Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
4 timmar sedan, slejnard said:

HIEROGLYFISKA!!!

Kilskrift! 😠 

Det är ju bara en del... Vi får aldrig veta slutet. Får Kenneth sin flygvärdinna? Får Karl-Astrid genom sin könskorrigering? Brann vinstlotten upp? Vart tog kapsylen vägen och vem fan kastade blåbär? 🙁

Vi får tyvärr leva i ovisshet...

Kpd? 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Då behöver du bara köpa de där kläderna och rollspelet kan börja. "Den elake vargen tar sig fram pölsandes genom snön till lilla skottans hus, ringer på och..." Ja, resten får ni lösa själva.

 

Har sett några avsnitt nu av Crossing Lines på Netflix. Tre säsonger finns av denna Tysk/Fransk/Italiensk/Amerikanska polis cluster fuck från 2013. 

Det hela handlar om ett grupp inom ICC (Internationella Brottsdomstolen). Dessa verkar vara någon slags friflytande enhet som tar spontant hand om vad som helst för fall som råkar intressera dem. 

Dialogen verkar vara skriven av någon melodramatisk och hormonstinn fjortis mellan två mensperioder. Sällan har en så övertydlig dialog setts på den här sidan av någon mellanstadie uppsättning av Luciatåget för blinda.

Inga direkt (för mig) jättekända skådespelare. William Fichtner och Donald Sutherland är de enda som jag känner till, men inte ens deras överlägsna professionalism kan rädda trovärdigheten. Snarare gör den skillnaden mellan bu och bä, än tydligare. Fichter spelar en gammal NYPD polis på knark dekis och Sutherland ser till att domstolarna (alltid) skriver ut alla papper som behövs för husrannsakningar mm.

Dessa två lyser som två fyrar bland de andra karaktärerna. Visst kan de andra skådespela hjälpligt men de når inte riktigt ända fram.

Vapnen i serien består uteslutande av start vapen. Det retade mig under flera avsnitt att jag inte kunde identifiera någon av pistolerna i serien ända tills poletten trillade ner. När man väl ser det blir det hela övertydligt. Det betyder inte ett skit för gemene man men för en vapen/skytt nörd som mig så... Det enda som fått mig se vidare är äventyren i sig. Storyn förs fram på ett bra sätt och det är bitvis riktigt spännande. Kan man bara stå ut med den styltiga dialogen så...

3+ rattar av 10.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vago.. SOV GOTT ☺️

joxat med två nya låtar. Fått trumspel på ett stereospår av samma som hjälpte mig med EPn där. Inte kommit så långt än och lär göras om en del men ni kan få lyssna till embryot: 

Edit: Ni får höra senare 😑

Redigerat av slejnard
tog bort länk
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...