt inre och aldrig smutsa ner omvärlden med den.

Det här är istället något det finns behov av och som vänder sig till (nästan) alla åldrar. Ämnet i sig är inte unikt, utan idén ligger i hur jag plockar olika bitar till ett förhoppningsvis vinnande koncept. Det är det som är innovation (att använda befintliga "inventions" på nya sätt). 🙂

Danny, tack för erbjudandet! Jag har gjort några PPT slajds jag kan visa dig, så kan vi se om det är något du vill dra för din kompis.

Min cab (MB SLK 230) har bara två säten, så ni får tyvärr inte plats hela högen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min cab (MB SLK 230) har bara två säten, så ni får tyvärr inte plats hela högen.

Nänä, det var aldrig tal om det!

Detta handlar bara om dig och mig Hacke. Danny kan vara med och sponsra min öl. Ok inte så kul kanske men det är ändå ett sätt at delta i gemenskapen...

Kan man inte få ta del av slajdsen om man lovar att inte skvallra? Ja ja ja, jag är en nyfiken typ 🙂 Du kan få en kostnadsfri individuell lokalt förankrad bedömning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Danny kan vara med och sponsra min öl.

Lätt.

2 sexpack Norrlands Guld från Statoil.

Spara burkarna, snälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny kan vara med och sponsra min öl.

Lätt.

2 sexpack Norrlands Guld från Statoil.

Spara burkarna, snälla.

Schysst. Ställ packet på golvet vid passagerarsidan, släng gärna med ett paket cigg också. Klart vi spar burkarna, ser vi ut som miljösvin eller...? 😄

/® Market President

Hacke AudioVideoProduction Inc.

Sponsored by Danny Court HB

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt knåpat på ett dokusåpa koncept:

Sätt alla världens ledare och diktatorer på en ö och låt dem leka och tävla och rösta ut varandra i öråd då och då. 😉 Då kan de andra välja med vilken sorts krigsföring eller brott mot mänskliga rättigheterna etc man vill göra sig av med denna ledare på. Ett bra sätt att slippa dem hela högen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fler säten?

Ska du bli pappa?

Öh, har kollat igenom tråden sju gånger nu, men jag hittar inte Hackes svar på Dannys fråga någonstans? Som jag har letat må ni tro.. 😳

Kan det vara så att vi om ett år kommer att ha en massa sentimental smörja på demoforumet från Hacke, med titlar typ:

- trampet av små fötter i mitt kök, där jag står och skalar lök 🙁

- jag gråter av lycka när du säger pappa, mitt lilla troll 😏

- Oh käraste barn, på min arm sov 😮

osv osv osv

*urk* Hacke, vad är det som händer?????

/Oroffe (bärbara idag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Studio dockysåpa.

Intrig: Ett gäng killar och tjejer sitter och skriver inlägg på ett forum

kärlek, vänskap, kunnande, sarkasmer, hat och bittra känslor. Pakter och allianser bildas kring de mest triviala ämnen som t ex Thore Skogman

Tävlingar: De anordnar nördiga tävlingar i vem som gör den bästa treminuters dansbandslåten

Utslagning: Varje vecka röstas en medlem ut efter att ha postat alltför fåniga trådar, eller gjort allför usla låtar i demoforum.

Vissa medlemmar väljer att lämna forumet i förtid.

En evighetsdocky som pågår just nu.

Jag kommer att vinna. Enkelt. 😮😳😏

--

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Det har jag sagt till honom gång på gång, men han lyssnar fan inte den åsnan.

Det verkar vara fler här som har svårt att lyssna 😉

Varför får jag en känsla av att du hela tiden (skickligt visserligen) går runt frågan? 🙂

Hacke?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hacke, jag såg din tjej på Pågatåget idag.

Hon mådde illa.

Okej, innan vi drar igång paparazzitåget, ringer Se & Hör, Vänt i Häcken och Aftonbladet kanske det är bäst att kolla fakta.

Danny, måste ställa denna obekväma fråga för att få visshet:

- kräktes det lilla livet FÖRE eller EFTER att du tog av dig dina Air Jordandojjor?

Om det var EFTER, så kan det vara så att vi trots allt är inne på fel spår 🙂

Hacke, rent hypotetiskt, OM det är så att du nångång i framtiden skulle kunna tänkas skaffa barn, när på året skulle du tro att den lille MiniHacke/Hackelinan behagar kika ut? En vild gissning är Januari...Rätt eller Fel? (det är väääldigt sällan jag har fel 🙂 )

Näe, nu kommer jag inte på några fler TV-prodBolag 😉

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ok, nu har jag skickat till:

Baluba

Meter Film & Television

MTV/Mastiff

Produktionsbolaget

Spaderknekt

Fler är på G (t.ex Jarowskij, Strix, Titan och UR) men det tar ett tag att få rätt namn att skicka till.

Danny, jag har mailat dig på din hotmail.

Någon mer (betydelsefull) jag missat?

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak till förresten....

Någon som känner till något bolag som köper upp / verkställer affärsidéer och innovationer inom TIME-sektorn (Telecom, IT, Media and Entertainment) ?

Jag har ett gäng sådana oxå, men ser inte ut att någonsin göra något åt dem på eget hand pga mitt vanliga heltidsjobb. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak till förresten....

Någon som känner till något bolag som köper upp / verkställer affärsidéer och innovationer inom TIME-sektorn (Telecom, IT, Media and Entertainment) ?

Jag har ett gäng sådana oxå, men ser inte ut att någonsin göra något åt dem på eget hand pga mitt vanliga heltidsjobb. 😉

Hittade något...

"CONNECT stimulerar utvecklingen av tillväxtföretag i Sverige genom att sammanföra entreprenörer med kompetens och kapital."

CONNECT Skåne finns här: http://www.connectskane.se

CONNECT Sverige finns här: http://www.connectsverige.se/

Någon som har erfarenhet av dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jahapp, så kan jag då berätta att av de 15 st produktionsbolag jag skickade min programidé till var det ingen som helt nappade (många hänvisade till att de stora kanalerna bara köper in prövade koncept från USA), men såhär ett år senare har min programidé nu dykt upp som färdig produktion på TV4.

TV4's Äntligen Hi-tech

Min idé var mer omfattande än så, och kombinerade att nyttja Internet ytterligare, men deras programidé var en del av min programidé. Att ha ett team som åker hem till folk och "gör om dom" till mer hi-tech, med "fråga experterna" på webben i efterhand, osv var bara ett av de programinslag jag hade med.

Har tagit kontakt med jurist, fortsättning följer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jahapp, så kan jag då berätta att av de 15 st produktionsbolag jag skickade min programidé till var det ingen som helt nappade (många hänvisade till att de stora kanalerna bara köper in prövade koncept från USA), men såhär ett år senare har min programidé nu dykt upp som färdig produktion på TV4.

TV4's Äntligen Hi-tech

Min idé var mer omfattande än så, och kombinerade att nyttja Internet ytterligare, men deras programidé var en del av min programidé. Att ha ett team som åker hem till folk och "gör om dom" till mer hi-tech, med "fråga experterna" på webben i efterhand, osv var bara ett av de programinslag jag hade med.

Har tagit kontakt med jurist, fortsättning följer...

fungerar program-ideer som när man ska skydda sin musik? dvs att posta musiken till sig själv (IRL-brev) och låsa in det oöppnade brevet på ett säkert ställe.

hoppas du gjorde det i så fall 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...