Jump to content
Annons

Ny låt - tacksam för feedback


Recommended Posts

Annons

Bra, snyggt. Det är ingen genre jag håller på med själv, men jag tyckte det var bra i alla fall. Vid 2.07 stannar ju låten av lite (och det är kanske meningen, vad vet jag) men jag kunde nästan tycka att det var lite synd att liksom bryta av "flödet" där, för jag tyckte det var rätt skönt innan... Men det funkar nog med "avbrottet" också om du vill ha det där. Hur som helst, bra jobbat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ted Jörgensen (oregistrerad)

Kicken ar valdigt svag, hade jobbat mycker mer pa den. Sidechain hade inte varit fel for att fa till bra swing. 

Hade aven lagt ner tid pa att fixa till mer variation i dina hats. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan sa Ted Jörgensen:

Kicken ar valdigt svag, hade jobbat mycker mer pa den. Sidechain hade inte varit fel for att fa till bra swing. 

Hade aven lagt ner tid pa att fixa till mer variation i dina hats. 

 

 

Tack för hjälpen. Får se om jag kan fixa till kicken bättre. Vet inte riktigt hur dock.
Håller med om hats, har försökt att få till lite mer variation i dem, men är kanske inte tillräckligt. Känner mig spyfärdig på låten vid det här laget så svårt att väcka kreativiteten till liv.

Vad tycker du annars om helheten? Är det ens värt att fixa med den? Känner själv att den kanske brister på något fundamentalt plan. Bryr mig inte så mycket om folk tycker den är kass, vill mest bara veta i så fall så att jag inte slösar tid på något som inte fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ted Jörgensen (oregistrerad)

Well, jag gillar sjölv förutsägbara strukturer men vissa låtar har ju 2 bars där det är variation emellan. Där finns klart att bygga på så bara kör på 🤟

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att mycket håller måttet när man pratar om just houselåtar. Arpen tycker jag är jätteskön. Däremot så tycker jag hi-hatloopen i början är väldigt ättrig. Den blir väldigt dominant och i mina öron hade det varit skönt med något mjukare sound där. Annars en bra låt med bra melodier!!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan sa Anatta:

Tycker att mycket håller måttet när man pratar om just houselåtar. Arpen tycker jag är jätteskön. Däremot så tycker jag hi-hatloopen i början är väldigt ättrig. Den blir väldigt dominant och i mina öron hade det varit skönt med något mjukare sound där. Annars en bra låt med bra melodier!!

Tack! Är det främst i början av låten som hihatsen stör, eller tycker du att de tar över för mycket även i senare delen?

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan sa -Johan-:

Tack! Är det främst i början av låten som hihatsen stör, eller tycker du att de tar över för mycket även i senare delen?

Tycker att de är "störande" ganska länge. Skulle nog funka att lägga ett filter på eller sänka volymen och lägga på massa reeverb. 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan sa Anatta:

Tycker att de är "störande" ganska länge. Skulle nog funka att lägga ett filter på eller sänka volymen och lägga på massa reeverb. 

Ok får se vad jag kan göra åt det. Behöver nog en paus från den nu innan jag kan ta tag i det dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan sa -Johan-:

Tack! Är det främst i början av låten som hihatsen stör, eller tycker du att de tar över för mycket även i senare delen?

14 timmar sedan sa Anatta:

Tycker att de är "störande" ganska länge. Skulle nog funka att lägga ett filter på eller sänka volymen och lägga på massa reeverb. 

Enligt mig är det här helt fel approach, bättre att byta ut grundljudet till något som låter bättre än att försöka skruva det bättre. 

Jag tycker kicken låter ganska kass också, hehe. För mycket ljud i low mids, den kunde varit mycket tightare. Bara personlig åsikt såklart! 

I övrigt diggar jag melodierna och basen och sånt. 

Redigerat av Paralytik
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Paralytik:

Enligt mig är det här helt fel approach, bättre att byta ut grundljudet till något som låter bättre än att försöka skruva det bättre. 

Jag tycker kicken låter ganska kass också, hehe. För mycket ljud i low mids, den kunde varit mycket tightare. Bara personlig åsikt såklart! 

I övrigt diggar jag melodierna och basen och sånt. 

 

Tack. Har fått lite att tänka på i alla fall. Håller själv med om att hihatsen inte är tillräckligt bra. Ska se om jag kan få till kicken bättre också. Är svag på båda dessa områden så vi får se hur det går 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan sa candybag:

Bra ljud!

Tycker subben går upp en oktav för högt ibland när du pitch-böjer den. Subben suger också rätt mycket kraft ur kicken när den ligger på hela tiden med så långa noter. Tänkvärt att separera dem mer, och kanske få in mer rytm på köpet!

 

Tack för tipsen! Ska ha det i åtanke när jag sätter mig med den igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...