Jump to content
Annons

Ny låtidé - Falling down


Recommended Posts

Annons

Det låter bra men synth-fiolen(eller cellon) låter lite primitiv ibland. Du kanske skulle välja fler toner i bland. Bortsett från "fiolen" så har låten en femma i betyget men landar på en fyra av fem möjliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-03-29 at 00:32 sa Richie76:

Bryggan är gåshudsbra! Lite att jobba på med trummorna och synthar mm men kan verkligen bli nåt👏

Det är en hel del att jobba på, egentligen bara melodin och grunden i låten som är klar.
Men ”gåshudsbra brygga” var en komplimang som heter duga. Tack så mycket. 🙏
Just bryggan är nog det jag själv är mest nöjd med just nu också. 
En del av det är också att jag försöker hitta en annan röst. En annan ton i sången liksom än jag haft tidigare. 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2024-03-29 at 15:59 sa Flizzaff:

Det låter bra men synth-fiolen(eller cellon) låter lite primitiv ibland. Du kanske skulle välja fler toner i bland. Bortsett från "fiolen" så har låten en femma i betyget men landar på en fyra av fem möjliga.

Tack så mycket Flizzaf, jag gillar dina betygsättningar 😊
Och jag håller med om att cellon inte är klar, men tycker den funkar bra i bryggan än så länge.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp - bryggan är tokbra! gillar även sångstilen som passar bra in i låten.

Tänker att stråkarna är lite väl 90 tal syntiga för min smak i den ensamma stilen du kör i början- kanske skulle testa spitfires gratisplugin? bbc symphony orchestra tror jag den heter..... 

//K

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan sa NaezT:

Japp - bryggan är tokbra! gillar även sångstilen som passar bra in i låten.

Tänker att stråkarna är lite väl 90 tal syntiga för min smak i den ensamma stilen du kör i början- kanske skulle testa spitfires gratisplugin? bbc symphony orchestra tror jag den heter..... 

//K

Tack så mycket NaezT.

Jag har det BBC paketet också, men gillar soundet i kontakt session strings. Inte så mycket ”orkesterkänsla” i det.
Tror mer det handlar om att spela dem mer korrekt, med automation av olika uttryck och övergångar mellan noter, etc.  Sen också naturligtvis jobba mer på att hitta rätt melodier som passar bättre.  men tidig demo som sagt.
Tar definitivt med mig de reflektionerna. De är bra.  

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker detta är en bra låt. Håller med om att bryggan är kanonbra.

Saknar lite OH (hihat och cymbaler). Skulle önska lite mer rum runt trummorna, för att få lite djup i låten. Sången borde upp några dB, eller så ska virveln ner lite. Nu slåss sången och virveln om samma utrymme.

Jag finner att Hollywood orchestra opus edition från Eastwest sounds är bland de bättre orkesterbiblioteken.

Det är bara att gno vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan sa Jonatan Lundin:

Tycker detta är en bra låt. Håller med om att bryggan är kanonbra.

Saknar lite OH (hihat och cymbaler). Skulle önska lite mer rum runt trummorna, för att få lite djup i låten. Sången borde upp några dB, eller så ska virveln ner lite. Nu slåss sången och virveln om samma utrymme.

Jag finner att Hollywood orchestra opus edition från Eastwest sounds är bland de bättre orkesterbiblioteken.

Det är bara att gno vidare.

Tack så mycket Jonatan. 
Håller med dig angående OH. Hatten ligger väldigt lågt. Även rummet kan öppnas upp.  Mycket kvar att göra så jag är glad för synpunkterna jag får, Tack 👍.  Inte alltid lätt att vara objektiv inför sina egna verk 🙂.

Kanske kollar in det biblioteket, skadar inte med variation. 👍


 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...