Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2020 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
1 timme sedan sa slejnard:

Vi har gjort våfflor idag ute. Sen blir det grilla! 

Grilla våfflor!? 😳

 

Apropå det, har ni följt de dagliga rapporterna från vita huset med allas vår favorit president Trump, den stora orange mannen med vita ögonlock och ständig bad hair day? Man undrar om amerikanarna verkligen kan ta denne figur på allvar. De brukar börja med just Trump som ger en lägesrapport om hur landet ligger. Allt bra är hans förtjänst och allt är följaktligen bra. 

Efter en stor dos eget beröm blandat med uppräkningar över hur många miljoner masker som de lyckats tillverka/köpa (sno från både Tyskland och Frankrike) och hur allt givetvis är hans förtjänst, följer en frågestund.

Alla fråga sättande/kritiska frågor boxas bort och alla andra svaras genom gamla upprepningar och underliga handgester värdiga en Jedi.

Underhållande och samtidigt skrämmande.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan sa Neosus:

Jag förstår att Trump var en tecknad gubbe i från början... och att han fortfarande lever kvar i den tecknade världen... fast på riktigt.. 

Så är det väl? 

😕

1478764437?quality=70&format=auto

Ja!

1 minut sedan sa Neosus:

...fast då måste du skriva två böcker.. 😳

Blir inte det fyra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Missade ni Hans Majonnäs Kungens tal till nationen igår? Ingen fara, jag har gjort en sammanfattning:

 

"Veelkåmmen till Stenhammar!

Veckan som leder fram till påsk går ofta vidare. Den veckan inleds och avslutas en vecka senare, på många håll är den mer stilla än någonsin eftersom mina undersåtar dör.

Kovi... Cou.. Kivik? ... ... Bacillusken har Sverige och världen i sitt grepp. Gator och torg är nästan tomma och tysta. Endast tomten är vaken och hela det svenska samhället.

Samtidigt, i andra delar av vårt samhälle, har man annat för sig.

En civil mobilisering är inledd. Fanorna hissas på hel och halv stång.

Det är en stor uppgift. Det krävs mod. Och det kommer att krävas uthållighet. Personliga uppoffringar är viktiga! Min hustru har tillfälligt bytt ut gåsmjölken till komjölk i sina dagliga bad.

En rolig anekdot är när hon hade mensen sist och badade, så färgades gåsmjölken till en kulör som påminde om jordgubbs O´boy.

Alla Ni som ser till att våra äldre jakthundar begravs. Alla våra lakejer, tjänare, stallchefer, garageförmän, hovpedikyren, stridsrustningsavrostaren och allt annat som vi så lätt tar för givet: till Er sänder jag också ett stort och varmt tack.

Håll er hemma som jag i det Kungliga Slo... Ehh, jag är på Stenha.. ... Var där ni är! 

Inga smällare finns att köpa längre i alla fall för er vanliga dödliga, Det kan kännas tråkigt. Men jag har en privat stash! För de flesta av oss handlar det trots allt om ganska små uppoffringar. Inte minst om man jämför med att bli allvarligt gammal, att förlora en bil eller en häst.

Det är fortfarande mycket som är ovisst. Men en sak är säker: Ta allt, så tar jag resten.

Igår kom lillprinsen in i hovsalen där jag satt och sorterade dia-bilder från mina nattklubbs-aktiva år..”Vilken snygg skjorta! Synd att jag inte gillar skjortor och att färgen är så ful”, sade jag till honom. Han blev ledsen och sprang ut. Tänkte jag på mina medmänniskor? Varför skulle jag? Jag är kung!

Om några veckor fyller jag 74 år. Det är ganska mycket! Jag vill ha lika många presenter. Men det betyder också att jag hunnit uppleva många av de kriser som vårt land har gått igenom. Jag minns att Telia brakade ihop och vi inte hade internet på flera timmar, vi duckade undan andra världskriget och såg stilla på när världen brann. Ja… det var väl ungefär allt.

Och en sak har jag lärt mig: oavsett hur lång och tradig talet blir blir, så tar den förr eller senare slut.

Och när den gör det, ja, då kommer vi alla att ha nytta av den omtanke och den kraft som jag nu uppbådar. Den kraften kommer att vara en tillgång för vårt land – i den framtid som vi längtar efter.

Med de orden önskar jag Dig och alla i Sverige en fin påskhelg – trots allt.

Och även om det kan kännas svårt, så kom ihåg: Du dör ensam.


 

PS. Camilla, du kan komma efter fem, Silvia ska gå på symöte."

 

KPD?

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan sa slejnard:

Ser ett program på National Geographic om hur Sidenvägen har utvecklats under 2000 år. 10000 km lång... för handel mellan öst och väst. Förr var det med kameler och nu går en järnväg hela vägen 

 

50 minuter sedan sa slejnard:

Oerhört avancerad vävning 😮 

 

49 minuter sedan sa slejnard:

På programmet jag ser alltså.. de kan endast väva 6cm/dag och måste vara 2 pers

 

46 minuter sedan sa slejnard:

Nu om hi-tech

 

45 minuter sedan sa slejnard:

Om allt gods som levereras 

Corona isolation is a bitch.☺️ Påminner om k9 som bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...