Jump to content
Annons

The Dark Of Light


slejnard

Recommended Posts

Annons

Bra Ä "catchig" lyssnar i mobilen med "dÄlig" bedömning. KÀnns lite old school son jag gillar. Kan inte sÀtta fingret pÄ det,  men kan putsas lite. Reflektivt skulle jag personligen vilja ha ett annat sound pÄ gitarslingan i bakgrunden. Mindre vass, lite mer vÀrme, kanske ngn chorus/mild flanger?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Rackarns! Riktigt bra!!

Jag hÄller med vayzeria, men jag tycker att hela mixen Àr lite vass. Men det kan bero pÄ den överdrivet höga virveln kanske? Den Àr till och med tar över lÄten efter ett tag, den lÄter till och med volymstarkare Àn sÄngen.

Och sÄ lirar gitarren fel/falskt vid 1:43 och 1:51.

Annars sĂ„ Ă€r det riktigt bra! Gött jobbat!!! 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Är det en fysisk trummaskin du anvĂ€nder? LĂ„ter som det gjorde pĂ„ 80-talet, dvs inte direkt övertygande verklig. LĂ„ter trĂ„kig och mekanisk. Bastrumman drĂ€nks av basen. Tycker det hĂ€nder inget med lĂ„ten eller mixen. Bara stĂ„r och stampar pĂ„. Skulle kunna bli bra om den gjordes om lite och fĂ„ mer liv i lĂ„ten/mixen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag vill oggsÄ göra en sÄn lÄt ... avis !

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bra lÄt! Skönt svÀng och atmosfÀr.

Tycker ocksÄ att virveln petar mig lite i öronen. Om du kör miditrummor kan du testa att byta ut virveln, denna Àr vÀldigt kort och lite som ett kantslag. Jag skulle vilja ha en lite varmare 70-tals virvel.

Som andra nÀmnt Àr lÄten lite platt. Jag skulle skala i versen, och sedan pÄ med mer stÀmmor, strÄkar och mer... av allt i refrÀngen.

Men, absolut en skön lÄt!  ?

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack Homer och Cathrine! MĂ„nga bra tips frĂ„n dig Cath 🙂 Just det dĂ€r att skala av försöker jag tĂ€nka pĂ„ men blir inte alltid sĂ„ 😄. Har faktiskt en hel radda nya och nygamla lĂ„tar pĂ„ G att spela in med riktig trummis. Kommer vara mycket noggrannare men Ă€ndĂ„ behĂ„lla feelingen i framförandet. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 1 mĂ„nad senare...

Kaffeosande och briljant, precis som DoL! Gillar brötgitarrerna med extra mycket. Kanske inte din bÀsta sÄnginsats dÄ det surar dÄ och dÄ. Jag förstÄr vad du vill göra med falsettsÄngen reverbmÀssigt men det hÄller dessvÀrre inte dÄ det flyter ut för mycket.

VĂ€nligen,

CHAE

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tack för feedback CHAE. Lite osÀker pÄ om lÄten i sig Àr vÀrd att göra en skarp och tiptop version med riktiga trummor och bÀttre framförande pÄ alla plan. Vad tycker ni?

Börjar ha grymt mĂ„nga lĂ„tar nu som Ă€r snĂ€ppet över demostadiet. Men tiden, var Ă€r tiden att hinna allt? 😼 Har som mĂ„l 2019 att göra en ny EP men med lĂ„tar pĂ„ engelska denna gĂ„ng. Kanske tom rĂ€cker till en fullĂ€ngdare â˜ș 

Tycker sjĂ€lv att mixen pĂ„ youtubeversionen blev bĂ€ttre sĂ„ hoppas det Ă€r den ni lyssnar pĂ„. Ni kan bortse frĂ„n den taffliga musikvideon dĂ€r hunden fick ”agera” ??. 

SĂ„ hĂ€r blev förresten fjolĂ„rets EP 🙂 som Ă€ven finns pĂ„ tuben

 

 

 

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...