Jump to content
Annons

Authorizations problem


91:an

Recommended Posts

Jag har Cubase 8 och när jag uppdaterade till Windows 10 och startade Cubaseprojekt där jag spelat in med AD drums kom alltid meddelande att något var fel med AD drums authorization att det var fel id computor så att det möjligen inte skulle fungera helt. Men det fungerade som vanligt så jag ignorerade meddelandet varje gång.Man undrar hur ett id nr plötsligt kan ändras. Alla andra pluggar fungerar. Nu däremot kommer meddelandet om authorization problem med AD drums och att jag ska kolla att inte värdprogrammet (Cubase) körs i compability mode. Var kollar man det? Nu fungerar inte AD drums alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Du har väl xln installer? Prova reparera. Funkar det inte så avinstallera den och installer om den på nytt. Hände samma sak för mig när jag uppdaterade Windows 10 nyligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte så att man måste uppdatera eLicenser Control Center. eftersom man har fått nytt serienr på Windows

Jag fick högerklicka på elicenser-programmet och välja "kör som adminstrator", för att sedan köra någon uppdatering.

(Gjordes vid halvtre på natten, med öl som arbetsdryck, så jag kan komma ihåg fel...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick upp en skylt att köra elicenserprogrammet vilket jag gjorde så efter uppdaterandet funkade det. Nu kommer bara skylten upp att något är fel i licensen med AD drums precis som det gjorde ursprungligen trots att AD fungerar helt. Får väl leva med skylten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...