Jump to content
Annons

Gitarrtråden


k9 (oregistrerad)

Recommended Posts

Här hade man missat ser jag: Kul läsning!!

Själv äger jag inte så mycket, men det jag har är jag grymt nöjd med. Sedan har jag tillgång till desto mer saker, men det är en anna femma.

Top. Mesa boogie Dual rectifier reborn

Lådor: Mesa boogie rectifier 2*12

Malmberg med 2*15 (vet ej mer om den, utom att den är tung)

Pedaler:

Ibanez TS808,

MXR 10 bands eq

Boss TU3

SPL reducer

Elgitarrer:

Ibanez RG 350

PRS Custom 24

Akgitarr:

En Ibanez stålsträngad

En bjärton nylonsträngad

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 152
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Har haft en Gibson Epiphone, Ibanez RG570EX och en ESP ltd ec-401 i den ordningen, men de har nu tyvärr blivit sålda till förmån för annat. Hade jag haft bättre med pengar skulle jag nog aldrig sälja en elgitarr, alla har sin charm lixom. Det jag är i gitarrväg nu är en stratocaster (eller "partocaster" då den ej är original längre) och en ibanez RGA som jag ska byta mickar i idag. RGA:an är faktiskt den bästa träbiten jag har, oerhört bra klang och resonans i träet så den är definitivt värd att få ett par bra mickar, originalpickups är skit.

Gitarr-riggen jag nu har är jag riktigt nöjd med. Förutom att jag saknar en fin 4x12, men har lånat på gig när det finns möjlighet. Det är en moddad 6505+ 112 ombyggd till topp med plats för multieffektrack, där det nu sitter en Digitech Quad multieffekt, Allt styrs sedan med midi, har ett stort midi-pedalbord där jag kan spara olika presets. I förstärkaren har jag tillgång till clean, crunch + lead, och med alla effekter jag har att tillgå så finns mängder av kombinationer.

....sen har jag en övningstärkare oxå, roland microcube

Just ja, en akustisk gitarr har jag också, riktigt bra: Furch Durango.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 år senare...
On 2005-12-15 at 01:34 sa Lilleman:

Jag har en Handgjord gura av Bolumlid... Floyd Rose, EMG, single coil...

Korg A3 processor...

Jag är ingen gitarrist, men lägger lite gura ändå ibland... Gitarren är kalas...

Hej!

Undrar om du har en vinröd Bolumgitarr med guldmekanik och svarta EMG mickar?

Med vänlig hälsning, Mikael Dalemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...