Jump to content
Annons

avmontera volymer på hårdisk


leopard

Recommended Posts

Energisparläge (gäller endast Thunderbolt 2-anslutning)

Din LaCie d2-enhet kan spara energi genom att växla till energisparläge. Hårddisken körs med reducerad hastighet för att minska energiförbrukningen när LaCie d2-enheten befinner sig i energisparläge. Energisparläge kan förlänga hårddiskens livslängd genom att den inte behöver arbeta under längre perioder av inaktivitet. LaCie d2-enheten kan försättas i energisparläge med hjälp av LED-knappen när den är ansluten via Thunderbolt 2-porten. Tillvägagångssätt för att försätta LaCie d2-enheten i energisparläge:

1. Se till att LaCie d2-enhetens volymer inte används.

2. Avmontera volymerna (se Avmontera din hårddisk).

3. Tryck kort på LED-knappen. Med ett kort tryck avses ett tryck kortare än en sekund.

För att få LaCie d2-enheten att lämna energisparläget, tryck kort på LED-knappen igen.

vet nån vad avmontera volymerna betyder?? länken funkar inte

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

En hårddisk håller ofta ganska länge jag har flera gamla som jag flyttat med över till nybyggen som funkar ännu. Så att bekymra sig om det är nog inget akut och så länge du inte jobbar med projekt som ligger på dina externa diskar så stäng helt enkelt av den/dom eller din TB låda för att spara ström/vara miljömedveten eller minska fysiskt slitage om det är "snurrdiskar" och inte SSD.

Jag har så vitt jag minns bara varit med om två hårddisk kraschar en snurr och en SSD under alla år och jag har hållit på länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

En extern enhet som ansluts via thunderbolt antingen en färdig produkt eller ett kabinett man kan installera hårdvara av olika slag i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

vad är en tb låda?vad kan hända om man stänger av en disk utan att "mata ut den" först?

Mina datorer både i pc och mac läget tjatar om att man inte ska göra det. Jag tror som killwiithskill att dom menar mata ut inte stänga av men jag vet inte 100% dessvärre.

Link to comment
Dela på andra sajter

om du använder disken ofta är det väl onödigt att stänga av den helt. energisparläge med ett kort knapptryck räcker väl om du gör kväll.

har ett par usb-diskar(windows) som jag bara rycker ur sladden eller stänger av med strömknappen. det rekomenderas att man ska välja att "mata ut" genom högerklick på en icon nära klockan med har aldrig blivit nåt strul för mej.

Gissar att det är motsvarigheten på ditt system (mac?) och thunderbolt istället för usb. låter omständigt att avmontera varje gång du använt den men visst om det snurrar i en disk så lever den kanske kortare om den snurrar jämt.

Link to comment
Dela på andra sajter

om du använder disken ofta är det väl onödigt att stänga av den helt. energisparläge med ett kort knapptryck räcker väl om du gör kväll.

det är det som inte funkar (att lägga i sparläge)

Gissar att det är motsvarigheten på ditt system (mac?) och thunderbolt istället för usb. låter omständigt att avmontera varje gång du använt den men visst om det snurrar i en disk så lever den kanske kortare om den snurrar jämt.

det är omständigt att stänga av och på varje gång ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...