Jump to content
Annons

Söker sångare/frontperson med solid värdegrund för erfaren grupp.


Falconshield

Recommended Posts

Hej alla Studio-människor.

Jag heter Josef Falkensköld, ansvarig för Youtube-kanalen Falconshield. Vi har varit hyffsat framgångsrika med vår spelmusik, men jag har senaste tiden haft en växande känsla av...meningslöshet.

Jag har två små barn, och när jag öppnar ögonen för hur vårt samhälle, vår värld ser ut, blir jag skrämd. 1% av världens befolkning äger mer tillgångar än resten av jordens 99% människor, och använder dessa tillgångar till att utarma planeten som vi bor på. Jag känner en uppriktig rädsla över att vår arts överlevnad står på spel. Detta är inte min eller någon annans åsikt. Att vi ligger illa till om vi inte ändrar våra system på en global nivå är fakta som har solid uppbackning av vetenskap.

Så, med detta i åtanke känns det som att jag inte riktigt kan spendera all min tid med att skriva musik om spel. Så vad kan jag göra? Eftersom musik tyvärr är det enda jag är någorlunda bra på, så leder det mig till slutsatsen att jag åtminstone kan sprida lite medvetenhet.

Så vi från Falconshield - Jag, Martin(vår gitarrist) och Lars(vår videoredigerare) vill nu göra något annat. Vi söker alltså en frontperson och sångare som är bekväm med sociala medier, har möjligheter att spela in hemifrån, som vill ansluta sig till oss för att göra skillnad! Vi söker någon som delar vår syn på jämlikhet, rättvisa och mänsklighetens hållbara framtid. Detta är förstås en knivig fråga, hur vet du vad vi värderar och hur vi vad du värderar?

För att lösa detta löser vi gärna det på följande sätt:

Låter det här intressant? Skriv ett PM till mig och berätta lite kortfattat om dig själv + referenser. Känns det som att vi kan klicka så kan vi ha ett skype-möte och samtala lite om dom här frågorna, och så tar vi det därifrån 🙂

Tack för min tid och hoppas detta brännande ämne lockar några duktiga sångare 🙂

Med Vänliga Hälsningar

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Jag tror inte musik är rätt väg att gå om du verkligen vill göra skillnad. Har hört otroligt många som vill påverka och göra skillnad genom musik, men har hört otroligt få som blivit påverkade och faktiskt genomgått en förändring pga musik.

För mig blir det väldigt klyschigt och genomskinligt, många påstår att de vill göra skillnad, men väljer ett ineffektivt sätt baserat på deras egenintresse i utförandet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

De enda som påverkas är de dem som redan är övertygade av de rätta åsikterna. Världen förändras inte av musik. Bara naivt tro något annat. Politisk musik är bara tråkig och dessutom färskvara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nu satte jag och läste och så rätt vad det är när man börjar scrolla så vrålar den jäkla reklamilmen igång igen högt som fan och till vilken nytta?

Så in i hvitte irriterande och det tar helt bort fokus från det man läser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...