Jump to content
Annons

Min första låt här.


Recommended Posts

Skön låt!

Bra röst oxå! 😳

Aning mkt komprimerad ljudbild dock tycker jag, anar lite digital dist här och var, speciellt när bastrumma och bas möts.

Fin med cello ger mer live känsla till låten.

Inte så mkt annat att tillägga.

Bra jobbat!

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väldigt snygg låt, och en bra röst, dock med tråkig melodi. Passar ibland men i längden blri det trist. Den skulle dessutom behöva fler tagningar låter det som, & en till vers vore något!

Men. helt klart snyggt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle rekommendera att ni kör igenom både röst och musik i samma reverb för att få en mer tätare och total ljudbild. Precis som i tidigare inlägg håller jag med om att rösten är en aningen utanför musiken. Röstspåret har en aningen plåtig karaktär. Dumpa reverb och jobba mer med EQ på instrumenten. Nu tycker jag att det är svårt att urskilja de enskilda instrumenten i ljudbilden. Ibland ligger alla instrument lite för mycket i samma frekvensband vilket gör att rösten blir "begravd" i ljudbilden. Prova att lägga ett "Waves super taps 2" på rösten för att få lite ytterligare djup i sången. Sedan kan ni försöka panorera ut rösten Left-Center-Right för att få lite mer stereobredd. Annars är låten kanon. Ett grymt arr med härliga musikaliska influenser!

Lycka tilL!

/Pelle

Redigerat av Pingpong
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag skulle rekommendera att ni kör igenom både röst och musik i samma reverb för att få en mer tätare och total ljudbild. Precis som i tidigare inlägg håller jag med om att rösten är en aningen utanför musiken. Röstspåret har en aningen plåtig karaktär. Dumpa reverb och jobba mer med EQ på instrumenten. Nu tycker jag att det är svårt att urskilja de enskilda instrumenten i ljudbilden. Ibland ligger alla instrument lite för mycket i samma frekvensband vilket gör att rösten blir "begravd" i ljudbilden. Prova att lägga ett "Waves super taps 2" på rösten för att få lite ytterligare djup i sången. Sedan kan ni försöka panorera ut rösten Left-Center-Right för att få lite mer stereobredd. Annars är låten kanon. Ett grymt arr med härliga musikaliska influenser!

Lycka tilL!

/Pelle

Bra med kreativ kritik! TACK!!!

På torsdag är det dags att spela in sången igen på den här låten och även på en annan. Kommer att lägga upp båda för lyssning och kritik så fort de är mixade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick värsta "Silent Hill soundtrack"-vibbarna i introt, det är ett bra betyg:)

Håller med föregående talare om sången, den ligger lite utanför.

Sen så skulle jag ha lagt ett lätt delay på sången om jag hade mixat, men det är min smak:)

Jag gillar det!

edit: Glömde en sak. Måste ge komplimanger till cellisten (visst heter det så?) för fin känsla i spelandet!

Redigerat av matsumoto
Link to comment
Dela på andra sajter

Asbra stuk på låten, skön musik och röst. Riktigt mysig stämning 😱

Tyckte dock att visa övergångar blev lite plötsliga. Kanske skulle kolla över lite smidigare övergångar?

Annars riktigt bra. Tjejen påminner lite om Evenesance (eller vad de nu heter 😄).

Förresten, man skulle inte få kunna göra en ambient/trance mix av denna låt?

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag fick värsta "Silent Hill soundtrack"-vibbarna i introt, det är ett bra betyg:)

HAHAHA!!! Du anar inte vad glad jag blir! Jag är helt såld på Silent Hill-spelen och dess "musik" och det är en stor inspirationskälla för mig.

Redigerat av ketri
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Bra låt!...påminner lite om folkmusik...eller Mike Oldfield!

Sången känns en aning stel som den är nu..och kanske det är hela poängen för att få fram den där ödsliga känslan?...men man hör ju ändå att det är en bra sångerska!... 🙂

Kollade dock inte musikvideon den tog för lång tid att ladda ner!... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Fuchsia (oregistrerad)

Tjena Jag har inte så mycket att säga om låten , inte min påse då jag är en rocker. Men jag har hållit på med musikvideos ett bra tag och där har jag både pos.och neg, att komma med.

Pos. först: Jävligt bra effekter de är du duktig på som fan, används lite för ofta och för länge bara. Lite mer variation fixar du säkert 😆

Klippen är snygga många coola miljöklipp asså, men på sångerskan blev klippen lite långa ingen, jag menar inte att du ska vara Åkersrtöm men det klipp du tänkt dig i kanske 3 olika inzoomade lägen att klippa emella gärna mer när bilder, svårt att göra med bara en kamera men det går om man vill. Annars har du onekligen talang. Mvh Daniel

Besök mig gärna på min hemsida wwwtheidle.net

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...