Jump to content
Annons

Tjena. :)


Dennis emc2

Recommended Posts

Då så, jag är ny här och även inom studio världen. 

Så tyckte då att detta kan vara ett bra ställe att få lite tipps/idéer och inspiration. 

Har haft ett en lång kärlek till musik, framför allt till och lyssna på. Spelar lite gitarr, munspel mm och har börjat öva upp rösten igen efter många års uppehåll, och nu börjar man vilja man få ned sina idéer på datorn. 

Har ett rum jag tänkte skulle dedikera för just det ändamålet så kanske blir lite bilder på det längre fram. 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)
6 minuter sedan, slejnard säger:

Hej och välkommen! Nybryggt kaffe serveras 4 ggr/dag 🙂

Hur då? Håller du kaffet genom fiberkablarna? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Så börjar det röra lite på sig, har rivit en vägg till rummet som ska inhysa gitarr och annat kul. 🙂

Ska se om jag kan lägga upp någon bild till helgen. 

Kommer dämpa rummet en del men tror att bara dämpning kan bli lite fel. 

Så funderar på diffusor, men vad är det som gör att en diffusor arbetar inom ett visst område? 

Är det djupet på diffusorn som tar en vis våglängd? 

Bokhylla har man hört en del om att det ska vara bra, men då det är en del med sne väggar och dom raka väggarna kommer jag vilja hänga upp gitarrerna på, så kommer inte komma ifrån lite DIY även där.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för alla välkomnanden.

Tyvärr så har jag kört fast (varmvatten beredaren sprang läck), blir inget större inköp på ett tag. :/

Håller till godo med Ljudinspelningens ABC (fjärde utgåvan från 2002), har ni några bra tipps på sidor/böcker man kan eller bör läsa igenom? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, Dennis emc2 säger:

Tackar så mycket för alla välkomnanden.

Tyvärr så har jag kört fast (varmvatten beredaren sprang läck), blir inget större inköp på ett tag. :/

Håller till godo med Ljudinspelningens ABC (fjärde utgåvan från 2002), har ni några bra tipps på sidor/böcker man kan eller bör läsa igenom? 🙂

Välkommen:)

Vad kör du för daw?

passa dig för youtube tips, förutom mina 😉

Vill du mixa har joe gilder en väldigt bra mix video för sång här (för nybörjare/avancerad)

Puremix.com har också väldigt bra info, proffs som lär nybörjarnivå

Mix with the masters för att få proffsens perspektiv, the real deal men man måste fatta allt tekniskt för att hänga med

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...