Jump to content
Annons

Eiosis E2 deesser släppt.


KillwithSkill

Recommended Posts

Pluggtillverkarna Eiosis, som bland annat ligger bakom deras Air EQ, har nu släppt en de-esser av mkt hög kvalité.

Pluggen är mkt lättanvänd och jobbar verkligen smart. Används att ta bort siblianser men fungerar även på andra instrument så som cymbaler och även till mastering för att få bort vassa och hårda frekvenser.

Nu med ett schysst pris på 99 USD, ordinarie 149 USD.

Pluggen ingår även i Steven Slate och deras sk everything bundle.

e2deesser.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Har du hunnit testa den än kws? Vet att du har klagat på de-esser. 😄

Japp, jag slog till direkt. Riktigt snuskigt bra.

Den hittar direkt och är toksnabb. Man behöver inte leta efter siblianser, pluggen gör det åt en. Finns massor av presets för olika typer av sång, överhäng och även till masterbussen. Drar man åt hårt så nyper den snyggt och när man har dragit på för mkt så börjar man märka av läspande spanska S. Alla andra deesser's låter så nästan direkt.

Bästa köpet på åratal av pluggar. Slå till 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant!

Jag slet med Waves DeEsser och byggde egna lösningar med hjälp av sidechain och kompressorer under många år.

Men för något år sedan tog jag mig tid att testa Fabfilters Pro-DS. De lanserar den som intelligent (vilket den kanske är), men jag gillar framförallt visualiseringen av vad som händer över frekvensbandet. Och att den låter naturlig.

Någon som testat både Fabfilter och Eiosis och kan jämföra? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom är ganska lika Fabfilter och Eiosis. Men Eiosis är mkt lättare att jobba med. Eller ja, man får snabbt ett bra resultat. Vill man sen dyka ner på djupet så går det med. Tycker att Eiosis får ett snyggare resultat. Frekvensbandet ser du också i Eiosis som går att stänga av.

deesser.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Japp, jag slog till direkt. Riktigt snuskigt bra.

Den hittar direkt och är toksnabb. Man behöver inte leta efter siblianser, pluggen gör det åt en. Finns massor av presets för olika typer av sång, överhäng och även till masterbussen. Drar man åt hårt så nyper den snyggt och när man har dragit på för mkt så börjar man märka av läspande spanska S. Alla andra deesser's låter så nästan direkt.

Bästa köpet på åratal av pluggar. Slå till 🙂

Blir till att slå till. 🙂 Gissar på att nästa plugg blir transient designerpluggen som var den tredje i den gamla versionen. Minns att jag demade den men köpte aldrig den. Ja var väl inte bara transient designer utan förändrade ljuden lite också om jag inte minns helt fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade hem E2 De-esser och testade den lite snabbt.

Den låter bra! Lite stort GUI för min smak dock.

Passade på att sätta ihop en liten blindtest när jag ändå jämförde E2 mot lite andra alternativ. Ni får gärna ladda hem och kommentera vad ni hör och vad ni föredrar. 🙂

https://www.dropbox.com/s/h1sahwc5oxh8o09/Vox%20DeEss.zip?dl=0

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...