Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Mix with the masters har en mixtävling där man skulle skicka in bidrag till den 10 oktober som en soundcloud länk.

Är det någon här som deltagit och vill dela sin mix?

Här är min:

Annons
Posted

Jag var mest intresserad av göra sångljudet på den här låten. Det blev för mycket fel på mixen, för mycket rum på trummorna och för mycket botten på baskaggen etc etc. Sedan när det var dags för fixa felen och göra åkningar så pallade jag inte längre. Hade inte lust att spendera mer tid på mixen. Men sångljudet är jag nöjd med. 🙂

Posted (edited)

Jag var mest intresserad av göra sångljudet på den här låten. Det blev för mycket fel på mixen, för mycket rum på trummorna och för mycket botten på baskaggen etc etc. Sedan när det var dags för fixa felen och göra åkningar så pallade jag inte längre. Hade inte lust att spendera mer tid på mixen. Men sångljudet är jag nöjd med. 🙂

Märkligt embedded länken slutade funka.

Edited by drloop
Posted
16 minutes ago Casperfren sa:

@drloop

Nice mix. Lite mycket doubler FX på sången för min smak..

Många grejer som måste fixas. Jag tog en förmiddag och mixade och insåg att jag skulle vilja trigga, göra en hel del automation. Det som fick mig att tröttna var mobiltelefonstörningen på basförstärkarkanalen. Reampande men sedan fick det vara, tålamodet slut. 🙂

Posted (edited)
6 minutes ago Casperfren sa:

Ragequit..? hahaha..

Typ. Fast det var ganska kul fram till dess. Kul låt att mixa. Efter jag var klar lyssnade jag på CLAs mix. Man ligger lite efter där.

Edited by drloop
Posted

@drloop

Det som jag respekterade med denna prodden var att det inte var så mycket obvious problem, och att arret kändes naturligt,bra spelat. Det är så jobbigt när man inte jobbar på pro-nivå när man får problem som inte kan lösas i mixfasen, och man ska "gömma" problemen, vilket inte existerar..

Posted

Bra inspelat förutom basen som gav mig allergiutslag och proppen gick när jag hörde mobiltelefonen i bashögtalaren. 🙂