Jump to content
Annons

Vad ska jag tänka på när jag köper ny dator?!


Lonie

Recommended Posts

Hej.

Min nuvarande laptop börjat svika mig när jag producerar musik. så tänkte köpa en ny laptop vill inte ha mac.

Hittat en, skulle denna funka utan att fl studio hänger sig och laggar med massa pluggar och vst igång samtidigt?

Den här?

https://www.komplett.se/product/866907/datorer-och-surfplattor/barbara-datorer/gamingdatorer/msi-gt72-173-full-hd-matt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Att inte köpa en laptop skulle jag säga. Ska det vara nåt ned lite klös i så kostar det om man jämför med en stationär och den kommer ändå aldrig upp i samma nivå som en stationär. Som skissblock på resa kanske men inte mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den bärbara verkar ju snarare vara overkill. 🙂 Om du väljer stationär eller bärbar har mest att göra med ditt arbetssätt tycker jag. Spelar du in och mixar på olika platser, vill vara mobil? Gillar du att odla "gam-nacke" vill du ha större skärm-yta? ergonomi , den typen av frågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att inte köpa en laptop skulle jag säga. Ska det vara nåt ned lite klös i så kostar det om man jämför med en stationär och den kommer ändå aldrig upp i samma nivå som en stationär. Som skissblock på resa kanske men inte mer.

Huh?? 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Rejält kompetent laptop det där! Möjligen något overkill med 32Gb RAM. Jag har 16 GB och har inte lyckats att ens i närheten maxa kapaciteten. Jag menar; onödigt att betala för mer än nödvändigt. Men visst; har man pengarna så varför inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare. Datorn du länkat är en gaming-dator. Visst skulle det fungera galant men det är att slänga pärlor till svin.

Jag tycker du ska satsa på en stationär om du inte är på resande fot med producerandet. Du får bättre prestanda per korna och kan lägga de andra pengarna på annat som t.ex ljudkort och annan inspelningsutrustning. Även betala för sitt program och pluggar ifall man inte har gjort det.

På sweclockers får man bättre hjälp när det gäller val av dator. Men kan ändå personligen säga vad jag sitter på som är relevant. AMD FX6300 klockad till 4.5ghz (fungerar såklart fullt tillräckligt i original-hastighet) 16gb ram, ssd och lagring i raid 1. Fullt tillräckligt för tunga project i FL Studio och ProTools som jag kör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...