Jump to content
Annons

Få med fader och send levels i track presets?


JJRockford

Recommended Posts

Sitter precis och exporterar inställningar från en låt på vår kommande skiva till de övriga. Blev milt sagt förvånad när jag upptäckte att Cubase 8 Pro som jag kör numera inte verkar plocka med fader och send levels i sina track preset. Det funkade ganska bra i Cubase 5 (även om en fick fylla i själva routingen för respektive send själv), men tydligen inte här.

Någon som vet att går att fixa? Vill inte behöva sitta och skriva ner allt i ett kollegieblock och sen skruva på alla kanaler i åtta låtar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ptja, vissa kan en få finjustera nivåerna, men just nu har jag nio låtar med liknande ljudbild som ska mixas. Har lagt mycket jobb på en och sitter nu och exporterar dessa inställningar till övriga åtta. Hade varit fint att i a f få med sig routingen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du kollat igenom vad som går att spara i template?

C8 manual s.68:

"Templates can be a good starting point for new projects. Templates are projects where you can save all settings that you regularly use, such as bus configurations, sample rates, record formats, basic track layouts, VSTi setups, drum map setups, etc."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kankse redan visste men..

Spara en template eller kopia på den du är nöjd med, så du har en tom med klara mix/kanal/fx inställningar, sen öppnar du dom två projekten bredvid varandra, så kan du markera alla ljudspåren(inte lagren, utan själv ljudfilerna) och dra över till det andra projektet.(nya)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...