Jump to content
Annons

Tips på arr och mix mm


slejnard

Recommended Posts

Annons

Svårt att höra 100 % på riktigt då jag lyssnar på min video dator som har en Samsung TV som monitor för video och ljud Men jag tycker den låter bra som den är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön sjuttiotalskänsla! Fick även mig att tänka på Neil Young, men också den här låten, av Gene Clark: 

Du kanske skulle pröva att skala av en vers eller refräng i mitten, för att bryta av lite och sänka tempot innan låten tar fart igen. Och ge pianot en lite mer framträdande roll bitvis. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är lugnt den är bra så det behövs inget skruvande. Testbänken funkar genom att låta den gå på slölyssning och är det inget som hänger och dinglar då så är det bra helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, pop53 said:

Det är lugnt den är bra så det behövs inget skruvande. Testbänken funkar genom att låta den gå på slölyssning och är det inget som hänger och dinglar då så är det bra helt enkelt.

Brukar också lyssna så men liiiite har jag iaf justerat 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt ned filosofiskt intressant ämne ... lyckas inte höra hela texten och önskar lyriks'n. För mig låter det lite som det sjungs  cray-say [kräi-säi] istället för crazy [kräi-si]. Gillar att basen hörs bra, även gitarren, men solo't blir lite otydligt(villar bort sig)  när det kommer sång över den.

Har hört den nån mer gång och vill gärna byta ut en refräng mot mer text  ...

I can hear me have -  my say.

I can se me dance - my way.

I can hear me sing - all day.

 Soon that's gonna -  go away. ...

I's a kind of crazy  meeting up youselfe ...

Jag kan inte hela låt-texten så det kanske inte passar in ... är typ bara ett exempel ... ger lite doomsdagkänsla och skulle kanske göra låten lite depressiv ... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för input homer. Har bara texten handskriven och kan den inte i huvudet. Är dock ganska säker på att jag inte sjunger crazy nånstans. Kan återkomma med texten fast det är lite kul ändå att man får ”gissa” 😄 

Kommer ihåg före det fanns tillgång till texter via internet när jag skulle skriva av Paranoid- Black Sabbath och det blev rätt roligt... 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, mixamannen said:

Det skulle väl vara sanslöst bra om det var så, det behövs väl alltid mera skruvande. Alltid är det nån mutter som är lös.

Oh no har den gått genom besiktningen så är den laglig att köra och det gjorde den jag sa ju det. Meeen jag ska trimma upp smörjgropen och kolla i båda mina studios också och inte bara på video datorn. Är det så att den slinker igenom igen så blir det prick på kortet för herrarna 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, pop53 said:

Oh no har den gått genom besiktningen så är den laglig att köra och det gjorde den jag sa ju det. Meeen jag ska trimma upp smörjgropen och kolla i båda mina studios också och inte bara på video datorn. Är det så att den slinker igenom igen så blir det prick på kortet för herrarna 😄

Hoppas den går igenom besiktningen då 😄

 

Link to comment
Dela på andra sajter

La ut den nya versionen på youtube. Lyssna gärna och jämför...liiite kortare och lite mer avskalat så att verserna skiljer sig. Nån är med bara trummor o funkgitarr och nån med mer piano. har även lagt om basen för att få mer "Go" i refrängen. Hoppas det faller i smaken 🙂

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok efter jag tvättat öronen med Biltemas Rostlösarspray kan jag nu klart höra 'it's a kind of strange day' och det är 'kind of craysay'  att jag inte hörde det från början ?! Sorry !

Gillar den nya versionen förutom basen den känns stel och torr. Den var mycket mjukare och svängigare i den gamla versionen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...