Jump to content
Annons
  • 0

PreSonus M7-mick i Audiobox USB-ljudkort gör att musiken hackar.


Baztard

Fråga

Jag har under hela dagen försökt lösa detta utan framgång.

Ljudkortet jag har är detta.
https://legacy.presonus.com/products/AudioBox-USB

Mikrofonen jag kopplar in till ljudkortet är denna.
https://www.midlothianmusic.com/products/presonus-m7-cardioid-condenser-microphone

Jag jobbar i FL Studio 20.

Så fort jag kopplar in micken så börjar det knastra i FL Studio. Inte hela tiden men med jämna mellanrum vilket gör att jag inte kan spela in sång. Ibland så orsakar knastret från micken att själva musiken börjar lagga. Musikspåret tappar på nåt sätt bpm och börjar att svaja och efter ett tag så kraschar FL Studio.

Vad kan det bero på?

Jag har Windows 10
Processor i7 5820
32 GB ram
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 svar på denna fråga

Recommended Posts

Annons
  • 0
14 timmar sedan sa slejnard:

Testa ställ upp latency/buffertsize. 

Jag tycker inte det blir någon skillnad oavsett buffersize. Om jag har alldeles för låg så låter allt illa, men ingen direkt förbättring heller på alla de andra inställningarna för buffersize. Visserligen låter musiken som den ska, men knastret från micken kvarstår. Jag blir heller inte av med den där fördröjningen av ljudet från micken in i FL Studio, så jag får hela tiden spela in utan att höra mig själv och sedan manuellt dra ljudspåret så att det hamnar i takt till musiken. Jag har provat med att använda både Audiobox Asio Driver och FL Studio Asio Driver.

Kan det vara så att ljudkortet inte orkar driva micken, eller är det några inställningar jag bör göra i Windows 10, slå av eller på något?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 0

Kolla så inte in-signalen från miken är så hög att den peakar. Antar att det skulle kunna glitcha ljudkortet. 

Men jag gissar att det snarare är Windows och drivrutinrelaterat. Brukar råka ut för liknande när jag kopplar in mitt ljudkort i datorn med windows, iallafall i vissa program. Blir periodvis knastrigt som fan och synken faller bort.

Exempelvis funkar OBS-studios ljuddelar utan problem, men DaVinci och en enkel vst-host strular enligt ovan.

Kör musiken i Mac, så jag har inte brytt mig om att försöka hitta problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...