Jump to content
Annons

Dags att sluta köpa musikutrustning och andra produkter made in the?


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Det börjar bli dags att ta en funderare hur man ska förhålla sig till cirkusen over there. Jag känner folk sen flera år tillbaka som röstade på galningen och jag förstår dom och varför utifrån hur jag förstår det är att bo där men det räcker snart inte längre. Det verkar som att dom lever i nån slags hollywoodfilms verklighet på nåt sätt och vilda västern har nog inte riktigt tagit slut än i världens största och bäst fungerande demokrati dessvärre.

Tragiskt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Ska man sälja musik bör nog vara neutral, skulle jag tro.

Det är ju det man gör och gjort länge och frågan är väl hur mycket man skita i saker för att få mjölk på bordet.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Det verkar som att dom lever i nån slags hollywoodfilms verklighet på nåt sätt och vilda västern har nog inte riktigt tagit slut än i världens största och bäst fungerande demokrati dessvärre."

Världens största och bäst fungerande demokrati? Ne du...kolla bakom kulisserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

"Det verkar som att dom lever i nån slags hollywoodfilms verklighet på nåt sätt och vilda västern har nog inte riktigt tagit slut än i världens största och bäst fungerande demokrati dessvärre."

Världens största och bäst fungerande demokrati? Ne du...kolla bakom kulisserna.

Visst eller hur det rimmar lite illa minst sagt

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Alla länder har sina myter. Deras är att de är bästa och främsta demokratin i världen. Men vad då? Ska man sluta köpa musik och saker till sin studio bara för att en narcisstist mytoman har blivit president? Alla de som gör musik och musiksaker som är man honom? Ska de de drabbas för det? Visst det finns de som bojkottar israeliska Waves pga israelisk politik. Men vad är det som säger att de som driver Waves är för den politiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försöker undvika israeliska produkter så gott det går, väldigt svårt dock när de t.e.x gör många små komponenter till datorkomponenter osv. "made in" är ett begrepp som inte har så mkt värde i dagens värld. 

Vill man må lite bättre med sig själv kan man väl försöka luska i företags politiska policy. Antar att de flesta inte svarar på frågan dock. Var står ex. steven slate politiskt? 

Om jag är vänsterpartist och jobbar på ett stålverk samtidigt som SD får makten i sverige. Ska tyskar bojkotta stålverket så att jag blir av med jobbet för att de inte gillar SD?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag undviker israeliska produkter så gott det går jag också. Om SD ska styra sverige så blir väl den största fågan var tar man vägen? Det vill säga om det överhuvudtaget finns nånstans att ta vägen då alla verkar vara rädda och rädsla göder hat så alla vill stänga dörren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag undviker israeliska produkter så gott det går jag också. Om SD ska styra sverige så blir väl den största fågan var tar man vägen? Det vill säga om det överhuvudtaget finns nånstans att ta vägen då alla verkar vara rädda och rädsla göder hat så alla vill stänga dörren.

Du menar till skillnad mot de vanliga partierna som sett till att vi fått städer som Malmö där man kan känna sig väldigt trygg och säker?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Visst, de har en clown. Men det är lite fånigt i relation till tex Kina. Om man ska bojkotta något på politiska grunder så är det nog en bättre start. Så tillvida att man inte är kommunist förstås, men då hade man nog skippat kapitalistlandet långt innan clownen flyttade till vita huset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Jag försöker undvika israeliska produkter så gott det går, väldigt svårt dock när de t.e.x gör många små komponenter till datorkomponenter osv. "made in" är ett begrepp som inte har så mkt värde i dagens värld. 

Vill man må lite bättre med sig själv kan man väl försöka luska i företags politiska policy. Antar att de flesta inte svarar på frågan dock. Var står ex. steven slate politiskt? 

Om jag är vänsterpartist och jobbar på ett stålverk samtidigt som SD får makten i sverige. Ska tyskar bojkotta stålverket så att jag blir av med jobbet för att de inte gillar SD?

Ja men du gör ju precis samma sak nu när du undviker israeliska produkter.

Visst, de har en clown. Men det är lite fånigt i relation till tex Kina. Om man ska bojkotta något på politiska grunder så är det nog en bättre start. Så tillvida att man inte är kommunist förstås, men då hade man nog skippat kapitalistlandet långt innan clownen flyttade till vita huset.

Återstår bara Nordkorea då. Kuba verkar nog bli ett osäkert kort inom rimlig tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Kina ja det verkar som att det liksom är permanentat att dom får hålla på bara dom gör billiga grejor man köpa.

Jag har bott många år i Malmö (hermodsdal) skolan är väl stängd sedan många år tror jag men vad det har att göra med SD får man nog utveckla lite.

Slår ihop skiten orkar inte citera

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Dom bygger nog bara sitt flaggskepp over där resten från fabriker utomlands så det blir lite stolpe ut. Tror han i alla fall kommer att bli den dyraste dom haft när det gäller personskydd

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja fan och svängdörren under andra världskriget och vikingatågen och och fan jag pallade visst nåt äpple när jag var pöjk så bojkotta mig oxå

Link to comment
Dela på andra sajter

Löser det något om du slutar köpa från från tillverkare i USA som gjorde exakt samma utrustning under andra presidentperioder? Allt blir bättre och Trump kommer att avgå?

Svensk media sprider tillräckligt med vänsterpropaganda.

Redigerat av Kjubeis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ifall man då ser på försäljning och inte inköp, ska man inte sälja till amerikanare längre för att de röstade fram Trump? Ska du avboka resan till Thailand för du troligtvis kommer få mellanlanda i Saudi Arabien som inte använder sin tältstad för att låta flyktingar bo i? Hur lång tid ska gå från en historisk händelses startpunkt innan ett land är ok vilket beronde hur lång tid man tycker skulle kunna göra att vi inte handlar tyskt? Som nämnt tidigare säljer Sverige stridsvapen/fordon/flyg till utlandet och ska vi då ta och inte ta emot bidrag eller samhällsfunktioner som staten förser oss med?

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Bäst att flytta ut i ett tält i djupaste skogarna. Men vänta...staten äger ju säkerligen den marken med. Går bara inte att undkomma helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Fan jag har en plätt längst bak i min trädgård du kan få låna bara du inte springer runt och dör hårt hela tiden ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...