Jump to content
Annons

Apple care


leopard

Recommended Posts

Annons

Svårt att säga om det är värt pengarna. Du har ju lagstadgad garanti som överskrider Apples egen garanti, men det är enligt min erfarenhet lättare att få hjälp om du har Apple care. Dessutom blir datorn mer lättsåld om du säljer den medan du har AC kvar.

Men som sagt inom EU så är det inte lika mycket värt som det är i andra delar av världen. Så jag skulle säga "nja". Jag brukar köpa den billigt på eBay, inte direkt från Apple. Men det har hänt att jag struntat i det också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Precis, konsumentköplagen gäller ju i Sverige lika länge som ett Apple Care skulle göra, dvs 3 år. Men den gäller ju bara för den ursprungliga köparen och man måste då vända sig dit man köpt datorn. I övriga Europa är det 2 år som gäller.

Om ett fel inträffar efter 6 mån ligger bevisbördan på dig att visa att felet var ursprungligt. Har du Apple Care så har du ju garanti hela tiden, precis som under det första året. Tror det ingår att man får ringa deras support och ställa rena kunskapsfrågor också, t ex hur duplicerar jag två spår i Logic och sånt.

Har själv lite blandat med Apple Care och inte. Har satsat på det mest på de bärbara och inte på de stationära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...