Jump to content
Annons

val av trumljud...


Tomajjo

Recommended Posts

Jag är en absolut nybörjare i studiovärlden och har kör med cubase se+vst instrument collection med lite bla groove agent!Tycker dock att groove agent inte har dom trumljud som jag är ute efter....vill ha mer slakt!Så då undrar jag vad som kan rekomenderas?Har hört talas om nåt som heter Drumkits from hell som verkar vara bra fast jag har som sagt ingen aning!

Mvh Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kör själv DFH och är nöjd :rolleyes:

Har aldrig testat DFH2, men dom som pratat om det här på studio forumet verkar vara nöjda. Dock pratar folk om att det inte är någon mening att försöka köra det om man inte har minst 1GB RAM. Är trots allt en hel del ljudfiler som ska läsas in i minnet, har för mig att DFH2 är totalt 35GB?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha något billigt och bra rekommenderar jag East West Drumkit From Hell som kostar 1.195:-

Annars är BFD väldigt bra. Den vann Electronic Musician Editor's Choice award för bästa trummmjukvara och priset för bästa samplings samling för Remix's.

Den är lättanvänd och det är enkelt att importera både DFH Superior och Imperical Drums till BFD.

Det finns även många sköna expansioner till BFD som XFL och 8BIT och mer är påväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att DFHS låter bättre än BFD just pga det sjukt naturliga läcket och dom otroligt välsamplade ljuden.

En trumlärare i plugget undrade vilken trummis det va som lirade på en låt vi mixade i skolan och det säger ju en del 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att DFHS låter bättre än BFD just pga det sjukt naturliga läcket och dom otroligt välsamplade ljuden.

En trumlärare i plugget undrade vilken trummis det va som lirade på en låt vi mixade i skolan och det säger ju en del 😄

Att trumlärarn inte har koll? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter