Jump to content
Annons

Reason 3-ägare sökes


Johan Royen

Recommended Posts

Som ni kanske vet håller jag på och skriver en tipsartikel till tidningen. Tipset är hur man knåpar ihop en choruseffekt i Combinatorn i Reason 3. Problemet är bara att jag har knåpat ihop hela grejen i demoversionen, som inte tillåter att man sparar sina filer. Därför tänkte jag höra efter om någon Reason 3-ägare har tid och lust att läsa igenom tipset, sätta ihop filerna och maila dem till mig. Som motprestation erbjuder jag äran och ett tack i artikeln. Är någon intresserad är det bara att skicka ett meddelande på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

Alltså.

Allvarligt, du skriver alltså tutorial & har inte ens tillgång till en fullverision. Det är ju lite som att Per Bjurman skulle ha skrivit en Tindersticksrecension & bara hört prewievs. Eller nåt.

Tanken med att få betalt för ett jobb är väl att man ska göra jobbet själv?

Hoppas verkligen att du splittar ditt honorar med den som räddar dig.

//Danny Corazon

Link to comment
Dela på andra sajter

"Alltså.

Allvarligt, du skriver alltså musik & använder delar av en massa andra artisters låtar. Det är ju lite som att Lasse Åberg skulle göra sina filmer genom att klippa om Apocalypse Now och lägga in en massa buskishumor. Eller nåt."

Lägg dig inte i saker som du inte vet något om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Lägg dig inte i saker som du inte vet något om.

Nejdå.

Jag lovar.

EDIT; Tog bort min edit. Jag är så jävla elak ibland. Sorry Royen, jag vill inte vara taskig egentligen. Hoppas att du får ihop din tutorial, jag är övertygad om att du är värd cashen för det.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg dig inte i saker som du inte vet något om.

Nejdå.

Jag lovar.

EDIT; Dessutom tycker jag att det verkar meningslöst att skriva om hur man knåpar ihop en choruseffekt i Combinatorn i Reason när det redan finns två inbyggda. Men vad vet jag, jag är ju bara en rapparsnubbe. Visserligen gulbelönad, men ändå.

Tja, jag menade inte riktigt så. Bara att som hiphopproducent har du nog hört ovanstående argument för varför hiphop är "dåligt", och att du kanske skulle förstå vad jag menar.

Choruset i Reason funkar absolut. Jag tycker dock att det låter lite tråkigt, och att varianten som beskrivs i tipset funkar bättre för vissa ljud. Dessutom har man ju fler möjligheter att förändra ljudet när man kommer åt hela signalkedjan, och man får en schysst inblick i hur Combinatorn fungerar, och lite basic effektkunskap. Men du behöver inte läsa om du inte vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag är ju bara en rapparsnubbe

Var det inte Du som sa:

Jag är inte bara rappare.

Jag skriver "riktiga" låtar också.

& jag får riktiga hits som genererar riktiga pengar & en riktigt fin guldskiva.

Vilket ÄR det nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

vem är du egentligen Danny Cort?

Alltså, haha. Det lät konstigt men menar inte så 😎

jag är bara nyfiken efter som du har fått guldskiva 😳

vilken låt/låtar har du producerat/skrivit?

EDIT: Sorry om jag inte vet, jag har inte sån stor koll på saker och ting i dagens läge längre. - Jag har flickvän.

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

du ser..

jag är ett klockrent exempel på att folk inte söker innan dom postar..

fan nu skäms jag! 😳

Edit: fan den är ju riktiga bra den låten 😉

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte riktigt vad du skulle söka på... jag kom ihåg trådnamnet så det var rätt lätt för mig att söka 😛

EDIT: Och hur skulle du veta att det fanns en tråd om det? 😉 Kanske inte var helt givet? Men nästa gång, sök gärna / mvh polisen 😳

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

vilken tur 😳

*den röda färgen i ansiktet försvinner långsamt,, långsamt,,,, nästan borta,,, långsamt,,, ahh helt borta* 😉

Edit; yes sir!

Redigerat av Roha
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
du ser..

jag är ett klockrent exempel på att folk inte söker innan dom postar..

fan nu skäms jag! 😳

Edit: fan den är ju riktiga bra den låten 😉

Åh....

Tack Roha.

& tack Neko för att du kommer ihåg...& för att du guidar.

Men jag vidhåller att jag har haft ett grymt flyt med låtar & att mycket av det jag hör på demoforumet inte är sämre än dom låtar jag har "lyckats" med.

& det är det som aken gäller, så hade jag nog hellre haft flickvän än koll...eller...

I guess women just can't love me like my music...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...