Jump to content
Annons

val av trumljud...


Tomajjo

Recommended Posts

Jag är en absolut nybörjare i studiovärlden och har kör med cubase se+vst instrument collection med lite bla groove agent!Tycker dock att groove agent inte har dom trumljud som jag är ute efter....vill ha mer slakt!Så då undrar jag vad som kan rekomenderas?Har hört talas om nåt som heter Drumkits from hell som verkar vara bra fast jag har som sagt ingen aning!

Mvh Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör själv DFH och är nöjd :rolleyes:

Har aldrig testat DFH2, men dom som pratat om det här på studio forumet verkar vara nöjda. Dock pratar folk om att det inte är någon mening att försöka köra det om man inte har minst 1GB RAM. Är trots allt en hel del ljudfiler som ska läsas in i minnet, har för mig att DFH2 är totalt 35GB?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha något billigt och bra rekommenderar jag East West Drumkit From Hell som kostar 1.195:-

Annars är BFD väldigt bra. Den vann Electronic Musician Editor's Choice award för bästa trummmjukvara och priset för bästa samplings samling för Remix's.

Den är lättanvänd och det är enkelt att importera både DFH Superior och Imperical Drums till BFD.

Det finns även många sköna expansioner till BFD som XFL och 8BIT och mer är påväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att DFHS låter bättre än BFD just pga det sjukt naturliga läcket och dom otroligt välsamplade ljuden.

En trumlärare i plugget undrade vilken trummis det va som lirade på en låt vi mixade i skolan och det säger ju en del 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att DFHS låter bättre än BFD just pga det sjukt naturliga läcket och dom otroligt välsamplade ljuden.

En trumlärare i plugget undrade vilken trummis det va som lirade på en låt vi mixade i skolan och det säger ju en del 😄

Att trumlärarn inte har koll? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att DFHS låter bättre än BFD just pga det sjukt naturliga läcket och dom otroligt välsamplade ljuden.

En trumlärare i plugget undrade vilken trummis det va som lirade på en låt vi mixade i skolan och det säger ju en del 🙂

Att trumlärarn inte har koll? 😉

njaaaa 😉

kan tillägga att det inte va jag som hade programmerat utan en lärare som varit producent/ljudtekniker i typ 20 år 🙂 han har grym koll!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att BFD låter så jävla bra för det sjukt naturliga läcket och otroligt välsamplade ljuden. Speciellt när man kör expansionen XFL som har virveltrummor med över 90 velocitylager.

Dock håller jag med att DFH låter grymt bra. Mitt råd är att köpa båda och tanka in DFH i BFD eftersom den är mera snabbjobbad, man kan flytta mikar och ändra i realtid vilket är omöjligt i DFH. Det finns ett importprogram från FX-Pansion som heter BFD From Hell som möjliggör import av hela biblioteket. Mycket smutt måste jag säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock håller jag med att DFH låter grymt bra. Mitt råd är att köpa båda och tanka in DFH i BFD eftersom den är mera snabbjobbad, man kan flytta mikar och ändra i realtid vilket är omöjligt i DFH. Det finns ett importprogram från FX-Pansion som heter BFD From Hell som möjliggör import av hela biblioteket. Mycket smutt måste jag säga.

Det där lät sjukt intressant.

Måste kollas upp!

Tack för tipset! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jägartipset är att skaffa DFH Multiformat, vilket innehåller filer som ger stöd åt många samplers.. bla Battery, Halion(stava?) EXS24 och 5-6 till..

tror att DFH Superior innehåller stöd för dessa också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelen med BFD är att plattformen är utmärkt att i realtid testa olika mikpositioner och byte av trummor. Förutom detta är BFDs trummis-sektion helt utomjordiskt bra. Det mefdföljer över 1000 komp och fills och det är enkelt att lägga dit egna, kombinera med spel via sequenser eller live. Jaja, det märks att jag gillar BFD va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelen med BFD är att plattformen är utmärkt att i realtid testa olika mikpositioner och byte av trummor. Förutom detta är BFDs trummis-sektion helt utomjordiskt bra.

Har du någon bra länk till detta?

/Kent J.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...