Jump to content
Annons

Mix with the masters mixtävling


Casperfren

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag var mest intresserad av göra sångljudet på den här låten. Det blev för mycket fel på mixen, för mycket rum på trummorna och för mycket botten på baskaggen etc etc. Sedan när det var dags för fixa felen och göra åkningar så pallade jag inte längre. Hade inte lust att spendera mer tid på mixen. Men sångljudet är jag nöjd med. 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Jag var mest intresserad av göra sångljudet på den här låten. Det blev för mycket fel på mixen, för mycket rum på trummorna och för mycket botten på baskaggen etc etc. Sedan när det var dags för fixa felen och göra åkningar så pallade jag inte längre. Hade inte lust att spendera mer tid på mixen. Men sångljudet är jag nöjd med. 🙂

Märkligt embedded länken slutade funka.

 

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
16 minutes ago Casperfren sa:

@drloop

Nice mix. Lite mycket doubler FX på sången för min smak..

Många grejer som måste fixas. Jag tog en förmiddag och mixade och insåg att jag skulle vilja trigga, göra en hel del automation. Det som fick mig att tröttna var mobiltelefonstörningen på basförstärkarkanalen. Reampande men sedan fick det vara, tålamodet slut. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
6 minutes ago Casperfren sa:

Ragequit..? hahaha..

 

Typ. Fast det var ganska kul fram till dess. Kul låt att mixa. Efter jag var klar lyssnade jag på CLAs mix. Man ligger lite efter där.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

@drloop

Det som jag respekterade med denna prodden var att det inte var så mycket obvious problem, och att arret kändes naturligt,bra spelat. Det är så jobbigt när man inte jobbar på pro-nivå när man får problem som inte kan lösas i mixfasen, och man ska "gömma" problemen, vilket inte existerar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...